Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ah gelukkig, mijn dag is compleet want Harm heeft over de comfortbollen gemopperd
Nee, ik doe ze niet weg. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik volgende keer weer gewone bollen haal. Wel voor een gewone diesel, niet voor een turbo. Als iemand nog een set goede breakbollen weg wil gooien dan ben ik wel bereid om ze af te voeren
Maar dan nog moet die enorme kist uit de kofferbak verdwijnen. Ik heb natuurlijk geen break zodat ik alleen muziek kan vervoeren
Eveneens ben ik tevens ook.
Mocht je nog belangstelling hebben ik heb nog zeer goede bx break bollen. Die zitten nu nog onder mijn 16v (maja volgens mede forummers wordt mijn 16v een amerikaantje genoemd ) Het veert goddelijk naar mijn mening maja nu ik dat hok toch onder handen neem komen er ook weer orginele 16v bollen onder. Dus mocht je jou veergedrag niet prettig vinden laat dan wat horen.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Willem, ik heb je een pb´tje gestuurd.
Vandaag even nieuwe remblokken vóór gemonteerd, was erg nodig. Nog geen ijzer op ijzer maar dat zou niet zo heel lang meer duren. Gelukkig viel het mee, in mijn herinnering moest de klauw eraf maar dat hoefde dus niet Niet dat dat nou het werk geweest zou zijn, maar elke uitgespaarde handeling is mooi meegenomen. Mijn schijven zijn ook niet meer nieuw, maar die wilde ik pas vervangen als ik ooit Xantia-remmerij eronder schroef.
Eveneens ben ik tevens ook.
makkelijk he handig is dat ...
hoeveel kilometer staat er nou eigenlijk op de teller?
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Rond de 315.000km. Ik rij niet echt superveel, maar wel genoeg om erg blij te zijn met deze fijne BX. Het is zeker de fijnste en meest probleemloze die ik tot nu toe heb gehad!
Eveneens ben ik tevens ook.
tsja soms mis ik hem ook nog wel hoor
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Dat kan ik wel begrijpen Maar ik koester hem in ieder geval, dat moet toch een fijn idee zijn!
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Hoe lang heb je erover gedaan? En wat is nou het verschil met rem-indicator en zonder? Is dat visueel of elektronisch?
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb er ongeveer een half uurtje-drie kwartier over gedaan. In totaal nog wat langer maar dat komt omdat ik in een flat woon en dus een paar keer moet traplopen en naar de berging moet lopen voor ik al het gereedschap heb wat ik moet hebben.
De slijtage-sensoren zijn gewoon geïsoleerde metalen stiftjes die in de blokken steken en haaks op de remschijf staan. Ze maken contact met de schijf als de remblokken op zijn, hierdoor gaat er een stroompje doorheen lopen. Het antwoord op je vraag is dus: elektronisch. Het verschil tussen met en zonder… Ik heb nog nooit blokken vervangen op een BiX waar geen aansluiting op zat, maar de indicatoren zitten standaard bij de blokken. Als je geen aansluiting hebt kun je ze gewoon weglaten.
Eveneens ben ik tevens ook.
En dan zou er dus een lampje gaan moeten branden als het versleten is, waar zit dat lampje dan ergens in het dashboard?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Euhm… ik heb hem laatst nog zien knipperen… Ik geloof in de rechterbovenhoek van de toerenteller, een rondje met een soort haakjes ernaast. Maar jij hebt toch wel een boekje waar je dat in kan zien?
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Euhm… ik heb hem laatst nog zien knipperen… Ik geloof in de rechterbovenhoek van de toerenteller, een rondje met een soort haakjes ernaast. Maar jij hebt toch wel een boekje waar je dat in kan zien?
Zal wel eens effe in een boekie gaan kijken…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Er zit ook een uitroepteken in het rondje. Ik ga mij binnenkort wagen aan de klus. Remblokken voor en achter
Se concentrer sur l’essentiel
Zit idd. in de rechterbovenhoek van toerenteller/klokje.
Het is een cirkeltje met aan beide kanten 3 stipjes/streepjes.
Alleen bij mij zal ie nooit gaan branden, want de draden zijn doorgesleten ergens bij de remklauw
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Archi schreef:Er zit ook een uitroepteken in het rondje. Ik ga mij binnenkort wagen aan de klus. Remblokken voor en achter
Volgens mij is die met het uitroepteken degene van je LHM-peil, en die zit ook boven je kilometerteller. Misschien wil BasisBiX de pagina uit het boekje even scannen. Die remblokken vervangen gaat vast goedkomen, zolang je er maar rekening mee houdt dat je de remzuiger van de voorremmen alleen naar binnen krijgt door hem ´terug te schroeven´. De zuigers van de achterremklauwen kan je gewoon terugdrukken.
Eveneens ben ik tevens ook.