Conserveren van naden en kieren
splenter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 22-10-2006

Gepost: 18 januari 2008 07:33 PM

Mijn DS gaat binnenkort gespoten worden. Welk conserveermiddel kan ik nu het beste gebruiken om naden en kieren te beschermen tegen allerlei weersinvloeden, die beginnende roest kunnen veroorzaken?
Ik denk bv. aan de verschillende velsranden, naden en onbereikbare hoekjes en gaatjes van een voorscherm (de bak achter het voorwiel en de ruimte, die tussen de onderste binnen en buitenrand onder het knipperlicht zit) Het gaat niet om de holle ruimtes.
Die zijn al behandeld met pure Owatrol..
Mijn zoektocht op dit forum heeft zes mogelijkheden opgeleverd,
nl. Tektiel, ML, Dinitrol, Waxoil, RX 10 en motorolie.
Het gaat dus om plaatwerk, wat pas gespoten is en wat ik duurzaam wil behandelen.
Tektiel valt wat mij betreft af, omdat het nogal stinkt bij het aanbrengen gedurende een bepaalde tijd en het gaat opnieuw stinken bij zomerse temperaturen en ten tweede omdat het hard wordt, waardoor makkelijk scheurtjes kunnen onstaan, waardoor weer vocht naar binnen kan kruipen. Waxoil kom ik weinig over te weten, maar lijkt een goede mogelijkheid te zijn.
Dinitrol en RX 10 kan ik ook niet goed plaatsen.  Confused

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 januari 2008 07:42 PM
  [ # 1 ]

Uit alle objectieve tests komt Mike Sanders vet het beste uit de bus. Heeft een nadeel: het moet heet (Boven de 80 graden celsius) verwerkt worden.
Tectyl wordt inderdaad wat harder na verloop van tijd, maar het belangrijkste nadeel is, dat het door pekel vrij snel afgebroken wordt.

Overigens zijn over dit onderwerp al hele boeken geschreven (ook op dit forum), dus ook nu zal er wel een hele berg reacties volgen, allemaal met andere adviezen. Dan zeg ik: Lees de OBJECTIEVE tests!

En gebruik de zoekfunctie op dit forum. Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 18 januari 2008 07:43 PM
  [ # 2 ]

hallo, bij mijn vorige auto (id 19) die helemaal overnieuw gespoten werd, binnen en buiten-kant, hebben we alle naden en gaten die niet goed konden bereiken volgespoten met ml. Het is mijn ogen prima spul wat, hoe moet ik het zeggen, niet helemaal opdroogd. Zodoende krijg je geen barsten oid en blijft het behandeld.

Succes Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 januari 2008 07:53 PM
  [ # 3 ]
giel schreef:

Het is mijn ogen prima spul.

Succes Giel

Ik zou het niet in mijn ogen willen!

Citroen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook