Michelins moeten eronder, sterker nog het is zeer belangrijk heb ik moge horen van een Ds-liefhebber hoe je de reserveband onder je kap ligt, eigenlijk moet deze zo liggen dan als je de kap open doet je XAS ziet staan, dit is een instructie die door leden van de club op sleutemeetings in Leek wordt gegeven.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Voor de liefhebber….......NU op marktplaats:
(oh, eh, ze zijn niet van mij en ik ken de verkoper niet….no warranty)
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Sjaak de Bollenboer schreef:
Waarom dan?
tja omdat ik denk dat de echte DS-rijder daar bepaalde tintelingen in erogene zones van krijgt ...
Deze hele discussie komt jaarlijks 5x terug en er zijn genoeg mensen te vinden die prima op vredesteins of andere tropische banden rijden net zoals er veel zijn die met veel plezier op michelins rijden, alleen wil ik dit voorbeeld , wat trouwens echt gebeurt is , maar aangeven hoe ridicuul sommige mensen nat worden van t feit dat ze op michelins rijden.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wat een kortzichte post zeg…
Sinds wanneer ben jij bandenexpert?
Michelin komt uit test (bijvoorbeeld de test die de Duitse DS-club uitvoerde) objectief en duidelijk meetbaar zeer goed uit de bus, dit in tegenstelling tot Vredestein, Barum en andere flutbanden.
De lengte van de remweg (meters langer dan bij Michelin) moet toch te denken geven.
Hopelijk kom je nooit in een situatie, waarin je Michelin onder je DS gewenst had.
Citroen!
DriverD schreef:Wat een kortzichte post zeg…
Sinds wanneer ben jij bandenexpert?
Michelin komt uit test (bijvoorbeeld de test die de Duitse DS-club uitvoerde) objectief en duidelijk meetbaar zeer goed uit de bus, dit in tegenstelling tot Vredestein, Barum en andere flutbanden.
De lengte van de remweg (meters langer dan bij Michelin) moet toch te denken geven.
Hopelijk kom je nooit in een situatie, waarin je Michelin onder je DS gewenst had.
ten eerst Driver is dit een vorm van humor maar blijkbaar hebben we niet dezelfde humor en ten tweede ben jij niet naar Georgie gereden in gezeldschap van andere Ds-rijders die niet op Michelin banden reden en die daar uiterst tevreden over waren ? je hebt dus van dichtbij mogen ervaren dat er ook mensen zijn die tevreden kunnen zijn over andere banden , en dan met veel plezier en comfort in hun Dame rijden, dus kortzichtig is betrekkelijk en subjectief en zeer kortzichtig uitgesproken.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Als je het humoristisch bedoelde dan kun je de volgende keer beter een paar smilies toevoegen. Dan nuanceer je een en ander een beetje.
Mede gezien de reactie van Sjaak de Bollenboer was het niet echt overduidelijk uit de tekst dat het met een knipoog bedoeld was.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Humor? Waar dan?
Tijdens het hele Rondje Zwarte Zee is er geen druppel regen gevallen. Mooie test voor autobanden….
Citroen!
DriverD schreef:Humor? Waar dan?
Tijdens het hele Rondje Zwarte Zee is er geen druppel regen gevallen. Mooie test voor autobanden….
Niet? ik kan me echt wel wat regen herinneren…
We hebben bijvoorbeeld in een enorme stortbui in Servie een flinke noodstop moeten maken. Het commentaar van de eigenaar van de 59-er Break was wel dat ie heel blij was dat ie net nieuwe Michelins onder zijn auto had laten zetten!
Maar goed ik denk dat iedereen hier het wel eens is over de kwaliteit van de Michelins. Ze zijn absoluut de best banden voor een DS! Maar ik kan me voostellen dat mensen uit budgetaire overwegingen voor andere oplossingen kiezen. Da’s een afweging die iedereen lekker voor zichzelf moet maken!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Op het forum komen mensen die gisteren hun eerste DS kochten EN mensen die al jaren rijden en er misschien al 5 of 10 versleten hebben.
Als de voors en tegens steeds duidelijk zijn kan iedereen eigen keuze maken.
Ben zelf ook begonnen met een auto die nu een sloper zou heten (uit de tijd dat de APK nog niet bestond dus).
Elke keer iets kapot, elke keer weer blij om te rijden !
Later dikkere portemonnee, maar het blijft toch steeds goed uitkijken waar je je euro’s laat, het is gauw een bodemploze put.
Ik denk dat dit soort (euro)afwegingen sommige discussies vertroebelt.
Als de DS nieuw gemaakt werd reed ik momenteel beslist geen exemplaar van 35 jaar oud, hoor!
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Op het forum komen mensen die gisteren hun eerste DS kochten EN mensen die al jaren rijden en er misschien al 5 of 10 versleten hebben.
Ik haal morgen m’n eerste DS op, maar ben vanwege andere franse voitures al overtuigt van het feit dat Michelins echt de meerprijs meer dan waard zijn!
Ik geloof dat michelin ongetwijfeld betere banden zijn. Ook ben ik bij enkele bandenexperts geweest die dus ook als eerste michelin aanboden als zijnde enige autoband die eronder kunnen..Ik had toen gezegd dat ik ze nogal aan de prijs vond kwamen ze met vredestein aan en nog een hele lijst met japanse of chinese merken. die waren allemaal prima zeiden ze en ook goedkoper..
In de extreem goedkope chinese/japanse merken had ik zeker geen vertrouwen dus dan toch maar vredestein.
Wel vind ik het opmerkelijk dat n.b. de experts zeggen dat het prima banden zijn en ze hier compleet afgebrand worden door de meeste.
Maargoed, de banden zijn besteld en ik ga eerst deze oprijden:)
Mochten ze 40000km meegaan dan ben ik er ruim 4 jaar mee bezig en dan zien we wel weer
p.s.
Barum in de bocht onder de vw passat met een goede peut gas erop (nat wegdek) begint toch wel lekker te slippen.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nadat ik de test had gelezen waar DriverD op doelt, weet ik dat de vredestijns bij een noodstop een remweg hebben die vele meters langer is dan bij de Michelins. Daar iedereen om je heen ABS op zn auto heeft is ELKE METER die je sneller kan stoppen een halszaak geworden!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Daar heb ik ook aan gedacht!
Moderne auto’s staan veel sneller stil…
Wat me bv ff off topic ook aan veiligheid lijkt is een 3de remlicht.. bij een DS zitten die remlampjes al zo laag, en bijna elke auto heeft een 3de remlicht dus ze zien je gewoon niet remmen….
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jawel want de kont van de DS gaat omhoog, en dat is voor veel mensen het teken dat jij VOL in de ankers gaat!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
ja niet aan gedacht.. zo zie je maar.. ik heb nog geen minuut ervaring met die dingen