Het is geen metalic lak, dat is geloof ik wel een voordeel, eerst maar is kijken of er nog een bumper in die kleur te vinden is.
Spuiten van zo’n plastic bumper, zou dat wat worden?
Misschien bestaat er ook een bruine bumper?, dat zou misschien ook wel goed staan, maar ja dan moet ik natuurlijk ook die achterbumper hebben.
1.4E 1985
Nee, Martijn van Gink heeft wel een BX basis type 1 gehad, maar die was Bleu Romantique, dus metallic lichtblauw. En die heeft nog veel minder op de teller staan.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Nee, Martijn van Gink heeft wel een BX basis type 1 gehad, maar die was Bleu Romantique, dus metallic lichtblauw. En die heeft nog veel minder op de teller staan.
OK. het was al een tijd geleden ops: Is trouwens de enige “echte” basis BX waar ik ooit in gereden heb (met vierbak, 150a motor en ontbrekende rechterbuitenspiegel)
En de ex van Serge Vogelenzang? Die was wel wittig?
SPuiten van bumpers is idd niet zo geweldig (al wordt het wel gedaan). Na verloop van tijd (als je geluk hebt een jaar of 6 of meer) bladdert de lak er toch weer af en met parkeerdeukjes zie je veel sneller dat het gespoten is dan met doorgekleurde originele bumpers. Echter: gespoten bumpers zijn veel kleurvaster dan de doorgekleurde bumpers die snel verbleken.
XBXG schreef:Het is geen wit maar Blanc Crémant, als ik het goed zie op de foto’s.
Er staat een BX type 1-sloper in die kleur op sloperij Van der Dam in Oldehorne (Friesland).
Blanc Crémant klopt helemaal kleurcode is EWAcs, bedankt voor de tip ik zal die sloop morgen ff bellen.
1.4E 1985
Dit is ‘m, al verwacht ik dat de lak meer is verweerd dan die schitterende beige van jouw.
PS: Sorry voor het off-topic gaan, maar ik kan het niet aanzien als deze schitterende BX op de sloop belandt… ops:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
De bumper ziet er nog wel goed uit alleen is het voor mij uit maassluis wel een eind rijden Nou ja daar heb ik dan weer die heerlijke automaat van b-iks voor
1.4E 1985
Bedenk wel dat het nog te vinden beige type 1 bumpers op 1 hand te tellen is.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
@jilles:
Ik zou zeggen, spring morgen meteen in je auto en trek die hele neus van die sloper af;
bumper, motorkap, en dan dat lv spatbord.
Kleurverschil is misschien met stevig cleanen (doet echt grote wonderen) nog wel goed te krijgen.
Maar dan ga ik er wel vanuit, dat Blanc Cremant GEEN blanke lak laag heeft. Is dat wel zo, kun je geloof ik niet cleanen/polijsten
EDIT: misschien nog wat reserve interieurdelen (bruin) inslaan
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Deze sloper heeft een grijs interieur als ik me goed herinner.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Deze sloper heeft een grijs interieur als ik me goed herinner.
Grijs int. bij Blanc Cremant??
Nou, als jij het zegt…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik vond het ook al vreemd, maar kon wel wat onderdelen gebruiken voor mijn toenmalige BX Leader type 1 (met uiteraard grijs interieur).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Zonde inderdaad van de schade, maar het zou wel heel zonde zijn om voor die 4 delen de auto naar de sloop te brengen. Dan kan hij nog beter rondrijden met een klein beetje kleurverschil
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik vroeg me af hoe het nu is met beide bx-en (eigenlijk verdienen ze alletwee een topic )?
Ik krijg btw nog geen reactie op de vraag naar de reservesleutel.
mpostma schreef:Sja, de TZI is ook werkelijk schitterend inderdaad.
Maar wat betreft die 14. Goed, het binnenspatbord heeft best een dreun gehad, bumper, voorscherm, motorkap en koplampen zullen vervangen moeten worden. En dan wellicht aan een kant een nieuw koplampfront erin lassen. Ongetwijfeld wel goed voor een euro of 2500 als je het offcieel laat taxeren. Maar met wat slooponderdelen en wat minder profi uitdeukwerk heb je em in een middag weer rijdend.
dit geval toont weer eens de noodzaak van een goede taxatie voor je (casco)-wa verzekering aan
schade schat ik ook op 2350 euro als het via de normwn van tegenwoordig hersteld moet worden
zulk een mooie auto moet weer zeer netjes gemaakt kunnen worden
de citroen-liefhebber