Gisteren heb ik vol vreugde mijn lang geleden bestelde en nu pas bezorgde handchoke ontvangen. Maar na hem omgebouwd te hebben loopt mijn auto heel slecht. Hij houd in vooral bij lage toerentallen maar ook bij hoge. Als ik hem half op de choke zet doet hij het minder. Hij stottert en wil soms uitvallen als je vanuit stationair op trekt. Hij heeft dan echt een hoop gas nodig.
Het is een beetje mysterieus omdat ik een tijd terug zonder choke heb gereden (deksel van de carburateur er verkeerd op gezet) en toen liep hij als je wilt dat een auto loopt (veel ronder dan met autochoke).
EDIT: Titel
Ik constateerde pas bij mijn 16trs dat daar de afstelling zodanig was dat de gasklep niet ver genoeg geopend werd. Allicht dat ie dus stotterde.
Ich bin ein Breaker
Die regel je met de stationair schroef niet?
Als dat zo is dan maakt het niets uit of ik hem hoog zet of laag. Heb hem vanochtend wat hoger gezet.
Nee, die heeft daar niets mee van doen (met de afstelling van de choke bedoel ik) - bij mijn carb (Weber, op een 16trs) tenminste. Het ging daar om het moertje aan het eind van de chokestift. Maar het kan best zijn dat het bij jou anders zit.
Ich bin ein Breaker
Het probleem doet zich voor als de choke eraf is. Of is dat in jou geval ook zo?
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik zal dit eens aandachtig volgen. Ik sta namelijk op het punt een ombouwset te bestellen..
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
julius schreef:Het probleem doet zich voor als de choke eraf is. Of is dat in jou geval ook zo?
Dan zou de choke geen invloed mogen hebben en heb je mogelijk per ongeluk iets anders ontregeld.
Of was dit probleem al vóór het aanbrengen van de choke aanwezig?
Ich bin ein Breaker
Nee hiervoor was er geen probleem. Ik zal er eens wat aandachtiger naar kijken met mijn werkplaats handboeken. Misschien dat ik toch iets verkeerd heb gedaan.
Moet bijna wel omdat hij het ervoor nog prima deed.
Het kan in een klein hoekje zitten hoor. Ik draaide even de centrale moer van de gasklepas aan (die trilde eraf) en daarmee was de boel ook al behoorlijk ontregeld.
Ich bin ein Breaker
Inderdaad. Zo had ik laatst een nieuwe verdelerkap erop gezet en hij liep maar op 3 cilinders had ook nieuwe bougies erop gezet en dacht dat het probleem daar lag. Bleek één van de (overigens ook nieuwe) bougiekabels dat die geen contact maakte omdat het hoesje verschoven was…
Ik ga zo even kijken. Lijkt me ergens vrij logisch dat ik het zelf gedaan heb per ongeluk.
Handchoke stotteren = Op mysterieuze wijze opgelost…
Dag 2.
Na het opnieuw afstellen van de hand choke conversie kit doet hij het nu op mysterieuze wijze zeer goed.
Opgelost dus… maar waardoor?