Wellicht leuk om het hier ook een beetje bij te houden. Zoals sommige hier misschien weten heb ik mijn oude AX GT carb. uit 1988 terug gekocht. Auto is van ‘95 tot ‘06 in mijn moeders en later in mijn bezit geweest. Voor ik hem verkocht nog gedeeltelijk op laten knappen aan raamstijlen, die waren doorgeroest.
Al met al een supernet ding toen ik hem wegdeed, toen ik hem zo beroerd op marktplaats zag brak mijn hart en heb ik hem prompt terug gekocht om hem weer in volle glorie te gaan herstellen.
Ik ben inmiddels begonnen met het strippen van de auto. bedoeling is dat hij helemaal kaal naar de spuiter gaat om hem vervolgens weer netjes op te bouwen met een iets gekietelt motortje
De foto’s zeggen wel even genoeg:
Pruts pookknop!!! Welke mongool bedenkt zoiets:
Because weight is just a waste of Fun
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ah leuk, een opknapproject-topic!
‘Spirit of avant-garde’
Veel succes met je ax!
ik ga je ook volgen op axclub
Oh nee he, weer een AX die op de weg blijft
Grapje hoor, ik hoor het wel als je hulp met de motor nodig heb
Ik neem aan dat er op zijn minst een 1.6i TU in komt te hangen
ZX1.4i schreef:Oh nee he, weer een AX die op de weg blijft
Grapje hoor, ik hoor het wel als je hulp met de motor nodig heb
Ik neem aan dat er op zijn minst een 1.6i TU in komt te hangen
Hey Sohail, Das alweer lang geleden zeg, leuk! Idd je hulp vraag ik binnenkort misschien wel weer. Ben vandaag weer met een motorrevisie begonnen Het is de planning om het een originele 1.4 te houden met alles uitgebalanceerd en getuned. Heb al een cilinderkop liggen van een AX-Sport met 2 dubbele carberateurs
Foto’s van vandaag;
Blijft prachtig he… De volledige motor kabelboom… Zo simpel…
Because weight is just a waste of Fun
Geen injectie? of doe je ook niet aan het millieu
Kop revisie enzo kan ook wel bij mij op me werk, heb daar een spoelbak en HD-spuit en iets meer ruimte om alles netjes neer te zetten, geef maar een belletje als het zover is.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
goed bezig en heerlijk zoon motorkableboom!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ZX1.4i schreef:Oh nee he, weer een AX die op de weg blijft
Grapje hoor, ik hoor het wel als je hulp met de motor nodig heb
Ik neem aan dat er op zijn minst een 1.6i TU in komt te hangen
De ax’jes blijven je aan alle kanten voorbij gaan Ik zou toch heel stiekem voor een 1.6’je gaan ops: Orgineel word de auto toch niet meer met die dubbele gasfabriek erop…
suc6!
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Rooney schreef:ZX1.4i schreef:Oh nee he, weer een AX die op de weg blijft
Grapje hoor, ik hoor het wel als je hulp met de motor nodig heb
Ik neem aan dat er op zijn minst een 1.6i TU in komt te hangenDe ax’jes blijven je aan alle kanten voorbij gaan Ik zou toch heel stiekem voor een 1.6’je gaan ops: Orgineel word de auto toch niet meer met die dubbele gasfabriek erop…
suc6!
Moet eerlijk zeggen dat ik ook heel hard twijfel, maar ja als er een 1.4 in hangt, is hij binnen 1 keer schijten weer origineel met de gewone cilinder kop
Komt bij dat tegenwoordig iedereen met 1.6tjes rond rijdt. Lijkt me leuk om juist die het leven zuur te maken met maar 1400cctjes
Because weight is just a waste of Fun
Die 1.6jes beginnen inderdaad wat saai te worden, elke 18-jarige puistenkop heeft er inmiddels 1 lijkt het wel…
Maar met een “gewone” K2A/B zoals een GT carburateur heeft heb je toch al 10pk meer dan een standaard GT monopoint en het weegt ook nog eens minder.
En als ik naar Nigel kijk, met K2B + “milde” Kent-Cams nokkenas en K&N RC-9150 luchtfilter met grotere sproeier zie ik het nut van een 1.6 blok niet meer…..
gekietelde 1.4 aan 710kg is ruimschoots voldoende voor héél veel plezier.
2Black schreef:Die 1.6jes beginnen inderdaad wat saai te worden, elke 18-jarige puistenkop heeft er inmiddels 1 lijkt het wel…
Maar met een “gewone” K2A/B zoals een GT carburateur heeft heb je toch al 10pk meer dan een standaard GT monopoint en het weegt ook nog eens minder.
En als ik naar Nigel kijk, met K2B + “milde” Kent-Cams nokkenas en K&N RC-9150 luchtfilter met grotere sproeier zie ik het nut van een 1.6 blok niet meer…..gekietelde 1.4 aan 710kg is ruimschoots voldoende voor héél veel plezier.
Juistem, ik heb ook een extra K2B liggen die momenteel in de revisie gaat.
Gewicht doet ut hem gewoon he. Als je een 1.6 pakt ga je automatisch naar een gietijzeren onderblok wat al 50 kg zwaarder is.
Because weight is just a waste of Fun
Kilo’s verliezen zijn de goedkoopste pk’s die je kunt winnen.
leuk een ax gt
blijft het een beetje origineel of daar naar neigen?
mijn favoriete ax is nog altijd ondanks dat ik 44 ben en een paar grijze plukjes haar heb een tijpe 1 gt of chic
ps wie weet waar de chic zv95jl ergens vertoeft(ik was indertijd de eerste eigenaar)
de citroen-liefhebber
Assitch schreef:leuk een ax gt
blijft het een beetje origineel of daar naar neigen?
mijn favoriete ax is nog altijd ondanks dat ik 44 ben en een paar grijze plukjes haar heb een tijpe 1 gt of chicps wie weet waar de chic zv95jl ergens vertoeft(ik was indertijd de eerste eigenaar)
Haha, kijk aan! De type 1 GT is ook de leukste/mooiste zeker in Carb. uitvoering. Hoewel door vele ontkent is dit ook zeker het snelste type gemaakt.
Van buiten wordt hij origineel, onder de motorkap ga ik voor een 120 pktjes…. In welke configuratie weet ik nog niet, maar de SPORT cilinderkop met dubbele solexen ligt al te trappelen om brandstof in te brengen
Because weight is just a waste of Fun
maar de zv95jl is niet bij liefhebbers bekend??
de citroen-liefhebber
Assitch schreef:maar de zv95jl is niet bij liefhebbers bekend??
Nope bij onze club en kenteke-register niet bekend. Hij heeft wel laatste op marktplaats gestaan geloof ik, maar ik ken al die kentekens ook niet uit het koppie
Because weight is just a waste of Fun