Remt de dame niet vierkant naar beneden? De mijne wel.
toch?
.komma
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het derde remlicht was bedoeld om door de auto voorje heen te kunnen kijken dat 2 of 3 auto’s voor je iemand gaat remmen, maar met de SUVs van tegenwoordig die als een soort Night riders rond rijden is ook dat weer onmogelijk geworden…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
klopt, erger!
Ik heb ook een soort busje. Je zit wat hoger, iets, en ziet dan niet door de ramen van de auto’s voor je. Dus geen enkel remlicht behalve de kerel voor je. en achter me zien ze . . . .mij.
.komma
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dirkman schreef:Remt de dame niet vierkant naar beneden? De mijne wel.
toch?
Als je hard remt wel . Zo hoort het. Bij zachtjes remmen gaat bij mij de kont omhoog…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij hard remmen gaan je achteremmen vrijwel gelijk meewerken met je voorremmen en blijf je dus rechtliggen. Daar bij de DS de motor- en bak steunen op de zelfde hoogte zitten als het zwaartepunt heeft je auto zowiezo weinig neiging tot duiken.
bravo ontwerp!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Je krijgt vierkante banden nooit meer helemaal goed.
In ieder geval je XVS’en zsm naar voren toe tbv van veiligheid (meeste remkracht voor en sturen, aandrijving ook voor).
Je kunt het altijd proberen met de Vredesteins achter: misschien voel je niets meer….
Zijn de wielen wel goed uitgeballanceerd?
Dat kan namelijk ook een hobbel effect geven.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Wolfman schreef:Zijn de wielen wel goed uitgeballanceerd?
Dat kan namelijk ook een hobbel effect geven.
Geen balanceerloodjes…
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ook heel scherp, Super ID.
Altijd van je eigen waarnemingen uitgaan en niet van vorige eigenaren.
De Vredesteins (het moet maar) naar achter (kun je lekker hard draaien) en de hoogteslag bekijken. De XVS’n naar voren, dat is, zoals al gesteld, sowieso beter.
Misschien de voorkant op een bokkie zetten, naar rechts sturen en even goed luisteren en voelen.
Je zou denken dat als het een lager is dat hij dan altijd piept..
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Sjaak de Bollenboer schreef:Daar zijn we weer
Ik kom zojuist terug van de Kwik-Fit waar ik mijn bandjes heb laten uitlijnen en goh wat rijdt dat nu weer lekker.
Nu dit weekend nog even voor naar achter en vice-versa en ik ben gelukkig.
Heb je bij Kwik-fit je wielen laten balanceren of uitlijnen? Toen ik er laatst was, konden ze niet balanceren. Geen apparatuur voor, werd gezegd…..
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Meestal hebben ze geen flens meer voor de 5-gaats velgen van de DS.