2 van de 2
 < Vorige 1 2

Kenteken in ruiten gegraveerd
C4 Berline
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187

Gepost: 04 januari 2008 11:52 PM
  [ # 16 ]
Segerfan schreef:
knight-rider schreef:

Normaal gezien is het nogthans meer de gewoonte van het chasisnummer (of een gedeelte ervan) te gebruiken om in de ruiten te graveren Confused

Dat is misschien in België het geval. Voor zover ik weet wordt hier in Nederland het kenteken in de ruiten gegraveerd.

In België is de nummerplaat NIET gekoppeld aan het voertuig maar aan de chauffeur.
Dit wil zeggen dat m’n huidige auto de zelfde nummerplaat heeft als de vorige auto’s die ik heb gehad.
In Nederland blijft de nummerplaat bij de auto als hij verkocht wordt.

Profiel  

C4 2.0 HDI fan
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229

- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Gepost: 05 januari 2008 01:17 AM
  [ # 17 ]

gegraveerd

bij mijn C4 (NL) is een deel van het chassisnummer gegraveerd, is gebeurt af fabriek. De leasemaatschappij, ING carlease, heeft geen opdracht gegeven het kenteken te graveren.

Chassisnummer vind ik zelf ook praktischer, zo kan de auto in alle landen verkocht worden omdat ze daar, zoals in B en D, persoonlijke platen hebben.

Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Profiel  

hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 988

Gepost: 05 januari 2008 10:18 PM
  [ # 18 ]

Hij is binnen en het kenteken staat erop. Vandaag gereden en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben. Ondanks het feit dfat een dag te laat is geleverd en er kentekens in de ruiten staan.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen (de eerste is dat hij net zoveel lust als zijn baasje, de eerste 100 kilometer 1 op 10 en dat is vrij dorstig)

Jullie horen van mij

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 07 januari 2008 09:34 PM
  [ # 19 ]

Re: gegraveerd

C4 2.0 HDI fan schreef:

bij mijn C4 (NL) is een deel van het chassisnummer gegraveerd, is gebeurt af fabriek. De leasemaatschappij, ING carlease, heeft geen opdracht gegeven het kenteken te graveren.

Chassisnummer vind ik zelf ook praktischer, zo kan de auto in alle landen verkocht worden omdat ze daar, zoals in B en D, persoonlijke platen hebben.

Toch wel raar dat bij jou het ingraveren af fabriek is en bij de anderen niet. Ik ben het wel met je eens dat het chassisnummer in dit geval veel praktischer is dan kentene.

Profiel  

Beno
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 268

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Gepost: 11 januari 2008 10:18 PM
  [ # 20 ]

Op mijn lease-formuliertje staat alleen “ruiten graveren”. Ik zie wel wat er in komt: kenteken of (deel) chassisnummer. Wordt standaard gedaan en daar kom ik ook niet onderuit. Net als de brandblusser, lifehammer, verbandtrommel en winterbanden.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 11 januari 2008 10:21 PM
  [ # 21 ]

Re: gegraveerd

C4 2.0 HDI fan schreef:

Ik heb - als Nederlander, jaja - een setje belgische ruiten; daarop staat naast de naam van het bedijf (Carglass) en een deel van het chassisnummer ook heel duidelijk een B gegraveerd.
Per saldo dus nog een landgebonden systeem. Een Europees systeem laat nog op zich wachten.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook