2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Witte troep en hoog olie verbruik
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 januari 2008 01:58 AM
  [ # 16 ]

Ik denk dat dat gaas er juist zit om dat soort gunk tegen te houden, als je het gaasje weghaalt blaast de sludge verder de aftakkingen (ontluchtingen/beluchtingskanalen in (ik moest even denken hoe het ook alweer zat.
Dus gaasje weghalen is m.i.z. het probleem verleggen….

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 januari 2008 02:00 AM
  [ # 17 ]

Olie verbruik wijst waarschijnlijk op klepseals dit heb ik ook en ik denk dat ik maar eens ga proberen ze te vervangen door perslucht door de bougiegat in de cilider te laten, schijnt goed te gaan en de kop hoeft er niet af.

Leg’s uit, blaas je er dan nieuwe klepseals in ??  Shocked

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 11 januari 2008 02:09 AM
  [ # 18 ]

klepveren kunnen verwijderd worden zonder te kop te demonteren, de kleppen blijven omhoog door de druk in de cilinder(luchtdruk van de compressor).

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 11 januari 2008 03:03 AM
  [ # 19 ]

Daar heb je wel een speciaal hulpstuk voor nodig.

Daar staan wat plaatjes van op Eric Vertogen’s website

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
connyvijv
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 09-01-2008

Gepost: 11 januari 2008 04:27 AM
  [ # 20 ]

Nou ik ben iig wat wijzer geworden nu blijkt dat het toch niet de koppakking hoeft te zijn…...

Iemand enig idee wat het vervangen van klepseals kost?
En misschien dat 1 van jullie ook een goede citro garage weet in de buurt van Rotterdam…...

Thnx voor al de hulp Razz

Profiel  
 
connyvijv
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 09-01-2008

Gepost: 11 januari 2008 04:31 AM
  [ # 21 ]
mpostma schreef:
Citroenbx schreef:

Welkom!

Zoals al vermeld idd de koppakking erdoor.

Dat moet ik nog maar zien. Verbruikt de motor veel koelwater? Ik ga vooralsnog niet voor de koppakking en wel voor een sludge probleem.

Maar toch blijft het gokken op afstand.

De motor gebruikt weinig koelwater

Profiel  
 
connyvijv
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 09-01-2008

Gepost: 11 januari 2008 04:34 AM
  [ # 22 ]
MaartenH schreef:

voor het moeilijk starten zou je ook een keer de computer kunnen reseten, kan die weer is opnieuw gaan inregelen.

sludge is wel een bekent probleem, en daarbij is 10 km wel erg weinig om de olie goed op te warmen om het vocht te laten verdampen.
bij mijn 1.6 zit er ook wel een aardig laagje in de vuldop, maar bij mijn 1.9 gti dan weer helemaal niet,

wat is je olieverbruik? ( hoeveel km per liter?)

Ik weet het niet precies maar ik moet ca eens in de 2 weken een litertje erbij gooien…..

Profiel  
 
connyvijv
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 09-01-2008

Gepost: 11 januari 2008 04:38 AM
  [ # 23 ]
ambijajance schreef:

Hoi, de paar BXén die ik gehad heb hadden het sludge probleem ook, en ook redelijk wat olieverbruik, maar geen lekke koppakkingen. Dus regelmatig bijvullen (scheelt wellicht een verversbeurtje of twee moet je maar denken).

Als die sludge in dat gaasdopje zit en ook in de vulleidingen en aftakkingen, kan dat volgens mij wel je startprobleem veroorzaken, zoals hierboven al gezegd. Het blokkeert de ademhaling van de motor nl.
Vooral swinters zal je hier last van hebben, goed schoonmaken en gaasdop laten weken in benzine of terpentine oid….

Ik denk niet dat dat iets met elkaar te maken heeft want dat slechte starten doet ze al een hele tijd en ik kwam vd week pas tot de ontdekking dat die troep oa in de leiding en dop zat, ik check mn oliepeil iedere week…

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2008 12:38 PM
  [ # 24 ]

20W50 olie is GEEN oplossing.
Het is enkel een lapmiddeltje dat je motor niet ten goede komt…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 12 januari 2008 01:44 PM
  [ # 25 ]

gewoon goedkope lidl olie, 7 euro voor 5 liter., en lekker nog een tijd rond rijden totdat het echt te erg wordt, probeer je olieverbruik is bij te houden.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook