Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je de zwarte hevel beetpakt ( die waar bout nummer 4 dus in draait) dan moet je een beetje speling kunnen voelen als je de hevel heen en weer beweegt. Dat is de speling van het druklager op de drukgroep.
Maare….. je moet nu écht eens een setje werkplaatshandboeken gaan kopen bij Chyparse. Daar staat ‘t namelijk allemaal in
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja ik weet het. Ik heb inmiddels wel een boek van olieslager daar staat ook wel wat in.
Maar die zwarte hevel heeft dus een speling van ongeveer 1 cm.
Ik zat aan de hevel te voelen waar de kabel aan vast zat.
Dat worden dus nieuwe koppelingsplaten.
Ik hoopte even dat het de afstelling was.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wolfman schreef:Die zwarte hevel heeft dus een speling van ongeveer 1 cm.
Ik zat aan de hevel te voelen waar de kabel aan vast zat.
Dat worden dus nieuwe koppelingsplaten.Ik hoopte even dat het de afstelling was.
Yep, you’r crewed dat wordt een jaar niet op vakantie…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Wolfman schreef:Ik denk dat het grootste probleem is dat ik geen garage heb. Ik ben altijd buiten op straat aan het sleutelen.
Dit is echt geen klus om op straat te doen.
Als je wacht tot het voorjaar kan een partytent ook nog wat uitkomst bieden.
Het ziet er niet uit, maar je blijft wel droog!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:Wolfman schreef:Ik denk dat het grootste probleem is dat ik geen garage heb. Ik ben altijd buiten op straat aan het sleutelen.
Dit is echt geen klus om op straat te doen.Als je wacht tot het voorjaar kan een partytent ook nog wat uitkomst bieden.
Het ziet er niet uit, maar je blijft wel droog!
Ehh een party tent?
Ik geloof niet dat mijn gezin dat accepteerd als vakantie…..een partytent in de straat als vakantie….
Haha maar even serieus. Dat is geen optie. Ik probeer misschien wel iemand te zoeken die ruimte heeft en wil helpen. Ik heb al een aardig PB tje gehad.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Hey Wolfman, jij hebt toch ervaring met aan motoren sleutelen?
Met een werkplaatshandboek, wat tijd en een zeiltje ga je in het voorjaar dus een heel eind komen.
Zo’n werkplaatshandboek kost de wereld niet en je gaat er heel wat tijd mee besparen. Alles staat er erg duidelijk, in het Nederlands en voorzien van foto’s in uitgelegd.
Eerst de koppelingskabel stellen. Stelbout zit met 2 contramoeren onder de kabel van het versnellingsbakschakelmechanisme, op het schutbord (waar ook de stuurwielas zit).
Met de kabel stel je het horizontaal liggend hefboompje zo dat de pen (2) ongeveer 2 mm afstand houdt van de opstaande rand van het koppelingshuis.
Dan de afstelling van Waterman uitvoeren.