waterman771 schreef:BasisBIX schreef:1600 euri voor een cx break…..
De- en montage werk zelf doen etc…Voor zo’n prijs kun je niets goed verwachten
Spuitwerk was prima dik in orde… dus.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
CitZX1.8iFurio schreef:En zo’n raamgeleider. Ik bedoel dat ding waar het raam aanvast zit. Hoe kom ik daaraan? Weet iemand dat?
Een andere ruit scoren mét roestvrij/arm railtje?
Misschien zit het hele mechaniek los in de deur, dan krijg je ook dit probleem.
Ich bin ein Breaker
McDean schreef:kan raamgeleider zijn maar ook raammechaniek
Pas nog een raammechaniek gezien wat in 2 delen uit de deur kwam - dus: ja!
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
De 205 van mijn schoenmoeder had laatst exact hetzelfde probleem (het electrische raam wordt aan de voorkant niet hard genoeg aangestuwd waardoor het niet goed sluit en er tocht ontstaat) en dat bleek relatief simpel te verhelpen door een tantwieltje te verzetten.
Ik moet zoieso eerst maar eens kijken wat het is, maar ik had een keer een plaatje gezien waarop zo’n raam uit een deur kwam en het raam railtje (?) totaal verroest was. Aangezien mijn BX binnenkort haar 22ste verjaardag viert zou dat in dit geval (als er nooit iets aan gedaan is) ook het geval kunnen zijn. Vandaar dat ik dacht dat als ik toch de deur vervang meteen maar dat zou kunnen vervangen. Daarom heb zou ik dus zo’n roestvrij ding moeten hebben. Misschien zit het wel in de donordeur die ik ga gebruiken, zou zo maar kunnen. Is in dat geval het railtje van een handmatig te openen raam hetzelfde als bij een electrisch?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
In twee delen eruit kwam?? fijn….
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
CitZX1.8iFurio schreef:In twee delen eruit kwam?? fijn….
Ja, dan zit je dus aan een nieuw mechaniek vast.
Dus: éérst kijken wat er aan de hand is, dan pas het probleem oplossen.
Opties:
- rot raamrailsje (zit vastgeklemd om de ruit, dus het simpelste is de hele ruit vervangen)
- los mechaniek (met name het railsje wat met 2 moeren vastzit wil wel eens los, maar het motor-deel heb ik ook al meermaals los zien hangen).
- rot mechaniek: mechaniek vervangen.
Elek en handmechanieken zijn grotendeels hetzelfde - maar zo moeilijk moet het nog niet zijn om het juiste mechaniek te vinden; ombouwen is best een klus. De rails zijn identiek.
Bij het verwisselen van een elek mechaniek moet je kijken of er een nylon lagerbusje op de as v/h motortje ligt. Heb je een motor met een “verzinkt” tonnetje (later type) dan zit daar niks; heb je een helemaal zwarte motor dan zit er een klein pikkie wat in dat nylon busje valt. Raak dat niet kwijt.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb twee nieuwe deuren gevonden zonder roest en werkende electrische ramen..! Ik moet ze alleen nog wel zien, maar dat is natuurijk de allerbeste manier om van de roest af te komen..
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)