Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nadeel van staal is dat je metaal van de auto zo beschadigt. En die rubberen werken een stuk beter. Echt waar.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Werkt dat op het zelfde principe? Ook in een boor steken en draaien maar of met het handje?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nee, nee, niks met het handje he. Gewoon op de boormachine.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik bedoelde deze
Als je op die site wat doorklikt kom je ook die blokken wel tegen die Wendela bedoelde denk ik
graddus schreef:Ik bedoelde deze
Als je op die site wat doorklikt kom je ook die blokken wel tegen die Wendela bedoelde denk ik
En inderdaad best op een daarvoor ontworpen toestel gebruiken, je boormachie mol je er langzaam mee.
Maar Patje ook goed bezig, beetje voor beetje gaat dit goed komen.
Enig idee wat je met de overlapnaden gaat doen?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De naden, het is best wel wonderbaarlijk dat die nog gaaf zijn. Hier komt vocht tussen, maar blijkbaar kan het ook goed weg komen dus. Volgens mij is het zeer onverstandig om dit af te sluiten. Dus ik probeer het zo schoon mogelijk te maken, en eerst in de epoxiprimer te spuiten. En daarna net zo behandelen als de rest.
Als iemand nog tips heeft voor wat betreft de producten voor de afwerking, dan hoor ik dat graag!
Zo op de foto vond ik dus ook dat ze er nog heel goed uitzien (normaal heb je daar eerst roest als die bitumen erover zitten)
Ik was me inderdaad aan het afvragen of epoxi niet beter is dan dichtkitten.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ik was erg benieuwd hoe het nu met dit project staat! Het is alweer een tijdje geleden sinds de laatste post. Is de bodem al behandeld? Zijn de plekjes gelast?
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ondertussen ben ik alweer een paar dagen aan de slag. De bodem is nog niet klaar, dit ga ik op de brug af maken. In tussentijd ben ik begonnen aan het plaatwerk. Uit de ondertussen verzamelde deuren heb ik de beste uitgezocht en die ga ik opknappen.
Dus voorlopig is het schuren… schuren… schuren en schuren geblazen!
Het lijkt mij het beste om het zaakje echt helemaal kaal te halen. Het valt mij op dat er onder de lak best wel iets van roestaanslag terug te vinden is, ook als dat niet op/door de lak zichtbaar is.
Veel werk, maar tegelijk best wel ontspannend. Dit ook omdat er geen tijdsdruk achter zit, maar zeker omdat ik gemotiveerd ben. Want phoe, wat rijdt zo’n GS heerlijk. Ik mis dat best wel!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Er zijn ook voor niet al teveelgeld nieuwe deuren te koop hoor.
Makkelijk als je in tijdsnood zit zoals je zegt.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Mooi dat je nog bezig bent. Ik dacht al dat je ook aan het teveel-autos-syndroom begon te lijden en er geen tijd meer voor had
Die roestplekjes onder de lak ken ik. Heb ik ook gevonden bij wat ouder plaatwerk. Alles moet echt zo kaal mogelijk voor het beste resultaat op lange termijn.
Succes!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Goed bezig!, het valt mij inderdaad ook op dat onder de lak soms allerlei kleine plekjes zitten die je zo op het oog niet zit…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl