Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik ga proberen deze nokia BT karcit in te bouwen:
ik heb even gekeken zo te zien kan ik het kastje wel onder het dashbordkastje kwijt.
alleen ik zit nog even met de bedrading:
geel = telefoon mute naar de radio dat zal wel lukken denk ik zo.
zwart = negatief ergens aan de body van de auto gaat denk ook nog wel lukken.
rood = 12V ik heb al begrepen dat je niet zomaar ergens een draad kan pakken ivm storingen, dus waar kan ik deze aansluiting het beste vandaan halen (hier zit overigens een 2A zekering tussen)
blauw = IGNS deze moet dus op de IGNS-lijn aansluiting van de auto, deze is niet verpicht aan te sluiten zegt de handleiding, maar als het niet lastig lijkt het mij wel de moeite waard.
verder zit ik nog met de MIC deze kan ik gewoon op het dashboard plakken maar links bovenin lijkt me ook wel erg mooi, iemand tips?
wat ik met de afstandsbediening doe ben ik ook nog niet helemaal uit.
ik hoor graag jullie tips en truuks
alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
de plus bij de sigaretten aansteker geeft geen problemen?
die IGNS waar moet je die dan op aansluiten? ops:
en voor de mic zat ik idd te kijken aan de rechterkant om de draad achter het plastic te doen bij het raam enzo.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
IGNS is dat de draad die bij de radio ook voor zorgt dat die aan en uit gaan enzo?
iemand trouwens ook een idee of ik bij mijn pioneer 5600 een soort line ingang heb zodat het over mijn speakers kan?
ik kon zo snel even nog geen ingang voor vinden.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Rob van Loo schreef:IGNS staat waarschijnlijk voor IGNitionSwitch of zo, dus die draad moet je ergens nemen van iets wat via het contact geschakeld wordt. In mijn auto, een Primera, gaat ook de stroom van de aansteker via het contact, dus als permanente voeding zou die bij mij al afvallen.
Ff prikken dus met een spanningszoeker en anders gewoon uit de zekeringkast, meet ook gemakkelijker omdat het bereikbaarder is.
op mijn sigaretten aansteker blijft wel constant stroom staan want me navigatie blijft ook altijd branden.
tenmiste das bij 1 van mijn 12V aansluitingen waar daadwerkelijk de sigaretten aansteker in zit weet ik niet ken ik wel ff proberen
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Gewoon via de radio aansluiten, daar zit de continu plus, zwart, geschakelde plus en radio mute.
Bij een XM zet je de blackbox onder de armsteun, de bedrading loopt door de middenconsole naar de radio. De microfoon maakt na de radio een bocht naar links onder het stuur door naar de A-stijl en zo richting de zonneklep. De kabel is niet zo heel lang, dus de microfoon had ik niet in het scharnierpunt van de zonneklep.
De speaker zat op de schroef van de voet-ventilatie-opening
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Willem schreef:Gewoon via de radio aansluiten, daar zit de continu plus, zwart, geschakelde plus en radio mute.
Bij een XM zet je de blackbox onder de armsteun, de bedrading loopt door de middenconsole naar de radio. De microfoon maakt na de radio een bocht naar links onder het stuur door naar de A-stijl en zo richting de zonneklep. De kabel is niet zo heel lang, dus de microfoon had ik niet in het scharnierpunt van de zonneklep.
De speaker zat op de schroef van de voet-ventilatie-opening
ik heb begrepen dat als ik de continu plus via de radio gaan aansluiten nogal wat probleempjes kunnen opduiken door de multiplex bedrading in mijn auto, dit wou ik dus graag voorkomen
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Rob van Loo schreef:Die stroom op de aansteker verschilt idd nogal per merk. Heb ff de handleiding van je radio doorgespit maar kon daar zo snel geen antwoord vinden. Als je daar echt antwoord op wil kun je altijd ff bellen met Pioneer. Zitten toevallig hier in Almere, nummer is 036 5387777, ze geven graag en goed antwoord op je technische vragen. Heb daar zelf iig goeie ervaringen mee in het verleden. Ben nu wel over gestapt op JVC, die had vóór Pioneer een héle goeie MP3-speler…..is alweer een tijdje geleden.
in de handleiding kon ik het ook niet vinden, dit is de installatie manual
als ik het goed zie zou ik dan draad 16 moeten gebruiken voor IGNS?
ik heb begrepen dat als ik de continu plus via de radio gaan aansluiten nogal wat probleempjes kunnen opduiken door de multiplex bedrading in mijn auto, dit wou ik dus graag voorkomen
Dat had ik ook en had een carkit via de sigarette aansteker aangesloten… helaas werkte de deurvergrendeling en de binnenverlichting niet goed als ik geen telefoon in de houder had….
Stom ding maar eruit gegooit en een kant en klare oplossing gekocht, die overigens wel goed werkt via dezelfde cigaretten aansteker…
Multicomplex dus!
Radio is denk ik toch een betere optie, nog beter is het te laten doen
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
bedankt voor de reacties zover.
ik ben nu al een heel eind de mic hangt al en de carkit werkte al met de bijgeleverde speaker.
ik had het nu via de radio aangesloten allemaal.
ik had nog wel een beetje een echo maar de opstelling was ook nog niet optimaal denk ik
hoop dat ik de speaker onder het dashbord kastje kan laten ook en dat het geluid er dan nog doorheen komt tenmiste dat ga ik proberen
ga vanmiddag weer even verder om alles weg te werken het was me nu even te koud geworden.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
alles is gelukt nu.
carkit werkt goed.
en alle funties van de auto ook goed, tenmiste geen gebreken gevonden op me rit zonet
alles viel netjes weg te werken je ziet er niets van.
bedankt voor de reacties.
Hoe heb je het nu aangesloten allemaal? IGNS draad wel of niet gebruikt? Ben benieuwd - ik heb al een carkit, maar de IGNS draad zit niet aangesloten. Aangezien ik deze binnenkort toch wil verplaatsen (dashmount monteren ipv een trillend stalen beugeltje dat er nu in zit), wil ik gelijk even kijken wat de functie van deze draad is en of ik het allemaal zo aan kan sluiten dat de carkit uitschakelt bij uitgeschakeld contact (dat kan - ik heb dat al in diverse auto’s gezien, ben alleen benieuwd hoe jij de bedrading hebt aangesloten - ook ik wil geen problemen (vreemd hè? ) )
Vroem
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik heb de IGNS draad bij de radio vandaan gehaald dit werkt bij mij gewoon goed.
zodra ik de auto open dan zie ik nu op mijn telefoon meteen een melding dat de BT verbonden is.
als ik de motor af zet dan gaat de wordt de carkit na een tijdje ook uitgeschakeld. (dit duurt bij mij even maar dat is bij mijn radio ook zo ze gaan nu tegelijk uit)
de overige draden heb ik ook bij de radio vandaan gehaald.
de speakers via de radio aansluiten heb ik maar vanaf gezien, want er zit geen directe ingang op mijn radio.
en verder had ik het idee als de radio op mute staat zal het geluid van de ingang misschien ook uit gaan.
en nog 1 belangrijk punt leek me dat als ik over alle speakers de telefoon heb dan ben ik bang voor meer echo, aangezien nu de mic helemaal links in de auto zit en de speaker helemaar rechts dus dit is minder gevoelig voor elkaar.
en de speaker is ook met de afstandbediening van nokia harder en zachter te zetten dus gaat wel goed denk ik zo.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ja, ik heb 2 nokia’s 6230 (met BT) en 6610 die kan dus met het kabeltje erop werken, maar die is voor prive dus zal ik wel niet erg vaak gebruiken erop.
en ik blijft waarschijnlijk toch wel bij nokia
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik had een mooie aanbieding te pakken en kreeg de carkit gratis
als je hem moet kopen is het toch prijzig dingetje
arjan_verkade schreef:ik heb de IGNS draad bij de radio vandaan gehaald dit werkt bij mij gewoon goed.
zodra ik de auto open dan zie ik nu op mijn telefoon meteen een melding dat de BT verbonden is.
als ik de motor af zet dan gaat de wordt de carkit na een tijdje ook uitgeschakeld. (dit duurt bij mij even maar dat is bij mijn radio ook zo ze gaan nu tegelijk uit)de overige draden heb ik ook bij de radio vandaan gehaald.
Arjan, ik ben afgelopen week even aan het meten geweest en volgens mij zit er helemaal geen IGNS draad bij onze multiplex Xsara’s. Ja, er zit een draad die 12V levert en die na enige tijd na het afzetten van het contact “uit gaat”, maar dat is geen IGNS draad!! Positie 4 in het ISO stekkerblok (als je die gebruikt hebt) is een data draad! Ik heb het vermoeden dat je die gebruikt hebt, aangezien je schrijft dat radio en carkit pas na een tijdje uitgeschakeld worden.
Om te vergelijken: als ik mijn contact afzet, gaat mijn radio direct uit, maar ik meet nog wel enige tijd spanning op draad 4. Ook dit duidt erop dat het een datadraad is van het multiplex netwerk. Lees bijvoorbeeld hier de posts van Blade_ en dit draadje en dit draadje op problemcar. Als je dan je geschakelde plus ergens anders vandaan haalt zal je zien dat je radio meteen uitgaat na afzetten contact. Het werkt nu allemaal wel goed misschien, maar als het kapot gaat… prijzig die BSI’s.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Vroem
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik heb idd die draad gepakt waar na paar min de 12V van wegvalt
zover ik kon zien zat bij me radio ook de INGS draad daar op aangesloten.
ik dacht zelf dat het allemaal zo hoorde aangezien als alles uit valt hoor ik ook paar relais uitslaan e.d.
dus dacht zelf dat het een soort vertraging op je INGS is.
is er kans dat er iets stuk gaat dan?
door wat precies dan?
de radio heeft altijd al zo aangesloten gezeten (toen ik de auto van de garage kocht al) ik heb hier nooit problemen mee gehad.