zijn harde stoelen fijner??
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 25 februari 2005 03:19 PM

ik lees net de review van de C5 en wat schetst mijn verbazing? dit stukje tekst:

De stoelen zijn beter dan vroeger, stugger en degelijker afgewerkt. Het is een behoorlijk pluspunt dat je misschien wel 10 cm hoger zit dan in de diepe kuil van de Xantia

wat is dat nou voor onzin. ik vind zachte stoelen juist veel fijner om in te zitten. toen ik voor de xantia ging kijken en proefrijden vielen mij JUIST die zachte stoelen op tov de C5 die in de showroom stond.

wat zijn de meningen hierover op het forum? ben ik de enige en zijn harde stoelen (mja stoelen, in de c5 leken wel houten planken) beter of geven jullie de voorkeur aan zachtere stoelen zoals in de xantia en bx?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 25 februari 2005 03:41 PM
  [ # 1 ]

M’n GTI interieurtje is heel zacht en mooi pluche, kvind het persoonlijk lekkerder zitten dan in de C5 (van m’n vader).

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 februari 2005 05:05 PM
  [ # 2 ]

Zachte stoelen zijn absoluut beter, rij maar eens een retourtje Luxemburg, Metz en weer terug (dik 1000km) in een Astra met van die houten kerkbankjes dan weet je het wel.

Zachte stoelen geven meer comfort en rust, als je er alleen al in in gaat zitten voel je een en al rust Cool

Ik mis nog altijd die mooie zachte stoelen uit mijn eerste auto, de Peugeot 309 :20

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten

Gepost: 25 februari 2005 05:10 PM
  [ # 3 ]
ZX1.4i schreef:

Zachte stoelen zijn absoluut beter, rij maar eens een retourtje Luxemburg, Metz en weer terug (dik 1000km) in een Astra met van die houten kerkbankjes dan weet je het wel.

Zachte stoelen geven meer comfort en rust, als je er alleen al in in gaat zitten voel je een en al rust Cool

Ik mis nog altijd die mooie zachte stoelen uit mijn eerste auto, de Peugeot 309 :20

Rustig maar kerel.. over een aantal daagjes rijd jij als het goed is in een Xantia met zachte stoelen Wink

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 25 februari 2005 05:36 PM
  [ # 4 ]

Ach zulke zachte stoelen als er vroeger in mijn DS zaten zal ik niet snel meer vinden. De C5 heeft inderdaad wel wat hardere stoelen maar nog niet zo hard als de meeste andere auto’s. Ik had een Nissan Almera als eerste voorloopauto, daar had ik iedere dag rugpijn in.

Het enige wat ik mis in de C5 zijn verstelbare lendesteunen. Voor de rest zitten ze wel goed hoor.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 februari 2005 06:08 PM
  [ # 5 ]
gti_styling84 schreef:
ZX1.4i schreef:

Rustig maar kerel.. over een aantal daagjes rijd jij als het goed is in een Xantia met zachte stoelen Wink

Laten we het hopen, als e.e.a. financieel uitkomt, maar dat ligt aan mijn ex werkgever hoe snel hij betaald. En anders voel ik wel iets voor een actie om dat kantoor van hem in het Westland te gaan bezetten Twisted Evil

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 25 februari 2005 06:29 PM
  [ # 6 ]
Bas schreef:

Ach zulke zachte stoelen als er vroeger in mijn DS zaten zal ik niet snel meer vinden. De C5 heeft inderdaad wel wat hardere stoelen maar nog niet zo hard als de meeste andere auto’s. Ik had een Nissan Almera als eerste voorloopauto, daar had ik iedere dag rugpijn in.

Het enige wat ik mis in de C5 zijn verstelbare lendesteunen. Voor de rest zitten ze wel goed hoor.

oei ja nissan stoelen. praat me er niet van.
ik heb een primera gehad en wat een enorme harde dingen waren die stoelen. en dan ook nog een knalhard onderstel Rolling Eyes
behalve een bodemloze put reed ie ook niet lekker dus heb hem maar weer snel weggedaan Twisted Evil

en de verstandigste keuze in mijn leven gemaakt: een citroën gekocht Cool

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten

Gepost: 25 februari 2005 06:35 PM
  [ # 7 ]
ZX1.4i schreef:
gti_styling84 schreef:
ZX1.4i schreef:

Laten we het hopen, als e.e.a. financieel uitkomt, maar dat ligt aan mijn ex werkgever hoe snel hij betaald. En anders voel ik wel iets voor een actie om dat kantoor van hem in het Westland te gaan bezetten Twisted Evil

Met een knokploeg cker ? .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) Very Happy

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 februari 2005 07:50 PM
  [ # 8 ]
gti_styling84 schreef:

Met een knokploeg cker ? .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) Very Happy

Maar wel beloven om de 3 Berlingo’s daar met rust te laten, de Golf, Bora en zijn A6 Leasebak mogen op de brandstapel Twisted Evil

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27929

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 februari 2005 09:18 PM
  [ # 9 ]

ja, ik vind de stoelen van de nieuwe modellen ook vrij hard.
maar aan de andere kant geven ze wel goeie steun.

zou het ook niet een kwestie van wennen zijn?
misschien omdat de stoelen harder zijn gaan ze misschien wel langer mee?

en tja wat is nou echt beter voor je lichaam?  Rolling Eyes

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 februari 2005 01:01 AM
  [ # 10 ]
arjan_verkade schreef:

ja, ik vind de stoelen van de nieuwe modellen ook vrij hard.
maar aan de andere kant geven ze wel goeie steun.

zou het ook niet een kwestie van wennen zijn?
misschien omdat de stoelen harder zijn gaan ze misschien wel langer mee?

en tja wat is nou echt beter voor je lichaam?  Rolling Eyes

Dat lang meegaan valt wel mee, de zachte stoelen in mijn Xsara en 306 waren na 2 ton nog als nieuw, ik ben dan wel niet zo lang maar zit wat gewicht betreft niet echt in de lichte klasse Surprisedops:

Het is overigens een veelgehoorde klacht van mensen die zachte stoelen, op de één of andere manier willen mensen hardere stoelen Rolling Eyes  Confused
Zo vondt mijn tante de stoelen in haar AX-Type2 nogal zacht en vindt ze de harde stoelen in haar C3 beter, en maar klagen over reuma Rolling Eyes

Overigens is het wel grappig dat de stoelen in een Xsara Coupe veel harder zijn dan in de Berline of Break uitvoering Confused

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 26 februari 2005 11:26 AM
  [ # 11 ]
ZX1.4i schreef:

Overigens is het wel grappig dat de stoelen in een Xsara Coupe veel harder zijn dan in de Berline of Break uitvoering Confused

nou ik weet niet of ik het hier helemaal mee eens ben.
de stoelen zijn wel heel anders.

in mijn coupé zit ik lager en de stoel is smaller dat vin ik persoonlijk relax zitten.
als ik in de break van mijn ouders ga zitten zijn de stoelen dus breder maar ook hoger dit vind ik niks die hoogte.
en kwa hardheid maakt het niet erg veel uit geloof ik.

ik kreeg trouwens pas nog wel een opmerking van een bijrijder dat hij zo lekker helemaal in me stoel zat Laughing

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 februari 2005 01:05 AM
  [ # 12 ]
arjan_verkade schreef:
ZX1.4i schreef:

in mijn coupé zit ik lager en de stoel is smaller dat vin ik persoonlijk relax zitten.
als ik in de break van mijn ouders ga zitten zijn de stoelen dus breder maar ook hoger dit vind ik niks die hoogte.

ik kreeg trouwens pas nog wel een opmerking van een bijrijder dat hij zo lekker helemaal in me stoel zat Laughing

Ik heb altijd een berline gereden en kreeg één keer een Xsara Coupe 1.6i mee als leenauto met hetzelfde interrieur als in mijn Xsara Berline 1.9D. De stoelen waren niet niet smaller en de zit was hetzelfde, alleen ze waren een stuk harder, ik praat hier dus over Type-1.
Ik vertelde dit aan de dealer en die zij dat de stoelen in een Coupe inderdaad harder zijn, dat zou bij het sportieve uiterlijk van de auto horen.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 februari 2005 12:32 PM
  [ # 13 ]
ZX1.4i schreef:
arjan_verkade schreef:
ZX1.4i schreef:

Ik heb altijd een berline gereden en kreeg één keer een Xsara Coupe 1.6i mee als leenauto met hetzelfde interrieur als in mijn Xsara Berline 1.9D. De stoelen waren niet niet smaller en de zit was hetzelfde, alleen ze waren een stuk harder, ik praat hier dus over Type-1.
Ik vertelde dit aan de dealer en die zij dat de stoelen in een Coupe inderdaad harder zijn, dat zou bij het sportieve uiterlijk van de auto horen.

oke, je praat over coupé type 1 hier heb ik nooit ingezeten.  Wink

ik was gister even bij de dealer toen heb ik meteen even bij de C4 gekeken en daar zit ook verschil tussen een berline en een coupé
ik denk wel even hard, maar de coupé misschien iets smaller en zeker meer zijdelingse steun.

de C5 vond ik ondanks de harde stoelen eigenlijk zo slecht nog niet zitten Smile
maar ja dat merk je denk pas echt na een lange rit.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 februari 2005 04:09 PM
  [ # 14 ]

De Xsara Picasso heeft ook lekkere zachte stoelen, de zijdelingse steun mag wel wat meer, maar verder prima stoelen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook