Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ted.kampen schreef:dus niet die blauwe troep ).
Ik gebruik altijd die rode vloeibare pakking van Valma, is die wel OK?
Ik gebruik zwart spul in een tube, van het merk loctite. Ook siliconen pakking van het merk Innotec en Kent is zéér goed spul. De laatste 2 zijn alleen moeilijker in de normale handel te verkrijgen.
Het rode spul van Valma werkt wel, maar het wordt vaak een beetje een ranzige bende
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ik gebruik zwart spul in een tube, van het merk loctite. Ook siliconen pakking van het merk Innotec en Kent is zéér goed spul. De laatste 2 zijn alleen moeilijker in de normale handel te verkrijgen.
OK, bedankt. Ga ik zeker eens proberen.
Met rode spul wordt het inderdaad al gauw een bende (zeker de eerste keer dat je het gebruikt).
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hier een linkje naar de innotec site. Het spul heet easygasket. Ik werk er al jaren mee, en ben er nog steeds blij mee
http://www.innotec.nl/nl/producten/producten.php?TypeID=121&ProductID=22
En hier de link naar Kent automotive voor “siligasket”
http://www.kenteurope.com/nl/shop/viewfamily.php?viewfamily=3354§ionid=311&type=Auto
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik neem ook altijd een tube Loctite Black RTV uit amerika mee, erg goed spul!
ted.kampen schreef:Hier in Eindhoven heb je zo’n doe het zelf garage waar je een brug kunt huren (incl. gereedschap). Dat zal in de buurt van Ridderkerk toch ook wel te vinden zijn.
Ja dat zal wel lukken. Maar gezien het feit dat geoefende sleutelaars zeggen dat zij er al twee dagen over doen, moet ik dan de brug een hele week huren.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ja, dan rijzen de kosten inderdaad de pan uit. Je betaalt toch al gauw eur 10/uur.
Inderdaad dan voorzichtig doorrijden en dan in het voorjaar gewoon buiten doen. Een weekend kiezen dat de weersvooruitzichten goed zijn. Het is bij mij in verleden ook menigmaal gebeurd dat de auto, half gedemonteerd, een midweekje buiten moest wachten.
Ik heb weer een beetje hoop.
Ik heb net de speling gecontroleerd op de koppelingshevel en die is NUL!
Ik moet dus de kabel wat losser stellen.
Kan iemand mij vertellen waar ik de speling op de kabel kan stellen.
Ik heb net al zitten zoeken, maar het is vrij donker onderin de motorkap en ik kan niet zo snel een stelinrichting vinden.
Nu eerst de linker achterbol vervangen en daarna weer verder met de koppeling.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Er zit een stelbout voor de hevel.
Ha fijn een snel antwoord. Ik ga zo gelijk kijken.
Linkerachterbol was een eitje.
Zo zie je hoe belangrijk ervaring is. Van de week 1,5 uur lopen klooien en een LHM douche nu in iets meer dan 20 minuten gedaan met minium LHM verlies.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Geen stelbout gezien.
Aan de hevel zit de binnenkabel in een geultje vast. Onder de dynamo zit een beugel waar de buitenkabel ingeklemt zit. Nergens is iets te vinden waar ik de kabel stellen kan.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Kijk even waar de hevel uit het vliegwielhuis komt (bovenop het vliegwielhuis, ook herkenbaar aan de nogal grote veer die je van bovenaf ziet). In deze hevel zit de stelmoer geschroeft. Deze valt met een asje in een wigvormig draaipunt waar dan weer de binnenkabel ingehaakt zit.
Zo zoekt het wat makkelijker:
Dat asje en die veer heb ik gezien. Aan het einde van dat asje zit een verdikking met schroefdraad. Is dit de stelinrichting?
Mijn situatie lijkt op het plaatje, maar is net weer even iets anders.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bout nummer 4 is de stelinrichting. Draai deze bout terug tot je ca. 5mm vrije slag hebt op de hefboom waar bout nr4 in draait.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nu moet ik het toch even zeker weten
Wat moet 5 mm speling hebben?
Het asje waar bout nummer 4 aanzit?
Of de hevel waar de koppelings kabel aan vast zit?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”