6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
Patrick’s GS [(deel-)restauratie begonnen!]
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 januari 2008 11:14 AM
  [ # 76 ]

Nadeel van staal is dat je metaal van de auto zo beschadigt. En die rubberen werken een stuk beter. Echt waar.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 15 januari 2008 11:17 AM
  [ # 77 ]

Werkt dat op het zelfde principe? Ook in een boor steken en draaien maar of met het handje?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 januari 2008 11:18 AM
  [ # 78 ]

Nee, nee, niks met het handje he. Gewoon op de boormachine.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 januari 2008 12:57 AM
  [ # 80 ]
graddus schreef:

Ik bedoelde deze

http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/nl_NL/3M-Automotive-Aftermarket/Home/-/Product-Catalogue/Products-Abrasives/?PC_7_RJH9U5230GE3E02LECIE20O0P0_nid=QLNTB66FM6beDKWR3RMWS9gl

Als je op die site wat doorklikt kom je ook die blokken wel tegen die Wendela bedoelde denk ik

En inderdaad best op een daarvoor ontworpen toestel gebruiken, je boormachie mol je er langzaam mee.

Maar Patje ook goed bezig, beetje voor beetje gaat dit goed komen.
Enig idee wat je met de overlapnaden gaat doen?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 januari 2008 01:03 AM
  [ # 81 ]

De naden, het is best wel wonderbaarlijk dat die nog gaaf zijn. Hier komt vocht tussen, maar blijkbaar kan het ook goed weg komen dus. Volgens mij is het zeer onverstandig om dit af te sluiten. Dus ik probeer het zo schoon mogelijk te maken, en eerst in de epoxiprimer te spuiten. En daarna net zo behandelen als de rest.

Als iemand nog tips heeft voor wat betreft de producten voor de afwerking, dan hoor ik dat graag!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 januari 2008 01:16 AM
  [ # 82 ]

Zo op de foto vond ik dus ook dat ze er nog heel goed uitzien (normaal heb je daar eerst roest als die bitumen erover zitten)
Ik was me inderdaad aan het afvragen of epoxi niet beter is dan dichtkitten.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 05 oktober 2008 01:31 AM
  [ # 83 ]

Ik was erg benieuwd hoe het nu met dit project staat! Het is alweer een tijdje geleden sinds de laatste post. Is de bodem al behandeld? Zijn de plekjes gelast?

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 november 2008 03:38 AM
  [ # 84 ]

Ondertussen ben ik alweer een paar dagen aan de slag. De bodem is nog niet klaar, dit ga ik op de brug af maken. In tussentijd ben ik begonnen aan het plaatwerk. Uit de ondertussen verzamelde deuren heb ik de beste uitgezocht en die ga ik opknappen.
Dus voorlopig is het schuren… schuren… schuren en schuren geblazen!

Het lijkt mij het beste om het zaakje echt helemaal kaal te halen. Het valt mij op dat er onder de lak best wel iets van roestaanslag terug te vinden is, ook als dat niet op/door de lak zichtbaar is.
Veel werk, maar tegelijk best wel ontspannend. Dit ook omdat er geen tijdsdruk achter zit, maar zeker omdat ik gemotiveerd ben. Want phoe, wat rijdt zo’n GS heerlijk. Ik mis dat best wel!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 12 november 2008 08:28 AM
  [ # 85 ]

Goed om te lezen dat je weer bezig bent met je GS!

Jeroen

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 november 2008 09:27 AM
  [ # 86 ]

Er zijn ook voor niet al teveelgeld nieuwe deuren te koop hoor.

Makkelijk als je in tijdsnood zit zoals je zegt.

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 12 november 2008 11:26 AM
  [ # 87 ]

Mooi dat je nog bezig bent. Ik dacht al dat je ook aan het teveel-autos-syndroom begon te lijden en er geen tijd meer voor had   Very Happy
Die roestplekjes onder de lak ken ik. Heb ik ook gevonden bij wat ouder plaatwerk. Alles moet echt zo kaal mogelijk voor het beste resultaat op lange termijn.

Succes!

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 12 november 2008 09:48 PM
  [ # 88 ]

Goed bezig!, het valt mij inderdaad ook op dat onder de lak soms allerlei kleine plekjes zitten die je zo op het oog niet zit…

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook