1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Sjonnie?
grietje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53

Gepost: 15 januari 2008 09:23 PM

Ik las een discussie op het BX deel en moet eerlijk zeggen dat ik ff met mn mond open stond….

‘Sjonniebak’ 

M3 spiegels zijn zo’n beetje de definitie van Sjonnie, samen met booskijkers, lexuslichten (goddank bestaan die niet voor de BX), blauwe lampjes

En bedankt,
M3 spiegels heb ik niet, maar wel cupspiegels, booskijkerkap, en blauwe lampen. Lexuslichten (als je daarmee die witte bedoeld) vind ik erg gaaf. Immers, voor is alles wit, knippers en koplampen en achter dan ook vind ik in evenwicht en mooi. Alleen hebben die zon slechte licht opbrengst en vind ik ze toch echt te prijzig, dus ik heb donker rood gespoten achterlichten.

Maar bij een AX zie je dit soort autos als die van mij heel vaak, is het bij de AX dat misschien anders? De ZX is toch best een sjonnie auto (lijkt op de corrado) en de ax is zijn kleine broertje….. AX sjonnie rivaal van de Golf?

Profiel  

Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757

- 2CV 6
Gepost: 15 januari 2008 09:38 PM
  [ # 1 ]

Alle plastic aftermarket-fratsen die mensen in of op welke auto dan ook aanbrengen leiden tot hetzelfde resultaat: een zogenaamd “Sjonniebakkie”.
Dergelijke bouwsels zijn zonder uitzondering een deerniswekkende uiting van wansmaak.

Profiel  

Gepost: 15 januari 2008 09:40 PM
  [ # 2 ]

Wel, die “tuning” die u toepast word in het algemeen als redelijk sjonnie gezien.
Uiteraard is er nog een groot verschil tussen de manieren vàn tuning en het volk dat met die auto rijd…
Sommige mannetjes zien er gewoon sjonnie uit, sommige niet…(net zoals bij vrouwen uiteraard…)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

Gepost: 15 januari 2008 09:41 PM
  [ # 3 ]
Apprentice schreef:

Dergelijke bouwsels zijn zonder uitzondering een deerniswekkende uiting van wansmaak.

Dat vind ik ook, maar zoiets is persoonlijk, er zijn mensen die het mooi vinden, anders zou er niemand mee rondrijden…

Profiel  

mark15
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 245

- Xsara 1.6i coupe chrono
Gepost: 15 januari 2008 09:43 PM
  [ # 4 ]

Het was de mening van de gene die het geschreven heeft, maakt jouw het uit als jij het maar mooi vind toch Exclamation
Ben het overigens wel eens met de schrijver en vindt het origineel ook mooier dan al die dingen erop. maar das puur persoonlijk.

Gr mark

Profiel  

Gepost: 15 januari 2008 09:45 PM
  [ # 5 ]

Dat je het zelf mooivind is idd het belangrijkste

Profiel  

Lobber
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 207

Gepost: 15 januari 2008 10:09 PM
  [ # 6 ]

Hihi, Glenn heeft een binnenpretje Laughing

Ik, als AX-liefhebber vindt dat soort fratsen op een AX eigenlijk ook best wel sjonnie.

Het is een kwestie van smaak waarschijnlijk.. en daarover valt niet te twisten wordt gezegd.

En ik weet niet precies waar je op doelt met die vergelijking richting ZX? maar ook een ZX vind ik niet echt een sjonnie-auto.

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 15 januari 2008 10:27 PM
  [ # 7 ]

Er is in mijn ogen maar één Sjonnie-auto, en dat is een prachtig rode BX Sport.

(met dubbele koplampen)  Laughing  Wink

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 15 januari 2008 10:31 PM
  [ # 8 ]

We hebben het hier over een AX…. bx blijft du even een straat verder staan! Wink

Profiel  

grietje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 januari 2008 10:37 PM
  [ # 9 ]
Lobber schreef:

En ik weet niet precies waar je op doelt met die vergelijking richting ZX? maar ook een ZX vind ik niet echt een sjonnie-auto.

Het blijft een citroen maar, de ZX is wel een auto die vaak gebruikt word om te stylen zoals bij een Corrado ’ hip’  is. Vaker dan andere citroens. Ax, die toch het broertje daarvan is word ook veel vaker ’ duits’  getuned. Op andere citroens zie je het niet/nooit.

Maar wat mij ook wel opvalt, als je een AX (of ZX of van mij part een BX) personalised, dus maakt zoals jij hem mooi vind, al snel niet meer als een Citroen word gezien. Uitspraken van ’ dat is zonde, dan is ie niet meer orgineel’ hoor ik zo vaak.
Ik denk dat dat zelfs misschien wel een van de redenen is dat Citroen reputatie ouwe lullen merk heeft. Onterecht naar mijn mening, Citroen is de auto voor iedereen maar, de reputatie leeft wel. Ik krijg vaak te horen ’ Citroen, wat moet je daar nu weer mee, auto voor ouwe lullen’.
totdat ze met hun golf naast me voor het stoplicht staan haha, maar dat is wat anders Razz

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 januari 2008 10:41 PM
  [ # 10 ]
Rene van Maren schreef:

We hebben het hier over een AX…. bx blijft du even een straat verder staan! Wink

Beginpost is gestart naar aanleiding van dat gezeik in het BX topic, maar ik begrijp wat je bedoelt.

BasisBIX schreef:

Er is in mijn ogen maar één Sjonnie-auto, en dat is een prachtig rode BX Sport.

(met dubbele koplampen)

Het was ook grappig bedoeld, en het wordt denk ik ook wel gesnapt als je de film “Flodder” hebt gezien   Laughing  Wink

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 15 januari 2008 10:48 PM
  [ # 11 ]

Ben ik allemaal van op de hoogte, mocht dit topic ook zo gezellig worden, sluiten we de boel! Dát topic is niet voor niets gesloten. Laat hier aub niet hetzelfde gebeuren Exclamation
Ax….

Profiel  

Gepost: 15 januari 2008 10:53 PM
  [ # 12 ]

Dat Citroëns ouwe lullenbakken zijn is een stomme uitspraak, moest je dat van mercedes zeggen ofzo is het meer te begrijpen.
De reden dat er veel geroepen word “dat is zonde” is denkik omdat een Citroën meer karakter/passie heeft dan bv volkswagen.
Ook omdat die meer uitgebouwen zijn is daar ook een vééél grotere markt van onderdelen in, daarom zijn ze makkelijker uit te bouwen en dan begint de bal te rollen…

In Engeland bv zijn DE jeugdauto’s Citroëns, met name de Saxo en nu de C2.

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten

Gepost: 15 januari 2008 10:56 PM
  [ # 13 ]

Saxo’tjes beginnen hier ook wel een beetje te komen.

Soms zit er nog wel eens een leuke tussen, maar soms ook afgrijselijke Wink

Profiel  

Gepost: 15 januari 2008 10:58 PM
  [ # 14 ]

Maar das dan weer smaak Laughing (soms toch Wink )

Profiel  

grietje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 15 januari 2008 11:02 PM
  [ # 15 ]
Rene van Maren schreef:

Ben ik allemaal van op de hoogte, mocht dit topic ook zo gezellig worden, sluiten we de boel! Dát topic is niet voor niets gesloten. Laat hier aub niet hetzelfde gebeuren Exclamation
Ax….

Ik wil alleen maar zeggen, scheer mensen met booskijkers e.d. niet over 1 kam. Dat kunnen namelijk net zo goed liefhebbers zijn!

Mensen met DS’en en Eenden zwaai ik altijd naar (heb respect voor ze, zou zelf ook graag zo’n auto willen hebben maar dat zit niet in het budget) en dan kijken ze je erg raar aan Wink

Mensen, als een of ander raar wijf in deze AX naar je zwaait :

Bedoel ik het alleen maar goed, die eend op de motorkap is een respect betuiging aan de 2cv! En dat van een Sjonniebak Wink

Citroen BX, mee eens!

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook