Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Vandaag even wezen kijken naar mijn niet brandende abs-lampje in mn 16v..
Er zit geen lampje in, maar doe ik die er wel in, brand die niet..
ABS werkt ook niet trouwens, maar eerst maar dat lampje werkend zien te krijgen lijkt me?
zijn hiervoor tips of niet?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
de bedrading van het lampje doormeten lijkt me het eerste wat je kunt gaan doen
Zit er wel een ABS-computer in dan? Ligt onder de bestuurdersstoel ahgi.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
ABS computer zit er in, is ook aangesloten
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
krijgt de computer zijn spanning wel? is hij niet ergens losgekoppeld?
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
ik zal eens kijken daar bij de bedrading.. wel 2 losse draden met een stekkertje naast die computer, maar past niet in elkaar of ergens op, daar in de buurt
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
of is er een voor de hand liggende plaats waar hij losgekoppeld kan zijn?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Er zat dacht ik ergens bij de zekeringkast nog wat stekkerspul; dat moet omdat anders het lampje blijft branden ofzo.
Een kwestie van het schema erbij pakken, veel geduld en uitpluizen waar het lampje precies aan hoort te zitten.
Ich bin ein Breaker
Heb je het schema er ook bij liggen?
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Ja ga ik doen binnenkort, schama’s al gevonden
maar tips zijn nooit weg en altijd handig vandaag dit topic
wel bedankt tot zover natuurlijk
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
B_iks schreef:Heb je het schema er ook bij liggen?
ja, heb ik hier
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Het abs lampje zit met een eigen stekkertje op het instrumentenpaneel. Dat ziet er zo uit:
Het lijkt op een gewoon fittinkje maar maakt geen contact met de printbanen van het paneel en krijgt stroom via het stekkertje.
Dit stekkertje hangt ergens in de buurt van je stuurkolom, onder de afdekkap. Als je die eraf haalt zou je het dus moeten zien hangen. Dat zit dan aangesloten op je abs kabelboom. Die zit ook nog aangesloten rechts op je zekeringkast:
De gele stekker met lichtblauwe draden op deze foto.
Er gaat wat bedrading door het schutbord naar voren, naar de voorste sensoren en de hydraulische controle unit boven de linker wielkast, naar de plus van de accu en naar aarde. Twee draden naar de achterbank voor de achterste sensoren. De boel is ook onder de stoel geaard.
Verder zit er bij de stuurkolom nog een relais, een verbinding bij de remlichtschakelaar en een diode. Dat is het geloof ik wel allemaal.
In elk geval zou ik sowieso de stekker onder je stoel loshalen en met het schema en een multimeter de waardes op de pinnen checken.
Als je de bedrading wilt checken kun je ook de vloerbedekking bij de pedalen even optillen, dan zie de de kabelboom, echt heel ingewikkeld is hij niet. Dit is hem in zijn geheel (bij deze mist een sensor-stekker):
Succes,
JM
intressand forum hier heb ik ook nog wel wat aan..
het lampje van mijn aanstaande 16v brand namelijk ook…
alleen ze zijden even opschuren en klaar..
maar is dit wel het probleem ??
of zijn de sensoren dan gewoon stuk ?
wat kunnen trouwens de mogelijke oorzaken zijn van het branden van het abs lampje ??
MvGr STan
Stan,
Dit is het schema van Citroën:
http://complicated.net/abs.zip
De derde pagina is het setje toont de flowchart van de diagnose, waar het fout kan gaan en het lampje dus aan gaat.
De vierde en vijfde pagina vertellen je stap voor stap hoe je met een multimeter de verschillende componenten kunt testen. Het komt er op neer dat je tussen bepaalde lokaties van de gele stekker onder je stoel een bepaald voltage of weerstand moet meten. Als een afgelezen waarde afwijkt van wat er in het document staat heb je een probleem gevonden.
Op de eerste pagina kun je zien waar in die stekker de juiste lokaties zitten.
Succes,
JM
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Bx Bandit
Super bedankt, dit fitinkje zit los bij mij.. ik zal eens zoeken of het snoertje er nog ligt
heel erg bedankt hier heb ik wat aan
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Tja ik heb vorig jaar een hele tijd lopen uitzoeken en klooien voor ik het voor elkaar had, dus ik dacht ik kan die kennis net zo goed met anderen delen
Bij mij ontbrak dat fittinkje helemaal, ik heb toen zelf iets in elkaar geknutseld met door een paar draden op een gewoon fittinkje te solderen en de originele contacten eraf te halen. Dat zit er nu nog steeds zo in, ik heb ondertussen wel het originele ding gevonden maar moet het nog steeds eens plaatsen…
Bij mij bleek uiteindelijk een kabelbreuk enerzijds en een kapotte sensor anderzijds de reden van de storing. Gelukkig heb ik voor beide een vervanging weten te vinden, want ze gingen moeilijk doen bij de APK….