Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tomtiedomtiedom….
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De ene helft van de bodem ik bijna kaal;
Wat een monnikenwerk! Vraagje, zodra deze kant helemaal klaar is wil ik daar natuurlijk geen vliegroest op krijgen. Wat kan ik het beste gebruiken? Eerst in de epoxyprimer?
patje74 schreef:De ene helft van de bodem ik bijna kaal;
Wat een monnikenwerk! Vraagje, zodra deze kant helemaal klaar is wil ik daar natuurlijk geen vliegroest op krijgen. Wat kan ik het beste gebruiken? Eerst in de epoxyprimer?
Epoxyprimer is de beste onderlaag. Hieroverheen kun je vanalles spuiten enzo. Anders moet je ff bij de verfbalie van Ferwerda in L’warden vragen om advies. Die gast weet echt veel.
Maareh goed bezig, wil binnenkort wel ff komen kijken. Dan kan ik gelijk mn nieuwe aanwinst showen.
Ik denk dat ik zaterdag even kom kijken, ik hoop dat ik dan weer wat beter ben…
Emiel
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gisteravond nog even een paar uurtjes liggen borstelen;
Ik krijg er ondertussen aardig handigheid in!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Maar waar borstel je in hemelsnaam mee? Er zijn toch van die rubberen borstels voor op je boormachine bijvoorbeeld? Daar heb je de verf en troep er zo mee af. Het metaal blijft gewoon waar het hoort.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik krab de dikste laag er af met een plamuurmes en verfafbrander. Het restje gaat er af met een staalborstel op de boormachine. Best bewerkelijk, maar het wordt echt helemaal blank.
toniclight schreef:Sta er versteld van dat je alles er zo goed af krijgt!
Dat doe je niet meer als je mijn uren gaat tellen hoor!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
garagestmarien schreef:Maar waar borstel je in hemelsnaam mee? Er zijn toch van die rubberen borstels voor op je boormachine bijvoorbeeld? Daar heb je de verf en troep er zo mee af. Het metaal blijft gewoon waar het hoort.
Je bedoelt die scotchborstels, die blauwe, dat werkt echt goed inderdaad, maar ze kosten wel een fortuin. En vooral als er veel naadjes enzo tussen het plaatwerk zitten (met name scherpe kantjes) dan slijten ze erg hard.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik geloof dat wij een groene hebben van 3M. Ze zijn niet goedkoop nee, maar je bent wel in één dag klaar. En ze gaan behooooooorlijk lang mee.
Ik zal straks eens even kijken, wat wij precies hebben. En die hoekjes en randjes, daar kom je ook best hoor. Dat valt reuze mee. Scherpe randjes zijn natuurlijk funest voor zo’n ding, maar dat moge duidelijk zijn.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Hahaha, Scotch = 3M. Hoe kan ik dat nou vergeten? Ik heb immers voor 3M gewerkt….
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik verwacht dat dit niet veel beter kan dan hoe het nu gaat. De eerste dikke en vette laag is er met een soort borstel niet echt goed vanaf te krijgen. Alle soorten borstels zullen snel vol komen te zitten. Dus er af steken met een plkamuurmes lijkt mij vooralsnog het beste. Maar als ik daar naast zit, hoor ik dat natuurlijk graag!
Het restant gaat er behoorlijk snel af met de staalborstel, dus daar heb ik geen klagen over.
Het feit dat ik er lang over doe heeft vooral mijn mijn lichamelijke mogelijkheden te maken.
Die M3 schijven zijn toch vooral geschikt voor het plaatwerk met alleen lak er op? Daarvoor wil ik ze zeker uit gaan proberen.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Er zijn ook speciale schijven, of eigenlijk meer blokken voor op de boormachine, voor dat soort plakellende. Ook goed voor bijvoorbeeld de lijmresten van sierstrips enzo. Deze blokken zijn gewoon massief en kunnen derhalve niet vollopen. Mooi he? Ze denken ook aan alles, terwijl 3M toch echt niet van Tefal is.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
DEZE dus, waarbij ik de prijs zeker mee vind vallen. Dat blok heb ik nog niet gevonden…
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
patje74 schreef:Ik verwacht dat dit niet veel beter kan dan hoe het nu gaat. De eerste dikke en vette laag is er met een soort borstel niet echt goed vanaf te krijgen. Alle soorten borstels zullen snel vol komen te zitten. Dus er af steken met een plkamuurmes lijkt mij vooralsnog het beste. Maar als ik daar naast zit, hoor ik dat natuurlijk graag!
Het restant gaat er behoorlijk snel af met de staalborstel, dus daar heb ik geen klagen over.Het feit dat ik er lang over doe heeft vooral mijn mijn lichamelijke mogelijkheden te maken.
Die M3 schijven zijn toch vooral geschikt voor het plaatwerk met alleen lak er op? Daarvoor wil ik ze zeker uit gaan proberen.
Ik heb toendertijd met een elektische boor met een staalwartel (ach hoe heet zo’n ding ook weer!!) gedaan, werkt goed wel zo af toe ff rechts om en dan links om.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “