Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
GW-tje schreef:Ik ben (nog) geen op en top DS connaisseur, maar ik kan me niet voorstellen dat deze Citroën geen krukaskeerring in het blok heeft. Ik heb hem zo snel ook nog niet kunnen vinden, maar er zal toch geen mechanical seal o.i.d. zitten. Maar goed er moet toch wat zitten om de motorolie in het blok te houden….......
Trek je blok maar uitelkaar zou ik zeggen…... de DS motor heeft een krukas met slinger-geul.En GEEN keering. Als een DS achter het vliegwiel olie gaat lekken is het voorste krukaslager versleten of zijn de axiaallagers gaar. Maar goed, wie ben ik hé...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
bogaard77 schreef:Als je met een volledig verotte plaat blijft rijden mol je OOK NOG JE VLIEGWIEL…. Maakt het weer duurder EN meer werk…
Ik heb inmiddels het artikel gelezen op de site van de ID/DS club (Heerlijk dat ik nu toegang heb tot deze site ) en begrijp nu wat je bedoelt.
Maar welk systeem heb ik? Een diafragma koppeling of juist niet?
Ik heb een DY2-motor.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat weet je pas zeker als je het open hebt! Ik denk een vingerdrukgroep…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat moet er allemaal los en/of uit om bij je koppeling te komen?
Ik hoef geen details te weten, maar gewoon grofweg waar ik rekening mee moet houden.
Dan kan ik een inschatting doen of dit een klus is die ik, eventueel met wat hulp, zelf kan doen of moet laten doen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
- radiateur, voorschem links, stuurhuis (let op, inbouwen moet volgens het boekje..) hadremtangen, diverse leidingen, nokkenaspouly, dynamo, HD-pomp en leiding, aandrijfassen. Verder heb je twee sterke mannen of een motortakel nodig, een vette krik, 2 assteunen en een dak boven je hoofd….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:- Verder heb je twee sterke mannen of een motortakel nodig, een vette krik, 2 assteunen en een dak boven je hoofd….
Die sterke mannen gaat wel lukken, maar de rest heb ik niet….
Bedankt voor je snelle reactie. Ik zal het gezin op de hoogte brengen dat we vanaf nu geen vlees meer bij het eten krijgen en al helemaal geen toetje meer.
Ik ga sparen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een motor takel kan je lenen of huren, Een krik kost 90 euro en twee assteunen ( die elke sleutelaar aan DSen MOET hebben) ksoten 15 euro…
Dat is eeehh een maandje geen vlees.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik denk dat het grootste probleem is dat ik geen garage heb. Ik ben altijd buiten op straat aan het sleutelen.
Dit is echt geen klus om op straat te doen.
Maar ok ik weet dat het eraan zit te komen, maar voorlopig zoals ik al schreef ga ik door met de andere zaken die ik nog moet doen.
Van rijden komt voorlopig toch niet veel en als ik het toch doe doe ik rustig aan. Niet te veel frictie vragen van de koppeling.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
waterman771 schreef:GW-tje schreef:Ik ben (nog) geen op en top DS connaisseur, maar ik kan me niet voorstellen dat deze Citroën geen krukaskeerring in het blok heeft. Ik heb hem zo snel ook nog niet kunnen vinden, maar er zal toch geen mechanical seal o.i.d. zitten. Maar goed er moet toch wat zitten om de motorolie in het blok te houden….......
Trek je blok maar uitelkaar zou ik zeggen…... de DS motor heeft een krukas met slinger-geul.En GEEN keering. Als een DS achter het vliegwiel olie gaat lekken is het voorste krukaslager versleten of zijn de axiaallagers gaar. Maar goed, wie ben ik hé...
hoi Waterman of Bogaard,
ik heb op het moment mijn blok en V-bak eruit liggen. Het blok lekte altijd al wat aan de voor en achterzijde. Bij demontage van het oliecarter vond ik dat er geen pakking gebruikt was tussen blok en carter en dat de seals die over de voorste en achterste lagerkappen gemonteerd zitten, volledig waren uitgedroogd. Ik neem aan dat dit het euvel moet zijn in mijn geval (1911cc motor 15 jaar stilgestaan maar slechts 90.000km )
Groet,
Alexander
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja een soort vilten stripjes toch?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
tussen blok en oliecarter hoor geen pakking, slecht wat vloeibare vlakafdichting. Op de lagerkappen is een strookje kruk geplaatst. Dat moet je wel effe vervangen en bij montage met goede vloeibare pakking insmeren. ( dus niet die blauwe troep ).
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja, inderdaad! Een stripje van kurk. Bedankt jongens
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
waterman771 schreef:de DS motor heeft een krukas met slinger-geul
Kijk en dat noemen we nou een mechanical seal.
Maar, nee, dit wist ik echt niet…..... ops:
waterman771 schreef:Maar goed, wie ben ik hé...
Ook dat weet ik niet, we waren nog niet aan elkaar voorgesteld…..
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
dus niet die blauwe troep ).
Ik gebruik altijd die rode vloeibare pakking van Valma, is die wel OK?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Hier in Eindhoven heb je zo’n doe het zelf garage waar je een brug kunt huren (incl. gereedschap). Dat zal in de buurt van Ridderkerk toch ook wel te vinden zijn.