1 van de 2
 1 2 Volgende > 

zx furore 1.4I sloop of onderdelen
Gravedigger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

Gepost: 12 januari 2008 10:50 AM

hallo allemaal.

ik heb een zx uit ‘94 die weg gaat/moet. ik kan namenlijk een mazda kopen. het probleem is alleen dat er best wel wat aan mankeert (zeker de laaste tijd weer) nu vraag ik mij af is het handig om de auto in zijn geheel te verkopen of te verkopen voor onderdelen. omdat ik zelf geen zx meer ga rijden heb ik zelf dus ook niets aan onderdelen. ik wil dus geen losse onderdelen verkopen omdat ik dan met de rest blijf zitten. ik weet dat ik er niet veel voor kan krijgen maar wil er toch graag iets voor hebben. maar wat is verstandig, verkopen of naar de sloop.
ik zal hier neer zetten wat er aan mankeert.

koppakking zweet/lekt (moet dus regelmatig olie bij vullen)
slot bijrijder deur is kapot (gevolg van inbraak)
orginele rechterspiegel is stuk (zitten nu M3 spiegels op)
blikschade d.m.v aanrijdingen, fietsers en mensen die niet kunnen inparkeren (en geen briefje achterlaten).
achterbumper zit een scheur in door een aanrijding.
verlichting van de verwarming doen het vaker niet dan wel, en als ie het doet en ik draai aan de knop om het warmer te krijgen valt ie uit. (dit werkt de laaste 2 dagen weer goed..)
knipperlicht doet raar, gaat ineens heeel snel knipperen (volgens me zwager is het een relais die vervangen moet worden)
ruitenwisser achter gaat heel af en toe spontaan heen en weer.(en altijd als het niet regent, dit heb ik 2 keer gehad in 7 jaar tijd)
en nadat er 2 weken geleden en nieuwe brandstofpomp is in gezet, trilt ie erg als ik even voor het stoplicht stil sta.
de waarschuwings lampjes springen spontaan aan en gaan dan weer uit (ook nadat de brandstofpomp reperatie is gedaan)
achterruit verwarming werkt niet.

+ punten van de auto.
zitten M3 spiegels op en achterspoiler (met bouten en kitt)

zoals je ziet blijft er weinig onderdelen over.
dus…verkopen?? sloop?? of tegen een boom rijden!!!

Profiel  

majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 767

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 14 januari 2008 11:55 AM
  [ # 1 ]

Re: zx furore 1.4I sloop of onderdelen

Gravedigger schreef:

hallo allemaal.

zoals je ziet blijft er weinig onderdelen over.
dus…verkopen?? sloop?? of tegen een boom rijden!!!

Nou tegen een boom rijden moest je maar niet doen!!! Heb je foto’s van die spiegels? Is dat wat? En met knipperlicht of zonder?

Verkoop in onderdelen levert je waarschijnlijk wel meer op, aangezien de onderdelen van het exterieur allemaal wel wat hebben zoals je schrijft. Maar bedenk wel dat je verzekering / weg.belasting blijft betalen zolang ie op jou naam staat en niet geschorst is.

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  

Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 674

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 14 januari 2008 02:42 PM
  [ # 2 ]

Welke kleur is het eigenlijk? Mbt schade aan het rechter voorscherm van mijn nieuwe voiture.

Enne zit er toevallig een radio/cd speler in? die mis ik nog.

Ow en een overpeinzing.. als je em op een eigen erf kan neerzetten mag je em dan schorsen? Dat zou wel een goede zijn namelijk…

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  

majestic3jay
> 700 berichten

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 14 januari 2008 02:48 PM
  [ # 3 ]
Michelangelo schreef:

Welke kleur is het eigenlijk? Mbt schade aan het rechter voorscherm van mijn nieuwe voiture.

Ow en een overpeinzing.. als je em op een eigen erf kan neerzetten mag je em dan schorsen? Dat zou wel een goede zijn namelijk…

radio cd speler heb ik liggen voor je! 4x45w met groene display! Vers exemplaar! Misschien combidealtje met die voorruit dan?

Eigen erf schorsen zou onder bepaalde omstandigheden moeten kunnen (check RDW)  maar dan moet je hem geen cm verplaatsen!!!, de controle is soms zelfs aan de hand van luchtfoto’s! (bij mijn exschoonouders het geval)

En wat voor schade heb je rechts? Ik heb nl. schade links, missschien kan ik je helpen met wat delen carrosserie? / koplamp / knipperlicht, etc)

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  

Gravedigger
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 januari 2008 05:02 PM
  [ # 4 ]

de spiegels zijn handmatig verstelbaar en geen knipperlicht.

en rechtervoorscherm (bijrijders kant)  zit ook een deuk in net boven de bumper. kleur is donkerblauw.
spiegels en spoiler zijn zwart.

radio cd speler neem ik zelf mee..en heb verder geen radio meer.

en ik heb geen eigen erf..daarom wil ik de auto gewoon in een keer kwijt. dubbele wegenbelasting enz. kan ik me niet permiteren.

Profiel  

majestic3jay
> 700 berichten

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 14 januari 2008 07:26 PM
  [ # 5 ]
Gravedigger schreef:

de spiegels zijn handmatig verstelbaar en geen knipperlicht.

en rechtervoorscherm (bijrijders kant)  zit ook een deuk in net boven de bumper. kleur is donkerblauw.
spiegels en spoiler zijn zwart.

radio cd speler neem ik zelf mee..en heb verder geen radio meer.

en ik heb geen eigen erf..daarom wil ik de auto gewoon in een keer kwijt. dubbele wegenbelasting enz. kan ik me niet permiteren.

Op internet knallen, mits de auto nog loopt?

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  

Gravedigger
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 januari 2008 07:31 PM
  [ # 6 ]

ja de auto loopt nog wel.
hij happert nu erg veel en bij het weg rijden slaat ie soms af. maar had al gelezen dat het de luchtslangetjes kunnen zijn…

Profiel  

_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577

Gepost: 14 januari 2008 08:44 PM
  [ # 7 ]

Eigen erf als in niet openbare grond? Dan mag dat ding verplaatst worden. Geschorst mag de auto niet op de openbare weg komen, eigen terrein maakt niet uit.

majestic3jay schreef:
Michelangelo schreef:

radio cd speler heb ik liggen voor je! 4x45w met groene display! Vers exemplaar! Misschien combidealtje met die voorruit dan?

Eigen erf schorsen zou onder bepaalde omstandigheden moeten kunnen (check RDW)  maar dan moet je hem geen cm verplaatsen!!!, de controle is soms zelfs aan de hand van luchtfoto’s! (bij mijn exschoonouders het geval)

En wat voor schade heb je rechts? Ik heb nl. schade links, missschien kan ik je helpen met wat delen carrosserie? / koplamp / knipperlicht, etc)

Profiel  

Gravedigger
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 januari 2008 05:03 PM
  [ # 8 ]

kan het zijn dat die luchtslangetjes op een andere plek zitten?? ik heb gekeken, maar zie het niet… Surprised

Profiel  

majestic3jay
> 700 berichten

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 15 januari 2008 05:16 PM
  [ # 9 ]
Gravedigger schreef:

kan het zijn dat die luchtslangetjes op een andere plek zitten?? ik heb rechts, maar zie het niet… Surprised

er zijn natuurlijk meerdere luchtslangen te vinden onder de kap, maar de mapsensor + slangetjes zitten, als je voor de auto staat, links, schuinboven de dynamo en in een denkbeeldige lijn achter de koplamp

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  

FmXXX-STanie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 354

Gepost: 15 januari 2008 05:49 PM
  [ # 10 ]
Profiel  

Gravedigger
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 januari 2008 05:56 PM
  [ # 11 ]

geen idee of die spoiler ook op een bx gaat passen.

er zijn natuurlijk meerdere luchtslangen te vinden onder de kap, maar de mapsensor + slangetjes zitten, als je voor de auto staat, links, schuinboven de dynamo en in een denkbeeldige lijn achter de koplamp

dat bedoel ik links..na ik ga nog maar een keer kijken.

Profiel  

Gravedigger
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 januari 2008 11:06 PM
  [ # 12 ]

nou de mazda gaat niet door. dus morgen toch maar naar de garage om te kijken of het het slangetje is. en maar weer op zoek naar een andere auto.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 18 januari 2008 01:48 AM
  [ # 13 ]

daarvoor hoef je toch niet naar de garage?

Ga voor de auto staan, met je neus naar de auto, kijk achter de linker koplamp en daar zit een apparaatje met een dun slangetje.. vervang die.

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 18 januari 2008 09:15 AM
  [ # 14 ]

Helemaal mee eens!

In mijn 1.6 zitten nog een paar van die vacuumslangetjes. In totaal drie. Ik heb ze allemaal vervangen en was 3 euro kwijt.

Even grofweg de lengte meten, slangetje eraf trekken en mee naar binnen nemen bij de automaterialen handel (dan kunnen ze de binnendiameter opmeten) en voor de deur vervangen voor de nieuwe.

Kost je twee minuten en vieze handen. Voor drie euro weet je alles.

Jos van der Voort

Profiel  

Gravedigger
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 januari 2008 06:45 PM
  [ # 15 ]

vanmorgen had ie al problemen met wegrijden. viel weer 3 keer uit. toen een tijdje gereden en leek beter te gaan. toch maar naar de garage (je moet toch ergen die slangetjes vandaan halen) die zei dat het de carbarateur kon zijn?? de slangetjes waren nog goed volgens hem.

Confused

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook