Totaal aantal Berichten: 782
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Hallo allemaal,
Aangezien ik ook vaak een beetje met treintjes enzo loop te klooien en over iets meer dan een week op een grote treinenbeurs in Rijswijk mijn modelbaantje zal presenteren heb ik fftjes wat fotos geschoten. Het is een baantje naar Frans voorbeeld, dus citroenetjes konden niet ontbreken… en aangezien ik toch al een leuk verzamelingetje in h0 (de modelspoor term voor 1:87… spreek uit ha-nul, staat voor half 0) mocht dat vrolijk poseren op de fotos…
Uiteraard wil ik jullie deze redelijk geslaagde fotootjes niet onthouden, dus bij deze
Iemand overigens enig idee over een fatsoenlijk model van een CX berline (liefst geen verlengde) is in 1:87? Zou wel leuk zijn om mijn eigen CX in mijn landschapje te hebben namelijk… aangezien ik mijzelf ook al ergens nagebouwd in 1:87 heb liggen.
Maar goed… de fotos nu
Groetjes, Rik. (die overigens nog aardig wat bomen mag gaan zitten maken voor de beurs… tevens moet er nog wat gedaan worden aan de presentatie van de baan, mooie achtergrond, frieslijst, poten ipv schragen… dat soort zooi… ach komt wel af )
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gaaf, mooi man!
Ik ben ook bezig, maar ben me nog vooral aan het oriënteren. Dus mischien kan jij mij even helpen met sommige vraagjes?
- Hoe heb je die verhoging gemaakt?
- Wat heb jij precies als gras gebruikt? Ik zelf heb een paar keer grasmatten gebruikt. Maar vond het zelf niet zo geslaagd. Ik vind dat wilde wel wat hebben.
- Die ‘vieze’ stenen straat, hoe heb je dat gedaan?
- En die asfalt weg, hoe heb je dat gedaan?
Overigens, dit noem ik geen klooien, maar Vakwerk!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
In één woord : schitterend !
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 2502
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Als klein kind droomde ik van zo’n gedetailleerd charmant landschapje bij m’n spoorbaan. Erg mooi gemaakt.
In 1:87 heb je de cx berline van Praliné; http://www.galery.1zu87.com/1000Citr70002500.html
Lid van CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
bedankt voor alle complimenten
en Timo stuur ff een PBtje… ik kom graag een keertje la/**/gns met mn Bixje om jou een klein modelbouw lesje te geven… mss zelfs ff een rijles op een verlaten parkeerterrein met mn Bixie… Ik modelbouw en citroen rijden zijn allebei dood-eenvoudig… je moet alleen ff de leermeester en de gereedschappen hebben… maar Timo… volgens mij heb jij wel de kunst om het allebei klaar te krijgen
Groetjes, Rik.
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ik kan overigens wel eens een lesje diorama bouw geven (in de modelspoor bouw noem je een klein stukje landschap een diorama) Is misschien wel leuk vooral om modellen in een stukje omgeving te fotograferen enzo, en zeker niet moeilijk te maken…
Geef maar aan of er animo voor is, dan zorg ik wel voor de materialen en dat soort zooi
Het is echt dood simpel, alleen moet je het ff gedaan zien worden… en het lijkt me leuk als mensen hier ook een fatsoenlijk landschapje kunnen maken zodat ze hun citroenen net zo netjes neer kunnen zetten als ik (ik ben nu overigens bezig met een AK 400 zelfbouw in 1:24 oid en mijn eigen CX 2.4 GTI in 1:43.5)
Dus ach… gooi maar hier in het draadje of er animo voor is… ga ik eens kijken of dat voldoende is voor een kleine cursus eenvoudig landschap bouwen
Groetjes, Rik.
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
geit schreef:In 1:87 heb je de cx berline van Praliné; http://www.galery.1zu87.com/1000Citr70002500.html
mits mijn ogen mij niet bedriegen zijn deze allemaal verlengd en dat is nu net wat hij niet zoekt
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
als je op de foto’s klikt krijg je n groter beeld.Niet super mooi afgewerkt maar een standaard formaat in lengte
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
De afwerking valt altijd wel wat aan te doen
Een verlengde versie inkorten lijkt me echter veel lastiger… maar ach… niet geschoten is altijd mis wat dat betreft
Prachtig werk Rik!!!
Ikzelf ga begin mei (zelfde weekend als citromobile) ook naar Rijswijk voor de modellen- en miniaturenbeurs. Daar zal er ook weer wat te vinden zijn ivm treinen enz.
Wordt dus ook weer een vermoeiend en duur weekend ops: . Maar wel plezant.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
dank! Ik heb 2 jaar geleden inderdaad ook op de gemengde modelbouw beurs gestaan, maar toen niet met een baantje ofzo… maar toen zat ik een beetje met plastic wat treintjes in elkaar te bouwen. De beurs waar ik nu heen ga is alleen met treintjes. Dus weinig andere Citroenetjes vrees ik… Al zal ik proberen om er wel met mijn CX heen te gaan
(Maar dan moet ze wel willen…)
Op de gemengde beurs heb ik vorig jaar wel enkele citro’s gescoord, waaronder een gelimiteerde doos van wiking met besteleenden van de duitse post.
AX 1.0 Tonic ‘95
Dit is een setje van Brekina wat alleen via de Duitse post te verkrijgen was
Idd, die is het.
AX 1.0 Tonic ‘95