Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goed gezien niek1!
De dealer heeft intussen toegezegd de veren onder coulance te vervangen - en dat ook al bij eentje gedaan. Vandaag de auto opgehaald. De andere veer moet uit Frankrijk komen (geen courant onderdeel )
Voor ons de kosten voor een verbogen stabilisatorstang, een kapotte remslang (samen €175,-) en een uiteindelijk toch gesneuvelde Michelin.
‘t Komt dus wel weer min of meer goed tussen de dealer en mij. Maar de eerste reactie blijft me zeer verbazen.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mee eens. En dat blijft ook het lullige: direct in het eerste contact stelt de dealer dat ze geen geld stoppen in een elders gekochte auto. Ook als is dat een dealer. En ook al is de auto bij de betreffende dealer in onderhoud geweest sinds we ‘m hebben.
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
ex-mekanieker schreef:Citroën lijkt de aansluiting met de andere merken weer los te laten, de kwaliteit, de dienst naverkoop, het blijft allemaal zonder enig verband zelfs over landsgrenzen heen.
Het is allemaal net niet en het lijkt ze geen bal te kunnen schelen.
Spijtig, want het zou best een premium merk kunnen worden mochten ze hun doelstellingen nastreven.
Herinner me nog een terugroepingsactie van mijn Golf na ettelijke jaren trouwe dienst werd een klepje gratis bijgeplaatst op het verwarmingscircuit na een paar gescheurde rubbers, zie het Cit niet doen, zelfs potentieel levensbedreigende zaken laten hen koud.Eigenaardig dat dit niet aan de kaak wordt gesteld.
grtz.
Citroen inporteur is echt hopeloos,ik bezit 2 citroens en heb reeds 6 mailtjes verstuurd ivm gebreken aan de wagens,op die 6 mails heb ik toch 1 maal reactie gehad !!!!!!! FLINK van citroen
je moet gewoon een goede garagist vinden. Eentje die echt moeite doet voor z’n klanten bij citroen zelf.
Onze veren zijn vervangen op kosten van citroen, maar daar heeft onze garagist wel moeite voor moeten doen bij invoerder.
dat zou inderdaad zo moeten, maar jammer genoeg is dat nog steeds niet het geval.
Met onze oude evasian net binnen garantieperiode probleem gemeld, door garage voor niets afgedaan, probleem blijft bestaan blijft erger. Net buiten garantieperiode wordt vasstelling gedaan dat tank aan het krimpen was.
En dit was bij de grote citroen garage in Gent, sindsdien hebben we een andere, kleinere garage.
Archont schreef:n dit was bij de grote citroen garage in Gent, sindsdien hebben we een andere, kleinere garage.
dit lees je toch meer en meer.
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 06-01-2007
- C1 Séduction 5 drs
Ook Fiat Stilo heeft last van afbrekende voorveren
Zou Fiat in de Stilo voorveren hebben gemonteerd van de vroege exemplaren van de Citroën C3? Je zou het bijna denken:
Misschien het programma Kassa eens tippen over de C3-voorveer-problematiek? Opvallende overeenkomst: in een aantal omringende landen wordt er serieus mee omgegaan, in Nederland mag je wachten tot een veer het begeeft.
Wij hebben een van de eerst C3’s in Nederland (ex-demo), een 1.6 exclusive. Heeft deze wellicht andere veren (omdat het een 1.6 is), of moeten we ook bang zijn voor een veerbreuk…? Bij mijn weten is er geen modificatie op uitgevoerd.
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Het is meer een kwestie van zorg & aandacht, getuige deze post:
De coating om de vering schuurt ergens langs. vervolgens treedt er roestwerking op en dan kan de vering opeens knappen. Auto’s van een latere productiedatum schijnen al andere veren te hebben.
Met de veer zelf is dus in feite niet zoveel mis, alleen de coating die het begeeft.
Echt ongelofelijk dat Cit hier geen terugroepactie voor organiseert - kleine moeite, groot plezier. Ze hebben nog niks geleerd wat dat betreft.
Ich bin ein Breaker
Citroën doet het dus niet, maar zelfs het niet van oudsher als kwaliteitsmerk bekend staande Fiat doet het tegenwoordig al:
Stilo terugroepactie
Ich bin ein Breaker
van oudsher als kwaliteitsmerk bekend staande fiat? ben je wel helemaal goed? de fiat’s van de jaren 90 daar vielen spontaan deuren uit bij wijze van spreken
Eh - woordje gemist?
het niet van oudsher als kwaliteitsmerk bekend staande Fiat
Blijkbaar geen kwaliteitsmerk leesbril
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Citroën doet het dus niet, maar zelfs het niet van oudsher als kwaliteitsmerk bekend staande Fiat doet het tegenwoordig al:
Stilo terugroepactie
Ja,nadat ze op het matje zijn geroepen,op het programma KASSA.
Wordt dit eigenlijk ook gefixed als je teruggaat naar de dealer? Een vriendin van me heeft een C3 1.6 16v uit 2002 en als ze alleen de veer hoeven te vervangen scheelt dat een hoop kosten en gedoe mocht ie echt breken.
Voor dat kwaliteitsimago moeten ze iets meer doen dan alleen de prijzen verhogen…
Ich bin ein Breaker