Welke lhm-pomp mogelijk?
sab
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 06-01-2008

Gepost: 06 januari 2008 07:13 PM

Ik heb een BX 1.9 GTI en heb een lhm-pomp nodig. Welke lhm-pompen kunnen er allemaal op? Kan een lhm-pomp van bijvoorbeeld een 1.4 ook op een GTI?
Een nieuwe lhm-pomp is namelijk erg prijzig geloof ik?  Confused

groetjes

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27940
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 januari 2008 07:24 PM
  [ # 1 ]

Van een 1.4 niet.

van een andere 1900 denk ik wel Wink
Ben niet 100% zeker Wink

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 06 januari 2008 07:34 PM
  [ # 2 ]

En die van een type 1 XM ?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 januari 2008 10:16 PM
  [ # 3 ]

xantinee?  Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 12 januari 2008 03:23 PM
  [ # 4 ]

Een gti heeft dacht ik stuurbekrachtiging dus kan er alleen een pomp van een bx met stuurbekrachtiging, deze pompen hebben nl een hogere opbrengst voor de stuurbekrachtiging.
deze pompen hebben 6 plunjers en van een 1400 bv 5 plunjers

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 januari 2008 03:41 PM
  [ # 5 ]

Er is niet zoiets als een pomp-versie voor stuurbekrachtiging. Voor zover ik kan nagaan heeft een BX altijd een pomp met 5 plunjers, op de allerlaatste diesels met stuurbekrachtiging na.

Het verschil tussen 1400’s en GTI’s zou er dus niet zijn, hooguit de montagepunten en de omtrek van de (niet vervangbare) poelie.

De pomp met 6 plunjers is de Xantia-pomp, die ook voorzien is van een sectie met 2 plunjers. De laatste dienen voor de vering/remmen, de sectie van 6 voor de stuurbekrachtiging (!)

Ik ben die pompen tot nu toe alleen tegengekomen op diesel breaks vanaf kentekenjaar 1994, dus bouwjaar eind 1993 en later.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 12 januari 2008 05:19 PM
  [ # 6 ]

je hebt gelijk het zijn inderdaad allemaal 5 plunjerpompen alleen die van de gti 16v is anders dus zou die van de 1400 inderdaad passen.
ik heb het nagekeken op dat pdf bestand met die fabrieks nummers,
BX-PL. handig dat bestandje.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 januari 2008 07:22 PM
  [ # 7 ]

Die van diesels zijn ook weer ietsje anders qua af-montage; dat zit ‘m in de bevestiging (denk ik) maar zeker in de diameter van de poelie.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook