Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007
- Xantia 1.8i 16V Millesime
Ik rij ook graag een stukje om voor kwaliteit. Heb dus nog meer van zulke reparaties moeten laten uitvoeren omdat het heel erg hard nodig was zeiden ze. Verder ook heel veel reparaties niet uitgevoerd maar wel berekend etc etc…
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Mijn vader lachte zich krom toen ik mijn nieuwe C3 liet zien,
..
En dan vind je het gek dat je vader zich krom lacht ?
edit: had je toch voor de Toyota Aygo moeten gaan…..
ex-mekanieker schreef:Je moet al een masochistische aanleg hebben of een idolatie om iets zinnigs in positieve zin te vermelden over een “nieuwe” Citroën.
Daarom koop ik ook nooit een “nieuwe” Citroën maar alleen een type van minimaal 7 jaar oud
Maar even serieus, ik kan mij inderdaad voorstellen dat je van bovenstaand verhaal niet echt blij kan worden.
Maar is Citroën dan wel uw merk. Je moet er wel een beetje gek van zijn. En af en toe mankeert er wel eens iets aan de geliefde Citroën.
Alleen 1 ding snap ik niet, je wilt een betrouwbare Toyota kopen en komt met een Citroën terug. Dan werkt er waarschijnlijk, bij de desbetreffende garage waar je de Citroën hebt gekocht, wel een hele talentvolle verkoper.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik ben het er niet mee eens dat je allerlei tekortkomingen voor lief neemt als je maar gek van het merk bent. Ik ben idolaat van mijn CX en ontzettend blij met mijn recent aangeschafte XM maar als die na een maand van ellende uit elkaar zou zijn gevallen had ik echt wel weer bij de garage gestaan. Merkgek of niet.
Maar ik lees in de post van ex-mekanieker maar weinig dingen die iets te maken hebben met de houding van de dealer. Tenzij je die hebt gewezen op de tekortkomingen en deze beleefd heeft geweigerd er iets aan te doen…
Ik lees hierboven vooral kritiek op de afwerking en het comfort, maar dat is iets wat je kunt vaststellen voordat je een auto koopt, in de showroom of tijdens een testrit.
edit: de C1 is toch een betrouwbare Toyota…?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
klaag
ex-mekanieker schreef:
De geboden luxe is leuk maar weegt niet op tegen de lage kwaliteit en afwerking, ze spuiten zelfs het motorcompartiment niet…..
ook bij Toyota (en alle andere jappen)wordt er onder de motorkap niet in de kleur meegespoten.
Maar denk inderdaad dat je niet een echte Citroen freak bent.
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Dit is er:
Tot nader order kan ik alleen maar mijn ongenoegen uiten over de geboden dure non-service van Citroën.
Je moet al een masochistische aanleg hebben of een idolatie om iets zinnigs in positieve zin te vermelden over een “nieuwe” Citroën.
De geboden luxe is leuk maar weegt niet op tegen de lage kwaliteit en afwerking, ze spuiten zelfs het motorcompartiment niet en op een dorpel zie je zandkorrels onder de lak, de achterdeuren schuren het chassis, de achterbank moet je in het slot knallen, de moduboard is goedbedoelde rommel, het leder van een te lichte kwaliteit, de autoruiten dampen direkt aan, gelukkig heb ik het wagentje zelf niet te veel nodig, de vering lijkt van een camion geplukt, gisteren brak het hendeltje van de motorkap ontgrendeling los, de plastieke nep-alu kleur wordt wit, de steppenmotor kraakt, de bc werkt half, hopelijk breken de voorveren niet.
.......toch ??
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ex-mekanieker schreef:In het lijstje betrouwbare vehicules bengelen Peu en Cit nog steeds in de degradatiezone tesaam met de Regie Renault.
Ik heb uit betrouwbare bron iets anders vernomen;
ex-mekanieker schreef:Citroën staat als eerste Europese constructeur bij de betrouwbaarheid na een rits Japanners en Koreanen.
Hoe dan ook, je bent in diverse topics erg negatief. Zo ook hier. Als je naar de topic-titel kijkt, en dan je bericht nog eens leest, kun je enkel concluderen dat het hier offtopic is. Je klaagt over je wagen, niet over je garage. Kortom, het is genoeg geweest hier.
Wil je werkelijk je problemen voorleggen en zoeken naar een oplossing, open dan een topic voor je zelf waarin je een en ander uiteen kunt zetten.
Quo schreef:ex-mekanieker schreef:Je moet al een masochistische aanleg hebben of een idolatie om iets zinnigs in positieve zin te vermelden over een “nieuwe” Citroën.
Daarom koop ik ook nooit een “nieuwe” Citroën maar alleen een type van minimaal 7 jaar oud
Maar even serieus, ik kan mij inderdaad voorstellen dat je van bovenstaand verhaal niet echt blij kan worden.
Maar is Citroën dan wel uw merk. Je moet er wel een beetje gek van zijn. En af en toe mankeert er wel eens iets aan de geliefde Citroën.
Alleen 1 ding snap ik niet, je wilt een betrouwbare Toyota kopen en komt met een Citroën terug. Dan werkt er waarschijnlijk, bij de desbetreffende garage waar je de Citroën hebt gekocht, wel een hele talentvolle verkoper.
nou ik kan dit verhaal geheel beamen.mijn auto is 21 jaar en met eigen kritische handen onderhouden wat ik zelf niet kan doe ik of met vrienden of ik besteed het uit.doorgaans gaat het goed(bij een vakspecialist in franse autos)
maar ik werk een reparatie wel af en durf met mn auto zo naar zuidfrankrijk op en neer te rijden.
m,aar problemen met nieuwe autos zijn ook weleens aan de bestuurder te wijten…..!
de citroen-liefhebber
nou het volgende. een kennis van mij(geen echte liefhebber hoewel zij vroeger op de achterbank van een CX gezeten heeft,)wissers voor haar picasso bij de materialenhandel gekocht, klappen tegen elkaar zijn te lang beschadigen de ruit, en nog meer ellende. in het verleden ook al een bsi vervangen omdat de wissers spontaan gingen lopen.
dan toch liever de dealer?
mijn insteek goede orginele onderdelen bij de dealer kopen, en zelf monteren
kun je die mensen nog eens met fatsoen bellen als het niet lukt met monteren. accu kopen bij de materialenhandel en dan de dealer bellen hoe het ding erin moet??????
ik sleutel waar mogelijk met orgineel spul, onderhoud heeft een auto toch nodig
de citroen-liefhebber
Wat heeft niet nou met de dealer te maken?
Graag weer ONtopic…
Rene van Maren schreef:Wat heeft niet nou met de dealer te maken?
Graag weer ONtopic…
snap ik niet hel;emaal
ik ben niet zulk een fan van de materialenhandel, snelle verkoop en als het fout gaat heeft iets anders het gedaan.mooiste voorbeeld ik bestel daar handremkabels voor een bx uit 1991, niiet op tijd geleverd met het smoesje van een ander bouwjaar , werkt goed bij BX maar helaas, de hele produktietijd zijn de handremkabels nooit veranderd!smoesjes!
dus liever de dealer….
de citroen-liefhebber
Ik prrbeer het nog een keer
Dit topic is om een dealer/specialist/beun/handelaar een veer in zijn ..... te steken, of over hem/haar/hun te klagen.
Maar goed: ik bespeur hier algemene onteveredenheid en niet iets met specifiek één bedrijf (waar dit topic voor bedoeld is).
Ik snap je probleem sowieso niet. Alles wat je meldt had je al kunnen ervaren met een proefrit. Als je dan wat kritischer was geweest had je jezelf blijkbaar een hoop leed bespaard.
vooral van test bladen uitgaan
een duits/engels blad/ prog, die positief over een frans produkt zou schrijven,
maar zoals al vaker gezegd het gaat hier over garages,
op de vorige pagina wordt garage caers uit olen vernietigd
de auto is door de garage kostenloos hersteld en de veroorzaker was een jongen op leercontract die een fout had gemaakt.
ik wil ff deze garage positief in het daglicht zetten, ik ken de hoofdmonteur en de hoofverkoper persoonlijk en ik weet dat die voor het merk en hun beroep leven.
de chefmonteur kwam zelfs uit vakantie terug om een probleem aan een klant hun auto te verhelpen.
en ik kreeg zomaar een voormiddag een C6 ter test mee zonder dat ik daar klant ben.
Heren, is het nou écht niet duidelijk?
Hier hebben we het over goede/slechte ervaringen bij dealers enzo.
Laten we het daar over hebben, en niets anders.