3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
aankoopvalkuilen
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 januari 2008 11:44 PM
  [ # 31 ]

Dat de GSA berline “langer” is dan de GSA break, komt door het feit, dat de GSA break een kortere achterbumper heeft.
Bij de GS zijn berline en break even lang (bron: officiële instructieboekje van de Citroën GS, modeljaar 1979).
Het inwendig volume is bij een break altijd GROTER dan bij een berline.

Geloof je dit nog niet? Eerst geld inzetten, dan controleren we wie gelijk heeft! Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 15 januari 2008 12:06 AM
  [ # 32 ]

Ik gok niet Cool, maar dat van die bumper klinkt niet plausibel als verklaring voor de langere laadruimte binnenin de wagen.  Over volume ging dit verhaal niet maar met die 4 centimeter extra (binnen)lengte Twisted Evil, overtreft de sedan inderdaad nog lang niet de break in volume.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 januari 2008 01:10 AM
  [ # 33 ]

Meten is weten…. Cool

Citroen!

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 15 januari 2008 09:55 AM
  [ # 34 ]

Als je binnenkant van de kofferruimte bekijkt heb je bij een berline nog een kleine naar binnenstaande rand, op het gedeelte waar de kentekenplaat zit. Deze zit er bij de Break niet, dus de lengte van de kofferruimte van de Break is denk ik toch groter.

In ieder geval een verklaring zou kunnen zijn dat de de GSA Break eigenlijk rechtstreeks een GS Break is, de uiterlijke aanpassingen als bumper, dashboard, grille, interieur etc daargelaten, een GSA Berline moest sowieso opnieuw ontworpen worden, vanwege de toevoeging van de achterklep. Wellicht hebben ze om die reden er enkele cm’s aan toegevoegd?

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
giant
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 15 januari 2008 10:11 AM
  [ # 35 ]
DIEHARD schreef:

Als je binnenkant van de kofferruimte bekijkt heb je bij een berline nog een kleine naar binnenstaande rand, op het gedeelte waar de kentekenplaat zit. Deze zit er bij de Break niet, dus de lengte van de kofferruimte van de Break is denk ik toch groter.

In ieder geval een verklaring zou kunnen zijn dat de de GSA Break eigenlijk rechtstreeks een GS Break is, de uiterlijke aanpassingen als bumper, dashboard, grille, interieur etc daargelaten, een GSA Berline moest sowieso opnieuw ontworpen worden, vanwege de toevoeging van de achterklep. Wellicht hebben ze om die reden er enkele cm’s aan toegevoegd?

Dit is volgens mij ook de juiste uitleg. Break is niet veranderd t.o.v. GS, GSA wel; overigens met een ‘81’er ongeveer 15 jaar rondgetourd, zonder problemen en zonder roest. Nooit een afkeuring in de technische controle. Had wel een dinitrolhebandeling en nabehandelingen en zes jaar anti-corrosiegarantie waarbij enkel een motorkap is vervangen waar snel roest zat. Daarna niks roest meer. Heb er nog steeds heimwee naar…..

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 15 januari 2008 10:42 AM
  [ # 36 ]

Lijkt met ook een goede verklaring met dien verstande dat de lengte van de kofferruimte van de sedan groter is dan die van de break. Dat staat zwart op wit zo beschreven door Citroen.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook