Hmz, bedankt voor de reacties.
Heb vanmorgen eens 2 x voorgegloeid en niet heel veel verbetering gemerkt. Nou ja, maandag maar even zien waar de garage mee komt
Houd jullie op de hoogte
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen
Daar ben ik ook wel een beetje bang voor, de DW8 is er berucht om.
Zelf heb ik een XUD9 die prima startte, moest wat langer voorgloeien, ipv meteen sleutel omdraaien nadat het lampje uit ging. Nu ik de kleppen heb gesteld is het zelfs met het koude weer, alleen maar een klein tikje van de startmotor nodig om de motor te laten lopen.
Nou ja, we zien wel
De riem is 30k geleden vervangen, ik zou er van uit gaan dat kleppen toen ook gesteld zijn. Verder 15k geleden grote beurt maar of kleppen toen specifiek gecheckt zijn ? Zou bijna denken van wel toch…..
Morgen weet ik meer
Zit er verder nog veel verschil tussen beide types motoren ? Is de 1 een doorontwikkeling van de ander ofzo ?
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen
Als de D-riem eraf ligt, is het wel makkelijk om de kleppen ook mee te pakken, het is echter niet zo van dat doe je dan wel effe. Daarvoor ben je dan toch wel even bezig. Dat word niet altijd gedaan, het word officieel ook niet voorgeschreven, het is echter wel sterk aan te raden bij een DW8.
Bij een beurt (groot of klein) controleren ze de speling niet, tenzij je aangeeft dat je startproblemen heb, dan zal een goede garage dat wel doen.
De DW8 is inderdaad een doorontwikkeling van de XUD9, mechanisch gezien zijn de blokken bijna identiek, het grote verschil is dat de DW8 voorzien is van motormanagment. De DW8 is wat vermogen betreft wel wat sterker, maar wat nou de reden is dat er vaker kleppen gesteld moeten worden, daar ben ik wel benieuwd naar.
Net een belletje gehad van de garage,
2 van de 4 gloeibougies waren kaduuk
Wel alle 4 vervangen uiteraard
Nu nog kijken hoeveel dit gaat kosten
Nou ja, eerste extra onderhoud in 30dkm en 1 1/4 jaar,
voorwaar toch niet slecht voor een 9 jaar oude diesel
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen
Gloeiplug kost max. €15/stuk incl.btw, en het is c.a. een uurtje werk om ze te vervangen, dus max. €150 zou ik zeggen als ik heel royaal reken.
Vanmorge De Test gehad,
starten is weer als vanouds, 1 keer rond en huppakee
Ikke is weer blij, nu de rekening nog
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen
Jojoman schreef:Vanmorge De Test gehad,
starten is weer als vanouds, 1 keer rond en huppakee
Ikke is weer blij, nu de rekening nog
Mooi toch, en ja, die rekening kan je verwachten…
Rekening vandaag ontvangen
Zit ook een kleine beurt bij
[list]Olie 40
Stopring 1
Sproeiervulling 4
Kl beurt 30
Gloeistift (4) 72
Uren (1) 50
Milieuheffing 3
BTW 40
TOtaal 240[/list:u]
Hoop centjes maar we kunnen weer vooruit
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Jojoman schreef:Hoop centjes maar we kunnen weer vooruit
Ach nee man, dit is een prima prijs! Veel plezier maar weer.
patje74 schreef:Jojoman schreef:Hoop centjes maar we kunnen weer vooruit
Ach nee man, dit is een prima prijs! Veel plezier maar weer.
Ja, dat weet ik ook wel maar omgerekend naar…..
Al met al is het ook een goede prijs
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen
Jojoman schreef:patje74 schreef:Jojoman schreef:Hoop centjes maar we kunnen weer vooruit
Ach nee man, dit is een prima prijs! Veel plezier maar weer.
Ja, dat weet ik ook wel maar omgerekend naar…..Al met al is het ook een goede prijs
de gulden zeker
Veel plezierige km
Na een tijdje wederom slechter starten (da’s bij mij dan niet in 1 tik aanslaan maar een paar keer ronddraaien) toch maar es geinformeerd of bij de afleverbeurt waarbij de riem is vervangen ook de kleppen zijn gecontroleerd….
Niet dus
Ondertussen ben ik 35 dkm verder dus wordt het ws wel tijd
Dus maandag maar op voor een rondje kleppen stellen en evt de waterpomp vervangen, spul ligt bij het stellen toch open…
Ben benieuwd of en wat het gaat kosten, Citroen NL schrijft 4,5 uur voor maar mijn garage is er van overtuigd dat dit sneller kan
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen
Tadaaaaaa
Nadat mijn vrouw ruim 2 jaartjes heeft rondgetuft in de Xsaar ben ik weer terug bij mijn liefde
De C5 gaat definitief de deur uit en vrouwlief gaat in een New Beetle (mag dat gezegd hier op’t forum ?) rijden
Nog een weekje wachten en dan mag ik lekker weer in de gele banaan !!
Sinds de laatste post (vorige eeuw, haha) zijn wij ruim 30 dkm verder, wederom nog geen noemenswaardig onderhoud gehad. Laatste beurt was schrikken, € 500 (inclusief nieuwe multiriem en nieuwe remslangetjes voor )
ik heb direct de luidsprekers die ik voor de c5 had gekocht overgezet in de Xsaar, past allemaal.
Enige waar ik nog even mee zit is dat het rechterportier niet wil sluiten (iets met een microswitch ??)
Verbruik gaat binnenkort weer bijgehouden worden (http://www.spritmonitor.de) en verder weer lekker knorren !!
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen
Na een paar daagjes touren in de xsaar ben ik al weer helemaal gewend
Niet zo snel als de C5 maar het rijdt wel heel erg lekker,zeker op de binnenweggetjes
Daar waar de C5 een badkuip op wielen was, ligt de xsaar toch een stuk ‘sportiever’ op de weg
Bochtjes kunnen lekker genomen worden (met zo’n dieseltje moet je de gang er wel een beetje in houden)
Wat me wel opvalt is dat de auto achterin een klein beetje bonkt
Niet erg maar als je er 1 keer op let hoor je het
Achteras is bij de laatste beurt nagekeken (vrouwlief had hier ook al melding van gemaakt) maar die is goed. Wat zou nog meer bonken kunnen veroorzaken ? Garage heeft ook gekeken naar loszittende onderdelen (uitlaat etc) maar ook daar kunnen ze niets vinden. Iemand enig idee ?
En de rechterdeur doet ‘t af en toe niet bij de centrale vergrendeling. Soms wel, soms niet…
Binnenkort het verbruik maar eens gaan meten, hopelijk binnenkort een paar langere ritjes
Xsara Coupe 1.9 Diesel 1999
184.000 km (nov 2010)
Vrouwlief rijd in een Beetle, durf het bijna niet hardop te roepen