Ik heb een nieuw blok in mij Ax gezet maar sta nu voor een compleet raadsel. Alles lijkt het zelfde maar is het niet.
Het nieuwe blok is het type KDZ
Voor zover gaat alles goed, behalve de voorpijp naar het spruitstuk ongeveer 2 centimeter tekort.
Ik heb het nieuwe blok opgemeten, blijkt ongeveer 2 centimeter hoger tenopzichte van het oude blok.
Vraag : is er een verschil in het spruitstuk of voorpijp of complete uitlaat?
Is er als eens iemand die tegen het zelfde probleem is opgelopen en wat heb je hieraan gedaan ?
voorheen een 1.0 of 1.1 en nu dan een 1.4?
de voorpijp is anders
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dan is het ene blok waarschijnlijk van gietijzer en de lichtmetalen versie. Maar dan heb je niet dezelfde motorcode, als het goed is.
de 1.0 en de 1.1 zijn gewoon niet zo hoog
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Als het zo is als Paso zegt, en je van een 1.0 of 1.1 naar een 1.4 gaat, schijnt het zo te zijn dat je ook andere motorsteunen moet gebruiken (de originele van het 1.4 blok??) omdat daarmee het hoogteverschil opgevangen wordt.
Als je dit niet doet, zou het blok ook scheef moeten hangen als ik het goed begrepen heb…..
ZX 1.4i Reflex Break 1994
Van 1.0/1.1 naar 1.4 dan moet je (alleen rechts, rest maakt niet uit) de steun van je originele blok handhaven.