technische problemen C4 picasso
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 14 januari 2008 10:33 PM

Ik veronderstel dat er op dit forum al enkele mensen zijn die al vele km gemaakt hebben achter het stuur van hun C4 picasso.

En ik vroeg me af of deze tot nu toe probleemloos verlopen zijn?
Mijn C4 picasso heeft intussen 7000 km, en ik heb geen problemen tot hiertoe, enkele wat rammeltjes hier en daar op erg slechte wegen.

Ik leg er wel de nadruk op dat ik echt technische problemen bedoel, en geen fouten zoals het ontbreken van een lade e.d.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 386

Gepost: 15 januari 2008 12:25 AM
  [ # 1 ]

Re: technische problemen C4 picasso

picassoke schreef:

Ik veronderstel dat er op dit forum al enkele mensen zijn die al vele km gemaakt hebben achter het stuur van hun C4 picasso.

En ik vroeg me af of deze tot nu toe probleemloos verlopen zijn?
Mijn C4 picasso heeft intussen 7000 km, en ik heb geen problemen tot hiertoe, enkele wat rammeltjes hier en daar op erg slechte wegen.

Ik leg er wel de nadruk op dat ik echt technische problemen bedoel, en geen fouten zoals het ontbreken van een lade e.d.

Zou eerst het forum maar eens doorspitten.
Over heel veel zaken is er al het een en ander geschreven en geantwoord.
Succes en sterkte. Confused

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 15 januari 2008 03:52 PM
  [ # 2 ]

18.000 km, geen technische problemen.
Wel per ongeluk stupid eens benzine getankt ipv diesel (nam uit gewoonte de eerste slang bij een pomp waar ik normaal nooit ga ...), 10l benzine in voor ik het doorhad, na contact met de dealer gewoon aangelengd met diesel, voorzichtjes tank wat laaggereden en zo snel mogelijk weer verdund met diesel.
En laatst, tijdens de rit naar de sneeuw begonnen, na een stop, de verklikkerlichtjes op de stuurnaaf plots te knipperen (die van de koplampen). Ik hoorde ook een getik (van een relais) op de maat van het knipperen. Bij de eerstvolgende parking motor afgezet, gewacht tot alle functies uitgeschakeld waren en opnieuw gestart waarna het probleem verdwenen was. Heeft zich sedertdien niet meer voorgedaan.
Los van de rammeltjes een tevreden rijder.

Profiel  

Casey
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 167

Gepost: 15 januari 2008 04:34 PM
  [ # 3 ]

Nu 8000 km in 8 weken gereden. Auto bevalt prima: snel, stil, comfortabel, ruim, handig, compleet, etc. etc. Hij rijdt geweldig soepel, ik ben blij dat ik de volautomaat gekozen heb en niet de EB6V.
Alleen die electronica… Ik heb m.i. nog geen enkel technisch probleem gehad, maar krijg vrijwel dagelijks de melding “storing versnellingsbak’, heb gisteren de melding gekregen “storing in vering”, en zo zijn er nog wat van die boodschappen. Omdat dit steeds loos alarm blijkt te zijn is het op zich niet meer dan vervelend. Maar ik hou mijn hart vast voor de melding die wel serieus is, en dan door mij genegeerd gaat worden Wink
Ook het voortdurend melden van ‘automatische wissers ingeschakeld’, ‘... uitgeschakeld’, ‘automatische verlichting uitgeschakeld’, etc. etc. zijn m.i. overbodig en leiden voortdurend af.
Maar al bij al: zeer tevreden!

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  

Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 427

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 15 januari 2008 11:17 PM
  [ # 4 ]

Hoi,

26.000 probleemloze HDi16 EB6V kilometers. Vanochtend winterbanden laten monteren en volgende week vrijdag de eerste echte vakantie naar Oostenrijk. Ben benieuwd hoe dat rijdt met een skibox op het dak en welke invloed dat op het verbruik heeft.

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  

storm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 21 januari 2008 11:47 PM
  [ # 5 ]

6000 km,  dagelijk gebruik.

Problemen:

* brandstof-tank deurtje gaat nooit open van de eerste keer, ik moet er eens op duwen voor ze opent

* mistlamp vooraan mag vervangen worden: het glas dat de lamp bedekt is gesprongen (door de vrieskou? steentje op de weg?)

* de gordel draait altijd scheef en hangt dus meestal naar buiten

* naar tweede schakelen gaat niet makkelijk: moet hem er altijd stevig induwen

* voice commands via bluetooth werkt niet goed: als de telefoon een command niet herkend heeft, moet ik op die knopjes klikken aan het stuur om toch iemand te kunnen bellen. Daarna werken voice commands totaal niet meer. Kan misschien ook de telefoon zijn?

* De muis scroller scrollt omgekeerd: naar beneden scrollen doet de selectie op het scherm omhoog gaan.

* en oh ja, bij levering kon hij niet achteruit rijden Smile

Maar nog steeds een superwagen!

Besteld 5 juli ~ C4 Picasso5P SX 1.6 110PK Nocciola, beige interieur + panoramisch dak + mistlampen + bluetooth + detectie pack ~ te krijgen in december met zwart interieur ~ gekregen op 30 oktober Smile

Profiel  

Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 481

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 22 januari 2008 11:02 AM
  [ # 6 ]

wat een problemen, bij mij gaat de muis ok een beetje tegen de intuitie in, ook voor de radio vind ik persoonlijk, dat is wat wennen.
Het mistlampglaasje, denk ik, springt niet van de vrieskou, dat zal eerder een steentje geweest zijn, heb dat al wel meer gezien bij dergelijke mistlampen (veel auto’s gebruiken van die ronde) en die zijn schijnbaar kwestbaar, je ziet ze regelmatig met een sterretje of kapot rijden.
De focus heeft plexi-grotere mistlampen, die hadden dat probleem niet, maar hadden dan weer andere (roest/dichtings)problemen.

Het tankklepje is op te lossen hoor, ik ga donderdag naar de hersteller om het te laten repareren, is een stangetje dat te lang is en afgeveild dient te worden, is op 10 minuten gefikst., zie post van het tankklepincident Wink

verder heb ik nog een parkeersensor gehad, die wel werkte, maar niet echt mooi was omdat die wit was, is ook een post van, maar is gerwoon vervangen bij nazicht op 2500 km, verder niks problemen.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  

Eddy B-flat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

Gepost: 07 februari 2008 11:16 PM
  [ # 7 ]

Na 21000 km en 8 maanden heb ik :
Nieuw oliereservoir automatische versnellingsbak.
Olieverlies motor (gelukkig na olie verversen wat erop wijst dat het daarmee te maken had, de dealer had een andere uitleg)
Nieuw zacht gedeelte dashboard nadat er blaasjes waren op gekomen, vermoedelijk van lijm die onvoldoende kleefde.
rammelend rechter zonnescherm als ingeschoven
gerammel onder linker bergvak in dashboard.
Voorlopig alles opgelost.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook