1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

BX-vonkologie
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 18 januari 2008 07:44 PM

Verder loopt ie beter op blauwe bougievonkjes dan op de originele paarse. Het reservoir voor de paarse vonkjes kun je gewoon navullen met blauwe, ook als de paarse nog niet helemaal op zijn. Het reservoir vind je rechtsachterin de kofferbak in het zijvak bij de wielmoersleutel zeg maar. Ik zou het wel ff doen, want dan weet je zeker dat ie goed oppakt als je hem na 6 jaar weer start.

Edit: even de offtopic zaken verwijderd.

Profiel  

Gepost: 18 januari 2008 05:33 PM
  [ # 1 ]

Maareuh, mag je vonkjes mengen???

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 januari 2008 05:37 PM
  [ # 2 ]
Citroenbx schreef:

Maareuh, mag je vonkjes mengen???

Dat gaat prima hoor!

Profiel  

Gepost: 18 januari 2008 05:38 PM
  [ # 3 ]

Pfoe, alle vonkjes oprijden voor een andere bij te vullen zou toch lastig zijn Shocked

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 januari 2008 05:54 PM
  [ # 4 ]

tsja, dan doet ie het niet meer, maar paars en blauw mag volgens mij rustig bij mekaar hoor, paars en rood overigens ook.

eigenlijk moet je gewoon oppassen dat wanneer je secundaire en primaire vonkjes met elkaar mengt dat ze een onderling verband hebben.

Tertsiaire vonkjes zou ik sowieso afraden daar heb ik erg slechte ervaringen mee!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 714

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 18 januari 2008 05:56 PM
  [ # 5 ]

Mooie BX. En de velgen zijn lekker zwart Cool

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 18 januari 2008 05:58 PM
  [ # 6 ]

@Mechuccio: nou moet je geen onzin uit gaan kramen. Bij een 16v heb je alleen secundaire vonkjes (immers contactpuntloos) dus hoef je ook niet bang zijn voor die mengeffecten.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 januari 2008 06:02 PM
  [ # 7 ]

oeps Surprisedops: das inderdaad erg stom van me!

geen moment bij stilgestaan zeg!
nja, ik kom eigenlijk ook maar net kijken in 16V tjoening land he!
moest hem eerst technisch op orde krijgen.
goed dat dit nu net ter sprake kwam, had me bijna een doos secundaire vonkjes gescoord! lekker adresje gevonden op internet daarvoor!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 18 januari 2008 07:18 PM
  [ # 8 ]
mpostma schreef:

Verder loopt ie beter op blauwe bougievonkjes dan op de originele paarse. Het reservoir voor de paarse vonkjes kun je gewoon navullen met blauwe, ook als de paarse nog niet helemaal op zijn. Het reservoir vind je rechtsachterin de kofferbak in het zijvak bij de wielmoersleutel zeg maar. Ik zou het wel ff doen, want dan weet je zeker dat ie goed oppakt als je hem na 6 jaar weer start.

Ow kijk eens aan! Dat is iets om rekening mee te houden als ik binnenkort aan mijn 16v ga klussen. Ik knikker er mooi blauwe in dan. Toptip! Bedankt!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 18 januari 2008 07:30 PM
  [ # 9 ]

Je schijnt ook zogenaamde powervonkjes te hebben Rolling Eyes Die zien er volgens mij goudachtig uit. Volgens mij mocht je die niet mengen, maar je vonkjes reservoir kun je met een kopermagneet legen. Let wel op dat je de magneet goed isoleert op het punt waar je hem vasthoudt en dat je de vonkjes zelf niet aanraakt, die kun je beter gelijk terug in het oude doosje doen. Wink

Profiel  

Gepost: 18 januari 2008 07:33 PM
  [ # 10 ]

Die goude, dat zijn de Ultimate vonk, Excellium vonk enzo zeker?
Volgende keer me kop is in de motor steken, kan ik het mooi zien vonken Laughing

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 18 januari 2008 07:35 PM
  [ # 11 ]
Citroenbx schreef:

Volgende keer me kop is in de motor steken, kan ik het mooi zien vonken Laughing

Had je al veel eerder moeten doen.

En ik heb nog niemand gehoord wat het eventuele bezwaar zou kunnen zijn van witte vonkjes. Die gebruik ik zelf al jaren zonder problemen namelijk en kosten hooguit de helft.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 18 januari 2008 07:36 PM
  [ # 12 ]
MaartenH schreef:

mooie kleur dat rood! wel veel poetsen Wink

op je lijstje mis ik nog de thermostaat, thermoswitch, KVS, olie + filter.
misschien bakolie?

Ook nuttige tips! Alleen de ruitensproeiervloeistof lijkt me niet perse nuttig om te verversen.

Je zult toch nog wel zien dat de eerste 10.000 kms niet probleeemloos zullen zijn. VEroudering gaat gewoon door en je krijgt ineens alles tegelijk aan veroudering wat anders geleidelijk kapot was gegaan. Check dus vooral de eerste tijd ook frequent de staat van koelwaterslangen en hydrauliekslangen. Eigenlijk veroudert alles wat van rubber is en het is redelijk onvoorspelbaar hoe.

Toch niet gelijk in paniek raken. De veroudering die optreedt met gebruik gaat toch wel harder dan met stilstaan. Je hebt immers geen termperatuurcycli als de auto stilstaat.

Het is wel zaak om de assen eerst eens voorzichtig rond te draaien. Verder hangt het er ontzettend vanaf of de auto in een vochtige schuur heeft gestaan of gewoon op een droge tochtige plek.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 18 januari 2008 07:38 PM
  [ # 13 ]
Autofan schreef:

Je schijnt ook zogenaamde powervonkjes te hebben Rolling Eyes Die zien er volgens mij goudachtig uit. Volgens mij mocht je die niet mengen, maar je vonkjes reservoir kun je met een kopermagneet legen. Let wel op dat je de magneet goed isoleert op het punt waar je hem vasthoudt en dat je de vonkjes zelf niet aanraakt, die kun je beter gelijk terug in het oude doosje doen. Wink

Wat een onzin zeg! Ik zei toch al dat je ze gewoon kan mengen!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 18 januari 2008 07:39 PM
  [ # 14 ]

Moet je wel op de juiste temperatuur doen anders krijg je toch wel storing.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 18 januari 2008 07:40 PM
  [ # 15 ]
karel schreef:
Citroenbx schreef:

Had je al veel eerder moeten doen.

En ik heb nog niemand gehoord wat het eventuele bezwaar zou kunnen zijn van witte vonkjes. Die gebruik ik zelf al jaren zonder problemen namelijk en kosten hooguit de helft.

Ja klopt die witte zijn van een of ander aziatisch merk en daar kunnen wel eens foute vonkjes tussen zitten. Jij hebt dan nu nog wel geluk gehad, maar als je pech hebt dan kan je motor ineens afslaan en niet meer willen starten.

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook