Zijn die derde ruitjes 2e hands of niet?
Want ze zijn nogal lastig uit een auto te halen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
ja tweede hands.. Nooit over nagedacht dat dat wel eens moeilijk zou zijn. Hoe is het dan bevestigd?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Met kit En ze zitten best vast
Wou je ze zelf uit een sloper gaan halen?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
De huidige eigenaar haalt ze er voor mij af en dan haal ik ze op. Maar ik weet niet of die persoon zich ervan bewust is dat het moeilijk is.
Heeft er iemand ervaring met het losmaken en weer monteren van zo’n derde ruitje?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Losmaken:
genoeg ervaring opgedaan op de sloop, maar nog nooit met een ruitje thuisgekomen.
Monteren:
Ik denk een kwestie van de juiste kit (dacht zowiezo geen ruitenkit) en dan plakke maar.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
CitZX1.8iFurio schreef:De huidige eigenaar haalt ze er voor mij af en dan haal ik ze op. Maar ik weet niet of die persoon zich ervan bewust is dat het moeilijk is.
Heeft er iemand ervaring met het losmaken en weer monteren van zo’n derde ruitje?
ja die dingen moesten indertijd al onder garantie vervangen worden
demonteren ging met een hamer en snijapparaat
de kit die daarvoor gebruikt wordt is andere kit dan de ruitenkit
eventueel met snijdraad maar ik betwijfel of die rookglazen er heel uitkomen
ik weet niet eens meer of ze tegenwoordig minimaal 17jaar na dato nog leverbaar zijn
succes….
de citroen-liefhebber
Assitch schreef:ik weet niet eens meer of ze tegenwoordig minimaal 17jaar na dato nog leverbaar zijn
Zal vast niet meer…..
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik zal het wel horen of het moeilijk gaat worden met dat ruitje.
Anders: er heeft op de ruitjes bij mijn bx heel lang een stickerding op gezeten. Nu is het oppervlak heel lelijk en vaal. Ik heb al benzine en terpentine geprobeert om het weer mooi te maken maar dat hielp maar weinig. Nog andere tips?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Wat is een snijapparaat?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Polijsten, polijsten, polijsten….
Ik heb op mijn GT een stukje (klein stukje) met koperpoets gedaan.
Dat wordt héél glad, maar wel iets doorzichtiger.
...en je bent heel lang bezig, omdat dat spul heel fijn is.
Maar ja…. het resultaat mag er echt wel wezen
Assitch schreef:ja die dingen moesten indertijd al onder garantie vervangen worden
Iets wat bij mij denk ik niet is gebeurd…..
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
CitZX1.8iFurio schreef:Ik zal het wel horen of het moeilijk gaat worden met dat ruitje.
Anders: er heeft op de ruitjes bij mijn bx heel lang een stickerding op gezeten. Nu is het oppervlak heel lelijk en vaal. Ik heb al benzine en terpentine geprobeert om het weer mooi te maken maar dat hielp maar weinig. Nog andere tips?
Ja, Sticker remover van HG. Let er wel op dat je geen rubber of plastic raakt want dat spul vreet alles weg!! Gebruik liever een prop watten of een zachte doek, deppen en na een minuut of twee veeg je het zo weg
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Is zo’n ruitje van plastic? Dan zou je ook nog Displex wat je kunt gebruiken voor de schermpjes van mobiele telefoons kunnen gebruiken, alleen is koperpoets wat economischer en de werking is nagenoeg het zelfde.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Oei, Volgens mij is zo’n ruitje toch van glas.. indien dit niet het geval is: Sticker remover dan NIET gebruiken.. Anders wordt het snel mat en is het onherstelbaar.
Se concentrer sur l’essentiel
Archi schreef:Oei, Volgens mij is zo’n ruitje toch van glas.. indien dit niet het geval is: Sticker remover dan NIET gebruiken.. Anders wordt het snel mat en is het onherstelbaar.
3e ruitje is echt van plastic….
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:Archi schreef:Oei, Volgens mij is zo’n ruitje toch van glas.. indien dit niet het geval is: Sticker remover dan NIET gebruiken.. Anders wordt het snel mat en is het onherstelbaar.
3e ruitje is echt van plastic….
Het verweerde oppervlakte ziet eruit alsof er vezels doorheen lopen, een beetje polyester-achtig. Het is inderdaad absoluut kunststof.
Ich bin ein Breaker