Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat de GSA berline “langer” is dan de GSA break, komt door het feit, dat de GSA break een kortere achterbumper heeft.
Bij de GS zijn berline en break even lang (bron: officiële instructieboekje van de Citroën GS, modeljaar 1979).
Het inwendig volume is bij een break altijd GROTER dan bij een berline.
Geloof je dit nog niet? Eerst geld inzetten, dan controleren we wie gelijk heeft!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ik gok niet , maar dat van die bumper klinkt niet plausibel als verklaring voor de langere laadruimte binnenin de wagen. Over volume ging dit verhaal niet maar met die 4 centimeter extra (binnen)lengte , overtreft de sedan inderdaad nog lang niet de break in volume.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Meten is weten….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Als je binnenkant van de kofferruimte bekijkt heb je bij een berline nog een kleine naar binnenstaande rand, op het gedeelte waar de kentekenplaat zit. Deze zit er bij de Break niet, dus de lengte van de kofferruimte van de Break is denk ik toch groter.
In ieder geval een verklaring zou kunnen zijn dat de de GSA Break eigenlijk rechtstreeks een GS Break is, de uiterlijke aanpassingen als bumper, dashboard, grille, interieur etc daargelaten, een GSA Berline moest sowieso opnieuw ontworpen worden, vanwege de toevoeging van de achterklep. Wellicht hebben ze om die reden er enkele cm’s aan toegevoegd?
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
DIEHARD schreef:Als je binnenkant van de kofferruimte bekijkt heb je bij een berline nog een kleine naar binnenstaande rand, op het gedeelte waar de kentekenplaat zit. Deze zit er bij de Break niet, dus de lengte van de kofferruimte van de Break is denk ik toch groter.
In ieder geval een verklaring zou kunnen zijn dat de de GSA Break eigenlijk rechtstreeks een GS Break is, de uiterlijke aanpassingen als bumper, dashboard, grille, interieur etc daargelaten, een GSA Berline moest sowieso opnieuw ontworpen worden, vanwege de toevoeging van de achterklep. Wellicht hebben ze om die reden er enkele cm’s aan toegevoegd?
Dit is volgens mij ook de juiste uitleg. Break is niet veranderd t.o.v. GS, GSA wel; overigens met een ‘81’er ongeveer 15 jaar rondgetourd, zonder problemen en zonder roest. Nooit een afkeuring in de technische controle. Had wel een dinitrolhebandeling en nabehandelingen en zes jaar anti-corrosiegarantie waarbij enkel een motorkap is vervangen waar snel roest zat. Daarna niks roest meer. Heb er nog steeds heimwee naar…..
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Lijkt met ook een goede verklaring met dien verstande dat de lengte van de kofferruimte van de sedan groter is dan die van de break. Dat staat zwart op wit zo beschreven door Citroen.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )