2 van de 33
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Evan’s Diesel CXen: Ambulance
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 augustus 2007 09:43 PM
  [ # 16 ]
Evan schreef:

preliminairy photos

leuk verhaal.
u is oorspronkelijk uit brabant? of ook uit venlo?

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2419

Gepost: 12 augustus 2007 03:05 AM
  [ # 17 ]
garagestmarien schreef:

leuk verhaal.
u is oorspronkelijk uit brabant? of ook uit venlo?

Nee, “rasechte” Leidschendammer, maar ik vindt het wel leuk om een beetje met taal te spelen.

maar ondertussen is de TGD voor pa en de RD wordt mijn wagen, naast de anderen. Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 14 augustus 2007 03:35 PM
  [ # 18 ]

Da’s toch een Engelsachtig woord en niet Brabants?

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 14 augustus 2007 03:48 PM
  [ # 19 ]

in het verhaal gaat het over ‘ons pa’

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 15 augustus 2007 02:50 PM
  [ # 20 ]

O, zo.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 augustus 2007 10:47 PM
  [ # 21 ]

ik breng wel geregeld tijd in Brabant door, daar heeft een vriend een garagebedrijf.

Gisteren een donor (CX gti turbo1) gekocht, met als doel de ultieme (? enige zelfspot is misschien wel op zijn plaats) CX rd turbo break te bouwen.

er zijn nu dus Turbo velgen, turbobadges en een compleet VIP interieur incl dashboard wat uiteindelijk in de RD break moet komen.

De GTI turbo was helaas in niet zo beste staat: veel laswerk aan de bodem en het achtersubframe is ook niet zo best. deuken in plaatwerk en dak. Airco niet gevuld, dus hgstwrsch overleden.

Was wel even een leuk ritje naar huis gisteren. Wel even wat anders dan een diesel Smile

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 augustus 2007 10:50 PM
  [ # 22 ]

dus nog wel rijdend? maar niet meer te redden???

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 15 augustus 2007 10:55 PM
  [ # 23 ]

Ik vind het niet de moeite,
ik houd er niet van om aan subframes te lassen, zeker niet zoals bij deze.
tevens dorpel slecht, voetenbak bdz redelijk verdwenen, binnenschermen, accubak,... need I say more?

ik heb al zo’n project staan, ene RD break Smile

een geval van jammer maar helaas, en ik kan de onderdelen goed gebruiken Wink

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 augustus 2007 10:57 PM
  [ # 24 ]

dump de rest dan maar hier; Wink

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 16 augustus 2007 01:06 PM
  [ # 25 ]
Evan schreef:

De GTI turbo was helaas in niet zo beste staat: veel laswerk aan de bodem en het achtersubframe is ook niet zo best. deuken in plaatwerk en dak. Airco niet gevuld, dus hgstwrsch overleden.

Dat hoeft helemaal niet. Veel mensen weten niet waar ze nog R12 vandaan moeten halen en hebben geen zin om het systeem naar R134a te laten ombouwen. Dan laten ze het maar zitten.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 09 oktober 2007 11:56 PM
  [ # 26 ]

Even stil geweest rondom de RD turbo D.

wat betreft de GTiT, die blijft waarschijnlijk voorlopig in originele staat. Het laswerk is waarschijnlijk in 1 a 2 dagen drifitg doorwerken wel te doen en dan moeten er nog wat kleine dingetjes zoals:
de uitlaat (rammelt thv flexibele stuk)
de koppeling (druklager maakt herrie)
de vering (duikt achter bij een drempel)
dus!

Wat betreft de RD turbo, vandaag is een 22 RSbreak opgehaald uit het verre noorden (bij Hoorn) Dit kreng wilde niet lekker lopen en daarna helemaal niet meer. Maar!....  De bodem is in best mooie staat, de dakgoten zijn nog netjes, onder de achterste zijruiten geen roest. De dorpels zijn redelijk. de carosserie ziet er dus verder vrij goed uit van onderen en de subframes lijken goed hard te zijn:  geen naden die () zijn. 
jammer: fikse deuk in linker achterportier en linker achterscherm. de achterklep heeft zich losgewerkt van het dak, die balk is echt compleet gedesintegreerd, en het interieur is VIES! er groeiden zelfs al planten in.

en aangezien het lijk niet wilde lopen hebben we m van zijn huis naar Voorschoten moeten slepen Sad

Maargoed, waarschijnlijk ga ik nu deze koets gebruiken ipv die van de RD break en dan het voor-subframe van de RD hierin hangen icm het RD turbo blok.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 03 januari 2008 01:36 AM
  [ # 27 ]

Het gaat gebeuren! Vanaf volgende week heb ik 3 weken vrij en dan moet er opgeruimd gaan worden in mijn voiture bestand.

de RD break gaat ondanks het vele laswerk wat al gedaan is naar de sloop. de onderdelen worden opgeslagen voor later of voor het break project gebruikt welke zal bestaan uit de koets van de 22RS break met het subframe van de RD en het blok van de allang gesloopte witte RD Turbo. Gelukkig zijn de RD en de RS dezelfde kleur.

de 2e GTiT wordt gesloopt om het interieur en de velgen. kwa koetswerk is deze niet zo best. Het schuifdak wordt verkocht.
Het achtersubframe komt mogelijk op de 1e GTiT. Deze is verkozen tot winnaar omdat de koets boven de vloer gewoon goed is. De bodem krijgen we met het nodige laswerk wel weer goed.

Na deze week een GSA berline dan nu 2 CX-en naar de oud ijzerboer. Helaas,..... maar het rijtje hier links van dit bericht wordt toch echt te lang.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 09 januari 2008 08:32 PM
  [ # 28 ]

de CX rd break wordt as we speak gedemonteerd (wel lekker internet in de garage Smile)
ik ben blij achteraf dat ik niet met deze koets ben verder gegaan. Ze is echt wel heeeeel rot. met donordelen en de koets van de 22rs zal het uiteindelijk wel wat worden.

ik kwam iets tegen in het dashboard waar ik toch wel benieuwd naar ben.
aan de linkerkant achter de schakelaarunit zit een relais (naar ik aanneem t clignoteurrelais) Aan de rechterkant zit er ook ruimte voor een relais en tevens in de draadboom enkele extra stekers voorbereid. Waarvoor zijn die? T gaat dus om een diesel, mocht dat uitmaken.

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 10 januari 2008 01:10 AM
  [ # 29 ]

Wat me nu te binnen schiet is cruise control.
Klinkt misschien raar, maar bij type 1 zat hij ook hier:
http://picasaweb.google.nl/Ernst2323/GespotCitroNDiversen/photo#5153602304997016226

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 10 januari 2008 03:06 AM
  [ # 30 ]

misschien,... echter is dit wel de meest kale versie. er is geen voorbereiding voor CV of elektrische ramen achter. Zal er dan wel cruise control zijn voorbereid?

Profiel  

2 van de 33
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook