XBXG schreef:Wat ongelooflijk zonde van je BX type 1.
Je hebt er dan wel een bijzonder mooie BX voor terug, maar ik kan me voorstellen dat je dat schitterende dashboard van de type 1 wel zult missen.
Volgens mij doet ie die auto niet weg hoor…
Want dan zou die denk ik geen ads. gaan plaatsen voor een andere voorbumper
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
“Sinds mijn Bx1.4 basis in de prak is gereden, ben ik al op zoek naar een andere. “
Ik weet niet wat ik daaronder moet verstaan…
Ich bin ein Breaker
karel schreef:“Sinds mijn Bx1.4 basis in de prak is gereden, ben ik al op zoek naar een andere. “
Ik weet niet wat ik daaronder moet verstaan…
Oh…?
Nou ja, we zullen het zo wel horen van hem, denk ik
Er staat zowel op MP als hier een advertentie voor een nieuwe bumper
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
karel schreef:“Sinds mijn Bx1.4 basis in de prak is gereden, ben ik al op zoek naar een andere. “
Ik weet niet wat ik daaronder moet verstaan…
Dit lijkt idd meer op een parkeerdeukje.
Ik weet nog niet of ik de wagen ga houden, maar ik kan niet zonder vervoer i.v.m. continudiensten.
ik heb echt een behoorlijke aanrijding gehad,de BX is ook wat ontzet, ik reed er opel astra in ieder geval mee total loss. Ik reed ik op een voorrangsweg, en de man in de Astra wilde die weg oversteken, hij dacht dat hij voorrang had. Gelukkig heb ik dankzij Garage L’est in Vlaardingen, waar ik de wagen heb gebracht voor de schadeexpertise, een goede schadeuitkering gekregen.
Maar ja de wagen is wel verziekt, hij was helemaal origineel, nagenoeg schade en roestvrij.Hier staan nog wat foto’s zo als hij was.
http://www.j-van-den-doel.speedlinq.nl/citroenbx/
Meer foto’s van de schade:
De deur kan nog net langs het zijscherm open. en de motorkap loopt aan op het roostertje erboven.
De wagen moet gericht worden om de motorkap en het zijscherm weer netjes er op te krijgen.
1.4E 1985
Echt zonde….
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik wil niet je 16 TZI-topic vervuilen, maar ik zie nu pas welke beige BX 14 type 1 dat was!!!
Eén van ‘s lands mooiste BX’en, als je het mij vraagt. Ik hoop dat je er alles aan doet om deze auto van de sloop te redden, want hij is echt waanzinnig mooi.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Heb nou ook net al die foto’s bekeken.
Echt een mooie Bix.
Ook met van die mooie C-stijl stickers
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Sja, de TZI is ook werkelijk schitterend inderdaad.
Maar wat betreft die 14. Goed, het binnenspatbord heeft best een dreun gehad, bumper, voorscherm, motorkap en koplampen zullen vervangen moeten worden. En dan wellicht aan een kant een nieuw koplampfront erin lassen. Ongetwijfeld wel goed voor een euro of 2500 als je het offcieel laat taxeren. Maar met wat slooponderdelen en wat minder profi uitdeukwerk heb je em in een middag weer rijdend.
BasisBIX schreef:
Echt een mooie Bix.
Ook met van die mooie C-stijl stickers
Dat vond ik ook al toen ik hem kocht, ik kreeg er allemaal papieren erbij om aan te tonen dat de kilometer stand origineel was (95000), eerste eigenaar enz.
Maar of ik hem nu nog ga houden weet ik echt niet, ik laat hem wel richten, en zet er nieuwe delen op.
Dan zie ik het wel, ik ben bang dat als ik alleen de motorkap en het zijscherm laat spuiten, met kleur verschil blijf zitten.
Misschien iemand ervaring mee?
1.4E 1985
jilles schreef:BasisBIX schreef:
Echt een mooie Bix.
Ook met van die mooie C-stijl stickers
Dat vond ik ook al toen ik hem kocht, ik kreeg er allemaal papieren erbij om aan te tonen dat de kilometer stand origineel was (95000), eerste eigenaar enz.
Maar of ik hem nu nog ga houden weet ik echt niet, ik laat hem wel richten, en zet er nieuwe delen op.
Dan zie ik het wel, ik ben bang dat als ik alleen de motorkap en het zijscherm laat spuiten, met kleur verschil blijf zitten.
Misschien iemand ervaring mee?
Als je hem professioneel laat spuiten kunnen ze dat wel een beetje uitspuiten geloof ik. Iets verder over de deur enzo
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Nou, je hebt geen woord te veel gezegd over die 14, wat een prachtig apparaat . Toch vermoed ik dat je met wat geduld het plaatwerk wel moet kunnen vinden, echt zeldzaam is deze kleur niet. McDean had er recentelijk eentje en ook die van Timelezz is voorzien van deze kleur. Nu nog een sloper vinden .
BasisBIX schreef:
Als je hem professioneel laat spuiten kunnen ze dat wel een beetje uitspuiten geloof ik. Iets verder over de deur enzo
En wit is een makkelijkere kleur. Bij metalic kleuren wordt het door de blanke lak al een stuk lastiger.
Het is geen wit maar Blanc Crémant, als ik het goed zie op de foto’s.
Er staat een BX type 1-sloper in die kleur op sloperij Van der Dam in Oldehorne (Friesland).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Het is geen wit maar Blanc Crémant, als ik het goed zie op de foto’s.
Er staat een BX type 1-sloper in die kleur op sloperij Van der Dam in Oldehorne (Friesland).
Is dit de ex van Martijn van Gink toevallig?
Wit of gecremeerd wit, wat jij wil. Het idee is vooral dat niet metallic lakken eenvoudiger zijn bij te spuiten dan metallic lakken. Voor zover ik kan zien is dit een niet metallic lak zonder blanke lak. toch?