Prijsindicatie Citroën C5 09-01-2008 21:27
Autointernationaal.nl kan een nauwkeurige prijsindicatie geven voor de nieuwe Citroën C5, die volgende week zijn werelddebuut beleeft op het Brusselse salon. Op basis van de eerste inforamtie komen er 3 uitrustingsniveaus: Prestige, Ambiance en Exclusive.
De standaarduitrusting omvat 7 airbags, cruisecontrole, automatische airco en een boordcomputer. Voor onder meer een geluidsinstallatie, lichtmetalen velgen en een tweede temperatuurszone voor de airco dient u de Ambiance te bestellen. In beide gevallen krijgt u conventionele metalen wielophanging. Wilt u Citroën’s paradepaardje, de Hydractive 3 Plus vering, dan is Exclusive uw enige optie. U krijgt er dan meteen lederen meubilairbekleding elektrisch bedienbare voorstoelen en parkeersensoren bij.
Het goedkoopst is de 127pk sterke 1.8, die in Nederland leverbaar gaat worden vanaf circa 27.250 euro. Voor de 2.0 zit je direct vast aan het uitrustingniveau Exclusive, wat de prijs opdrijft naar 35.250 euro. Dieselrijders kunnen in de C5 hun ding doen vanaf circa 33.250 euro. In ruil voor dit bedrag krijgt u van Dennis van der Ven dan de sleutels van een 110 pk sterke 1.6 HDiF Prestige. Voor de 2.0 HDiF met 138 pk dient u in combinatie met het Ambiance uitrustingniveau uit te gaan van 37.750 euro. Een trede hoger staat de 2.2 HDiF Exclusive, welke circa 45.250 euro moet gaan opbrengen. De absolute topper uit het C5 gamma is de 208pk sterke 2.7 HDi V6 Exclusive, de enige motorversie die standaard aan een automaat gekoppeld wordt. Die kan de uwe worden als u zo’n 51.500 euro bij de Citroën dealer achterlaat.
Deze site zit er qua prijsindicatie nooit veel naast, naar mijn mening zijn de prijzen wel aan de forse kant.
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
AutoSalon Brussel:
[url]http://img408.imageshack.us/img408/9783/25td5.th.jpg [/URL]
AutoBlog:
Artikel AutoBlog
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
Citroen C5 Break, echt heel dik ziet die er uit….
Artikel over de C5 in Brussel:
AutoInternational: Citroen C5 ...
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
PjotrBlom schreef:
1.8 16v BVM5
Prestaties (enkel bestuurder)
Topsnelheid (km/u) 200
0 - 100 km/u (sec.) 12,22.0 16v BVM5
Topsnelheid (km/u) 210
0 - 100 km/u (sec.) 10,72.0 16v BVA4
Topsnelheid (km/u) 205
0 - 100 km/u (sec.) 12,81.6 HDi BVM5
Topsnelheid (km/u) 189
0 - 100 km/u (sec.) 13,52.0 HDi BVM6
Topsnelheid (km/u) 204
0 - 100 km/u (sec.) 11,62.0 HDi BVA6
Topsnelheid (km/u) 201
0 - 100 km/u (sec.) 12,82.2 HDi BVM6
Topsnelheid (km/u) 219
0 - 100 km/u (sec.) 102.7 V6 HDi BVA6
Topsnelheid (km/u) 224
0 - 100 km/u (sec.) 9,6
Ligt het nou aan mij of is de C5 zo sloom als een zwangere yak? De 407 zit ongeacht welke motorisering minstens een seconde sneller op de 100… zelfs de C6 is sneller Wat me ook tegenvalt: geen 1.6 benzineturbo.
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Texter schreef:Wat me ook tegenvalt: geen 1.6 benzineturbo.
Waarom zou je een 1.6T in een grote zware auto willen?
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
SLOOM
Texter schreef:PjotrBlom schreef:
1.8 16v BVM5
Prestaties (enkel bestuurder)
Topsnelheid (km/u) 200
0 - 100 km/u (sec.) 12,22.0 16v BVM5
Topsnelheid (km/u) 210
0 - 100 km/u (sec.) 10,72.0 16v BVA4
Topsnelheid (km/u) 205
0 - 100 km/u (sec.) 12,81.6 HDi BVM5
Topsnelheid (km/u) 189
0 - 100 km/u (sec.) 13,52.0 HDi BVM6
Topsnelheid (km/u) 204
0 - 100 km/u (sec.) 11,62.0 HDi BVA6
Topsnelheid (km/u) 201
0 - 100 km/u (sec.) 12,82.2 HDi BVM6
Topsnelheid (km/u) 219
0 - 100 km/u (sec.) 102.7 V6 HDi BVA6
Topsnelheid (km/u) 224
0 - 100 km/u (sec.) 9,6Ligt het nou aan mij of is de C5 zo sloom als een zwangere yak? De 407 zit ongeacht welke motorisering minstens een seconde sneller op de 100… zelfs de C6 is sneller Wat me ook tegenvalt: geen 1.6 benzineturbo.
uw toekomstige auto wordt ongetwijfeld de C4 WRC. Kan je supersnel van de ene file naar de andere scheuren….
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vraag me ook af in hoeverre dit klopt, die 2.7 V6 valt gewoon tegen in dit lijstje…
In de veel zwaardere C6 worden betere prestaties geleverd op papier
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ware woorden van Citroenist tot in de kist.
Dat geneuzel altijd over die topsnelheden en de acceleratie. Irrelevant wat mij betreft. Leuk voor petjes.
Maar goed, ieder zijn mening.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Arjan Verkade schreef:Texter schreef:Wat me ook tegenvalt: geen 1.6 benzineturbo.
Waarom zou je een 1.6T in een grote zware auto willen?
Euh…de 1.6 Turbo in een 308 van 1300 kilo levert 150 pk en een koppel van 240 Nm bij 1400 tpm bij een gecombineerd verbruik van 7.1 l. waardoor mij PSA’s 1.8, 2.0 en 2.2 benzine motoren compleet overbodig lijken. Daarom?
Ik ben een turbofan ...
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet nog niet exact de gegevens van de 2.2, maar ik denk dat een veel rustigere motor is dan
En ik denk dat de nieuwe C5 zwaarder zal zijn als 1300 Kg
Arjan Verkade schreef:Ik weet nog niet exact de gegevens van de 2.2, maar ik denk dat een veel rustigere motor is dan
En ik denk dat de nieuwe C5 zwaarder zal zijn als 1300 Kg
Gezien dat die 2.2 zijn maximum koppel van 220 Nm pas levert bij 4150 tpm wil ik hem niet rustig noemen. Op de 407 koppelen ze hem volgens Autoweek ook nog aan een gedateerde 4-versnellingsautomaat, die ongetwijfeld alle fut uit de motor haalt. Dus sloom is hij wel.
Zo’n gloednieuwe 1.6 Turbo levert meer vermogen en mooier koppel dan de 2.0 Turbo in mijn XM, dus die heeft 0,0 moeite met 1500 kilo en verbruikt ook nog eens wat liters minder. Dit in tegenstelling tot de al 8 jaar oude, ongeblazen viercylinders die PSA kennelijk wil blijven inzetten tot de strengere CO2 eisen definitief ingaan in 2012. Wat de gemiddelde CO2 uitstoot van de vloot betreft hoeft PSA zich toch relatief weinig zorgen te maken.
De 1.4 FSI Turbo in de VW Golf levert in de leukste uitvoering meer dan het dubbele vermogen en koppel van de 1.4 in jouw Xsara bij hetzelfde verbruik. Dat Golfje accelereert letterlijk bijna 2x zo snel naar de 100 met een in vele ogen nog lullig 1.4-tje. Kost ook het dubbele, dat wel hehe. Maar hij concurreert dan ook met veel dikkere blokken.
Laat die knipoogjes dus maar achterwege Kleine benzine-motoren met turbo en nog wat hybride frutsels eraan zijn de toekomst.
Die 2.2 kan je vergeten, geen enkele van de huidige benzine motoren voldoet aan Euro5 dus die worden volgend jaar allemaal vervangen/ge-update.
ongeblazen viercylinders die PSA kennelijk wil blijven inzetten tot de strengere CO2 eisen definitief ingaan in 2012.
Euro5 gaat oktober 2009 in. Het lijkt me dat de 1.6 VTi/THP snel ook beschikbaar komt voor Citroën (120/150/170pk), het verdrag over de samenwerking met BMW voor een soortgelijke 2.0L is al getekend. (150/190/210pk?)
De Belgische cijfers voor de prestaties zou ik met flinke korrels zout nemen. In het verleden is gebleken dat er weinig klopt van de belgische site of brochures.
Zoals gezegd de zwaardere en grotere C6 is met vergelijkbare motoren sneller. Komt nog bij dat de 2.2HDi in België minder vermogen heeft.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Waar is de V6 benzine eigenlijk gebleven? Doen ze daar niet aan in België? Onde het motto neem dan de 2.7HDI of zo?
Ik had al eerder gepost dat die ik die 1.6 turbo wel had verwacht. Als er ook nog een 2l turbo komt is de V6 uitgespeelt (Laguna heeft hem ook niet meer)
Kennnlijk heeft PSA nog wat 1.8 en 2l blokjes liggen.
Ik vond het bij de eerdere C5 al erg jammer dat de 2.2 nooit geleverd is. Ken hem uit de 407 waar het een prettige motor is (ruim voldoende vermogen en dus lekker stil, balansassen etc)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
exroosje schreef:Waar is de V6 benzine eigenlijk gebleven? Doen ze daar niet aan in België? Onde het motto neem dan de 2.7HDI of zo?
Op de website is er inderdaad niets van terug te vinden, maar in het Citroën magazine die ik deze week in de bus had wordt hij gewoon vermeld tussen de andere benzinemotoren.
exroosje schreef:Ik had al eerder gepost dat die ik die 1.6 turbo wel had verwacht. Als er ook nog een 2l turbo komt is de V6 uitgespeelt (Laguna heeft hem ook niet meer)
Vermoedelijk wordt er in de nabije toekomst een 3.2 V6 gelanceerd met een opmerkelijk hoger vermogen dan de huidige (en verouderde) 3.0 V6
mvg
Nieuwe reclame Citroen C5 2008:
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.