Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
In de zomer van 2006 zou ik een “nieuwe” auto gaan kopen bij zo’n handelaar in afgedankte leaseauto’s. Als zeer tevreden Laguna-rijder (oude model) ging ik zonder verder gekeken te hebben voor weer een Laguna, maar nu nieuwe model. Bij de handelaar stonden ook een hele berg (wel een stuk of 30) C5’s. Op aandringen van m’n zoon die mee was hebben we ook een ritje gemaakt in een C5 Break. Ik wilde eerst niet, want de Laguna vond (en vind ops: ) ik veel mooier. Maar ja, pubers kunnen heel vasthoudend zijn dus… pa en zoonlief gingen even touren al was het maar om van het gezeur af te zijn. Tja, na 5 minuten was ik verliefd en na een uurtje hadden de C5 en ik al een heel mooie stabiele relatie. Wat een wagen! Stil, een wegligging die ongeevenaard is en die ruimte! Daar past zo’n Laguna bijna binnenin!
We zijn nu ruim 1 jaar en 4 maanden en een kleine 80.000 km verder en de liefde is nog niet bekoeld. En toch moet de C5 de deur uit: mijn baas heeft bedacht dat ik toch maar een leaseauto krijg. Nog even gedacht om te wachten tot de nieuwe C5 er is (die vind ik wel mooier dan de nieuwe Laguna!!) maar toch maar besloten om voor de Grand C4 Picasso te gaan. Vanwege de vele ruimte voor de kinderen. Het pubertje dat me aan de C5 heeft gebracht is inmiddels een vent van >1,90 meter en heeft de ruimte nodig. De twee andere kids groeien ook als kool en he hebben erg vaak logés. Maar toch doet met een beetje pijn. De C5 rijdt toch lekkerder ondanks het feit dat de C4 ook een heel veel comfort heeft. Maar ja, na een C5 gereden te hebben valt wat comfort betreft alles tegen (de grote broer C6 uitgezonderd natuurlijk, maar daarvoor moet ik nog een jaartje of wat carriere maken…). De keuze is gevallen op een 1.6 HDi EB6V in Gris Fer.
Dus in dit geval: partier c’est mourir un petit peu… U vind mij in het vervolg op het C4-subforum. En misschien wordt de volgende wel weer een C5 want over 3à4 jaar zal de oudste het huis wel uit zijn…
Je zult de C5 zeker gaan missen Beno. Ik heb destijds de C5 afgedankt vanwege de te hoge (reparatie) kosten. De kosten zijn nu vergeten maar het rijden niet. Oude liefde roest niet….....
Totaal aantal Berichten: 871
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
HP
Hertogjan schreef:Je zult de C5 zeker gaan missen Beno. Ik heb destijds de C5 afgedankt vanwege de te hoge (reparatie) kosten. De kosten zijn nu vergeten maar het rijden niet. Oude liefde roest niet….....
Ha,
Citroën Hp…....
of het nu DS, CX, Xantia , XM, Xantia activa, C5 of C6 is…..
het is een besmettelijk virus….
... waar je nooit meer van afgeraakt
Ze doen’t waarschijnlijk express bij Citroën als een soort van klantenbinding.
Bovendien , hoe ouder de herinneringen hoe legendarischer de wegligging
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Re: HP
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Hertogjan schreef:Je zult de C5 zeker gaan missen Beno. Ik heb destijds de C5 afgedankt vanwege de te hoge (reparatie) kosten. De kosten zijn nu vergeten maar het rijden niet. Oude liefde roest niet….....
Ha,
Citroën Hp…....
of het nu DS, CX, Xantia , XM, Xantia activa, C5 of C6 is…..
het is een besmettelijk virus….
... waar je nooit meer van afgeraakt
Ze doen’t waarschijnlijk express bij Citroën als een soort van klantenbinding.
Bovendien , hoe ouder de herinneringen hoe legendarischer de wegligging
Idd, ik kom nog wel weer eens terug bij hp. Als de kindertjes uit huis zijn scharrelen we nog wel eens een C6 op. Nog nooit in gereden maar het lijkt me de ultime rijervaring. Maar voorlopig gaan we voor de ruimte…