Eindelijk een lederen interieur op de kop kunnen tikken.
Heb wel een vraag: ligt er al een kabelboom voor de stoelverstelling en verwarming in de XM ( Y4 ) ? Waarschijnlijk niet, wie kan me helpen aan een schema of kan uitleggen hoe ik het moet aansluiten?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Je moet zowiezo de oude stoelen en de hele middenconsole eruit halen om een eventuele draadboom te ontdekken.
Als hij er zit, heb je geluk en hoef je het alleen aan te sluiten. Zo niet, dan moet je een draadboom met alle stekkers gaan zoeken en deze op de stekker die achter de asbak zit, aansluiten.
Voor de stoelen heb je een geschakelde en met 30A gezekerde draad nodig, twee dikke gele 2,5mm2 op een gewone citroen-stekker geloof ik. Stoelverwarming is geschakeld via een schakelaar in de middenconsole.
Let er op dat je ook gordelspanners op je nieuwe lederen stoelen hebt zitten
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
De gordelspanners had ik ook al aan gedacht. Ik heb namelijk een Type 1 interieur gekocht voor mijn Type 2 XM..dus gordelspanners zullen er wel niet op zitten. Ik ga het morgen ophalen en dan maar eens kijken. Als het niet past is er vast wel een liefhebber voor te vinden…..
dat zeg ik ook altijd als ik voor de klas sta tegen mijn leerlingetjes.
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
leer xm
Gordelspanners zitten er inderdaad niet op, en zijn ook niet over te bouwen op het oude type stoelen.
Weglaten kan, maar dan werkt de airbag niet meer, en brand het controlelampje van die airbag ook permanent.
Ook de deurpanelen van een type 1 zijn heel anders…
Evengoed veel succes ermee!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Die deurpanelen wilde ik dan laten bekleden. De gordelspanners zijn dus het echte probleem. Ik zal eens gaan kijken of ik iets kan bedenken.
Re: leer xm
waterman771 schreef:Gordelspanners zitten er inderdaad niet op, en zijn ook niet over te bouwen op het oude type stoelen.
ben ik niet met je eens ik heb twee voorstoelen van type 1
overgezet in m’n type 2 nu heb ik voor 2 elektrische stoelen met…......... gordelspanners je kunt deze dus overzetten….......
Het airbag lampje is uit (dit knipperd inderdaad als de stekker niet aangesloten is).
dit ben ik wel met je eens:
waterman771 schreef:ik weet niet of je de gordelspanners weglaten kan, maar dan werkt de airbag niet meer, en brand het controlelampje van die airbag ook permanent
Ik heb zowel de draadbunel als de stoelen uit een V6 91’’ verwijderd
deze bundel past ook (gelukkig) zo weer op de witte stekker (rode pijl)
in een type 2
Oh ja, ....... ik heb er ook fff over na moeten denken toendertijd
maar de oplossing is eenvoudig (wel arbeidsintensief )
de bekleding + vulling van de type 1 stoelen overzetten naar het
“frame” van het type 2 stoelen
je heb dan geen gezeur met de gordelspannners etc,etc…..
neemt dan dus ook automatisch de stoelverwarming mee naar het frame type 2
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Kijk, zo’n bericht maakt me weer blij! Het gaat om een drietal lichtblauwe kabels zo te zien? Is dat voor links en rechts? Als ik morgen het interieur ophaal zorg ik dat ik de kabelboom erbij krijg. De witte stekker zit zo te zien dan onder de asbak?
En heb jij ook stoelverwarming toevallig?
Groeten Henk
Henkhme schreef:Kijk, zo’n bericht maakt me weer blij! Het gaat om een drietal lichtblauwe kabels zo te zien? Is dat voor links en rechts? Als ik morgen het interieur ophaal zorg ik dat ik de kabelboom erbij krijg. De witte stekker zit zo te zien dan onder de asbak?
En heb jij ook stoelverwarming toevallig?Groeten Henk
van de 3 zijn er 2 plus (1 voor iedere stoel) en de 3e ligt aan de massa
witte stekker zit achter de radio
Nee;geen stoelverwarming in nederland haast niet te krijgen schijnt in duitsland zo’n beetje standaard te zijn
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
En de gordelspanners? Die zijn dus ook zonder aanpassingen te monteren? Mijn interieur komt uit een V6 24V, ik weet niet of er verwarming opzit maar ga er wel vanuit. Eigenlijk gaat het me niet zozeer om de verwarming of de verstelling maar meer om het leer. Maar als het er opzit moet het wel werken natuurlijk!
Bedankt voor de goede adviezen!
Henkhme schreef:En de gordelspanners? Die zijn dus ook zonder aanpassingen te monteren? Mijn interieur komt uit een V6 24V, ik weet niet of er verwarming opzit maar ga er wel vanuit. Eigenlijk gaat het me niet zozeer om de verwarming of de verstelling maar meer om het leer. Maar als het er opzit moet het wel werken natuurlijk!
Bedankt voor de goede adviezen!
Oh ja, ....... ik heb er ook fff over na moeten denken toendertijd
maar de oplossing is eenvoudig (wel arbeidsintensief )
de bekleding + vulling van de type 1 stoelen overzetten naar het
“frame” van het type 2 stoelen
je heb dan geen gezeur met de gordelspannners etc,etc…..
gordelspanners blijven immers op hun plaats zitten
Je neemt dan dus ook automatisch de stoelverwarming mee naar het frame type 2
het schema had ik er toen ook bij…......
van de stoelverwarming moet ik het FFF opzoeken in m’n mappen
_________________
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ah, ok. Ik dacht dat het een optie was om het zo te doen, maar het moet dus gewoon op die manier gebeuren.
Henkhme schreef:Ah, ok. Ik dacht dat het een optie was om het zo te doen, maar het moet dus gewoon op die manier gebeuren.
JA ,..............wou eerst de gordelspanners op de type 1 stoel zetten
(grote stappen snel thuis….............)
maar het frame van type 1 mist een aantal essentieele bevestigingspunten
om dit te realiseren
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Aangeboden: Zwart leder uit 24V Station
Prijs: Bieden
Beschrijving: Aangeboden:
Complete lederset voor een XM station. Zwart leder, elektrisch verstelbare voorstoelen, elektr. in hoogte verstelbare middenarmsteun en verwarming op de voorstoelen en achterbank
Uiteraard zijn ook de deurpanelen van leer ( met houtstrip )
Interieur is afkomstig uit een V6 24V van 1993 en verkeerd in zeer goede staat. Biedingen uitsluitend via e-mail. Levertijd 1 week.
Foto’s: Geen foto beschikbaar
Datum: 27-02-2005, 15:50
Gezien: 4 keer bekeken.
Adverteerder
Naam: Henk Mulder (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: -
Woonplaats: EINDHOVEN
Regio: Noord-Brabant
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat is wat apart. Zwart leer uit een 93’er V6-24v Break? Dan heeft ie het interieur uit een van de zeldzaamste XM’s ter wereld gesloopt. Er zijn nl zover iedereen kan vaststellen nergens PRV 24v’s in Break geleverd…
Dus dat zou wel jammer zijn. Komt denk ik uit een 12v exclusive gewoon. Niet dat het veel uitmaakt voor het interieur, maar ik vond het weer een interessant detail.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
( ik ben de adverteerder op marktplaats, toevallig dat nu juist mijn advertentie in mijn forumonderwerp terechtkomt!)
Ik heb me vergist, zo’n kenner van de verschillende types ben ik nou eenmaal niet. Ik verkoop het interieur voor een vriend van mij en die vertelde dat het uit een 24V kwam. Niet dus! Maar goed, aan het interieur doet dat niks af. Nog een foutje, geen verwarmde achterbank…wel in twee delen neerklapbaar.