nu eerst eens voorstellen ik kijk al een tijdje rond op dit forum en heb mij nog steeds niet voorgesteld bij deze dus. mijn naam is ben rozema woon in garderen (veluwe) en ben bezig mijn bx 16 tzi te restaureren,ik ben automonteur bij het leger (burger)
ik ben vanmiddag van plan om de achterbrug weer te monteren, helaas heb ik geen foto,s want ik heb geen idee hoe ik ze op het forum moet zetten.ik ben niet zo handig wat computers betreft.mischien kan iemand dat mij uitleggen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Wat leuk! Een bx in restauratie, wat versta je daar allemaal onder?
Voor wat betreft foto’s gebruik ik http://www.mijnalbum.nl , maar ook ik ben daar geen held in. Er zijn vast betere alternatieven.
Hoe dan ook: welkom en succes!!!!
ik heb alles eerst aan de achterzijde gedemonteerd en alle plaatwerk waar nodig gelast, de rest onroest en behandeld met novorox en verder afgewerkt viel allemaal nog al mee met zo’n bx.
daarna 3 hydr leidingen vervangen die wel roestplekken hadden verder de 2 brandstof leidingen die ook doorgeroest bleken, vandaag heb ik de achterbrug weer teruggeplaatst na eerst geheel ontroest en opnieuw gespoten te hebben,nu zijnde draagarmen aan de beurt, lagers demonteren deze lijken me nog goed maar nu ze toch losliggen meteen maar controleren en nieuw vet erin, zo ook met de wiellagers. en zo ga ik steeds verder tot de achterkant klaar is. daarna is de voorkant aan de beurt maar dan is het intussen wel mooier weer en dan wil ik ook graag graag gaan toeren dus dat is mischien wat voor de volgende winter.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Welnee, mijnalbum.nl is helemaal niet zo moeilijk. Klik gewoon op inloggen en de rest gaat eigenlijk vanzelf. Je bent hier ook goed terecht gekomen
Succes met je restauratie! Hoeveel km heeft jouw BX gelopen?
Se concentrer sur l’essentiel
Best wel veel eigenlijk 265000 km maar hij is in zo’n goede conditie dat dit wel loont.
de motor verbruikt wel iets olie maar dat val ook nog wel mee klepseals denk ik nog een keer compressie meten dan weet ik het wel maar dat is van later orde.
eerst maar eens achter afmaken.
ik zal wel eens proberen met die foto’s, morgen denk ik dan zie je ze wel.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Mocht het niet lukken, laat het even weten dan probeer ik je ‘schriftelijk’ er doorheen te loodsen.
mwa.. 265k dat valt eigenlijk nog mee. En als ik hoor dat je nu al de achterbrug onder handen hebt genomen, daar kan nog meer km’s bij.. zou ik zeggen!
Se concentrer sur l’essentiel
b.rozema schreef:Best wel veel eigenlijk 265000 km maar hij is in zo’n goede conditie dat dit wel loont.
de motor verbruikt wel iets olie maar dat val ook nog wel mee klepseals denk ik nog een keer compressie meten dan weet ik het wel maar dat is van later orde.
eerst maar eens achter afmaken.
ik zal wel eens proberen met die foto’s, morgen denk ik dan zie je ze wel.
heb jij model 1991(met rookglazen in de c-stijl of model 1992(zonder rrokglazen in de cstijl icm een velours lichtgrijs gti interieur
model1991 had EW in het chassisno, model1992 de code HY
motorisch was model 1992 op het managment ook doorontwikkeld
de motor is waarschijnlijk de klepseals,was indertijd al een aandachtpunt
ben heel benieuwd
de citroen-liefhebber
de foto’s
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
zo, dat is beter zo de foto’s zijn nu direct zichtbaar.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
o-o. Wat zie ik - heb je nou de achterbrug onder de voorkant vastgeschroefd?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
leuk project! Zier er goed uit, succes met rest van de klussen
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Mooi bezig! Lekker als je een garage tot je beschikking hebt.
Dat gat in die balk, dat heb ik ook. Op precies dezelfde plek, het ziet er wel minder erg uit, dat dan weer wel Moet ik ook nog eens wat aan doen…
Eveneens ben ik tevens ook.
Ja da’s gek bij sommige bx en roesten die balken en andere weer niet ik heb er op de sloop op gelet en er zijn er maar weinig die daar roesten. heb ik natuurlijk weer, maar het is weer gefikst.
voor dat lassen moet wel de achterbrug eronderuit anders kom je er niet bij vooral die leidngen rechts zitten in de weg.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Ik ben even met die foto’s aan het klooien, even proberen of dit wil
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Zet is VOOR de link Dan komt die direct op het forum.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
even kijken of het werkt bedankt
img img
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.