soms moeilijk in versnelling krijgen (semi-automaat)
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 30 december 2007 03:17 PM

Ik heb soms het probleem dat ik mijn auto na het in het vrij zetten de auto in geen enkele versnelling krijg na wat geklooi schiet hij in zijn 1 en daarna geen last, ook heb ik soms last om van zijn 1 naar zijn 2 te gaan dit gaat naar mijn mening wat zwaar ..

wat zou dit kunnen zijn?

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 30 december 2007 07:27 PM
  [ # 1 ]

Heb je je halfautomaat al eens opnieuw afgesteld. Ik zou daarmee beginnen,  belangrijk is alle afstellingen in de juiste volgorde na te lopen. Hoe is te vinden in het werkplaatshandboek of zie ook link hieronder:

http://www.borneman.demon.nl/afstel.html

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 30 december 2007 11:28 PM
  [ # 2 ]

Keertje ontluchten?

Citroen!

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 30 december 2007 11:29 PM
  [ # 3 ]

top, ik ga hier direct naar kijken als ik een vrije middag heb !.

Dus het soms zwaar schakelen 1 naar 2 en het soms zeer moeilijk in een versnelling kunnen krijgen zou dus gewoon ook aan de afstelling kunnen liggen ??, ik zat mijn al een klein beetje zorgen te maken ..

even wat vraagjes over de site:
stap 1 .. verlengstuk van de slinger in de daarvoor bestemde opening, wat moet ik mijn hierbij voorstellen. (is dit ook waarmee ik het wiel kan demonteren?)

Alvast bedankt, ik kom hierop terug na het afstellen

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 30 december 2007 11:43 PM
  [ # 4 ]

Slingergat zit achter je kentekenplaat verborgen. Verlengstuk zit net achter de voorbumper, samen met de slinger, op het balkje.

Citroen!

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 31 december 2007 12:39 AM
  [ # 5 ]

Let op dat het ontluchten van de centrifugaalregelaar volgens de volgende methode gebeurt:
- de ontluchtingsschroef van de hogedrukregelaar slagje los.
- daarna slang op voorste ontluchtingsschroef (andere uiteinde slang in voorraadvat hangen)
- motor op 1500-2000 rpm brengen, ontluchtingsschroef losdraaien (er komt dan dus geen lhm door de slang)
- toerental langzaam terugbrengen totdat je de LHM door de slang ziet stromen
- paar minuten laten draaien op dit toerental
- achtereenvolgens ontluchtingsschroef centrifugaalregelaar en hogedrukregelaar vastdraaien

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 14 januari 2008 08:21 PM
  [ # 6 ]

ter info,

Heb nog niet de auto op de basis instelling afgesteld, maarheb het probleem van het zwaar schakelen wel gevonden !!

Ik heb de klep boven het stuur los gehaald en de gehele schannierende delen van de schakelstok schoongemaakt en ingevet met WD40!.

dat zo’n beetje vet dit kon oplossen.

Guy

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 januari 2008 09:38 PM
  [ # 7 ]

WD40 is géén vet! Goeie actie dus, maar nu nog even verder gelazer voorkomen met echte smeermiddelen (olie, vet, whatever er van toepassing is).

iig wel gefeliciteerd met het vinden van het euvel Cool Gelukkig is het simpel!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 14 januari 2008 10:10 PM
  [ # 8 ]
Penny Lane schreef:

WD40 is géén vet! Goeie actie dus, maar nu nog even verder gelazer voorkomen met echte smeermiddelen (olie, vet, whatever er van toepassing is).

iig wel gefeliciteerd met het vinden van het euvel Cool Gelukkig is het simpel!

Derk

Dus even schoonmaken en een klodervet erop zou beter zijn ?, ik stond er inderdaad van te kijken dat dit voor mijn het probleem oploste, het schakelen ging namelijk soms erg zwaar en met een paar spraytjes ging hij weer lekker soepel.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 januari 2008 10:17 PM
  [ # 9 ]

Ja, WD40 is een prima product om vastgekoekte meuk los mee te maken. Maar langdurige smering gaat beter met even een lik vet. Enneh… Kwaad kan het nooit!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook