Hallo,
Ik heb een nieuwe autoradio gekocht, helaas heeft deze hetzelfde probleem als mijn oude radio. De nog oudere radio ging wel zonder probleem, maar die was geïnstalleerd door een erkende citroengaragist.
Het probleem is als volgt:
Mijn nieuwe Pioneer P6000UB heb ik gewoon via de iso-stekker verbonden.
De radio werkt, maar wanneer ik de moter afzet (dus gewoon een stand terug in het sleutelgat) dan slaat de radio af en weer aan, terwijl het normaal toch zou moeten aanblijven totdat de auto helemaal afstaat?
Wanneer ik de volgende keer weer met de auto rij zie ik dat alles gereset is..
Moet ik een paar draadjes veranderen ofzo?
Re: Probleem met nieuwe radio
ik denk dat je de constante plus en de geschakelde plus moet wisselen.
Ik heb de rode draad(ACC) met de gele draad(batterij) verwisseld en nu reset het geheugen niet meer, tevens krijg ik nu wel het alarmsignaal wanneer ik mijn auto helemaal afleg zonder het beveiligingsdeksel eraf te halen. Bedankt!
Alleen is er nog een klein minpuntje, misschien is dit normaal, maar ik dacht van niet (met mijn oudere radio had ik dit niet):
Wanneer ik in ACC toestand zet gaat de radio aan, wanneer ik de sleutel dan doordraai naar motor herstart de radio. Omgekeerd ook..
Dus als er een leuk muziekje is op de radio (de motor draait) en je zet de motor af tot op ACC moet je wachten tot de radio opnieuw opgestart is.
Ik dacht dat de radio pas af ging nadat de sleutel helemaal op OFF staat…
dat wat jij beschrijft is normaal denk ik.
althans zo werkt het bij mijn c5 ook en die is affabriek ingebouwd