@ M. Katgert ,Dat zou ik best wel eens geweest kunnen zijn, ik moest gister (zondag) in Den Hoorn zijn tegen Delft aan, en wat is de kans dat er 2 licht beige gs/a,s reden op dat moment Rond 17:00 uur was ik op de heenweg en rond 19:30 ging ik weer terug.
@ Mathijs, Mijn chokelampje zit verwerkt in de trekknop van de choke.
Het is een franse gsa pallas, ik denk dat een 5 bak daar een optie was, maar ik vind de 4bak niet echt bezwaarlijk. (weet ook niet beter in een gsa) . Op de snelweg draait ie ongeveer 4000 toeren bij 120km/u, en klinkt errug lekker Kan het ook bouwjaar afhankelijk zijn? Mischien was de 5 bak later pas standaard, mijn gsa is uit ferbruari 1980, 1 van de eerste nog.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Art schreef:@ M. Katgert ,Dat zou ik best wel eens geweest kunnen zijn, ik moest gister (zondag) in Den Hoorn zijn tegen Delft aan, en wat is de kans dat er 2 licht beige gs/a,s reden op dat moment Rond 17:00 uur was ik op de heenweg en rond 19:30 ging ik weer terug.
@ Mathijs, Mijn chokelampje zit verwerkt in de trekknop van de choke.
Het is een franse gsa pallas, ik denk dat een 5 bak daar een optie was, maar ik vind de 4bak niet echt bezwaarlijk. (weet ook niet beter in een gsa) . Op de snelweg draait ie ongeveer 4000 toeren bij 120km/u, en klinkt errug lekker Kan het ook bouwjaar afhankelijk zijn? Mischien was de 5 bak later pas standaard, mijn gsa is uit ferbruari 1980, 1 van de eerste nog.
Mijn GSA X1 (1984) heeft, dacht ik, een “korte” 5-bak. Ook deze “korte” 5-bak draait bij 120 km/u circa 4000 toeren/min. De “korte” 5-bak was zogenaamd bedoeld voor de sportieve GSA X1 en X3.
De acceleratie zou iets beter moeten zijn ten opzichte van de 4-bak en “lange” 5-bak.
Wie weet hoeveel toeren/min, de “lange” 5-bak maakt bij 120 km/uur ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Zo, Vandaag met de gsa naar de zomer oltimerbeurs geweest in het autotron,
Toch een rit van zo,n 300 km is totaal, en wat rijd ze lekker!!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Quo schreef:
Wie weet hoeveel toeren/min, de “lange” 5-bak maakt bij 120 km/uur ?
Volgens mij draait een lange bak 4000 toeren rond de 125 km/h en een korte bak 4000 toeren rond de 105 km/h.
Jij hebt dan een lange bak in je X1.
Afgelopen vrijdag de gsa even uit de winterstalling gehaald voor de cifo meeting ‘‘citrodel’’ te berlikum. Bandjes opgepompt, olie, verlichting gechecked ed. en gewassen! Ze heeft de heen en terugreis probleemloos volbracht. Heerlijk genoten weer van de gsa….(en de andere citroens op de meeting natuurlijk)
Hier nog een paar fototjes van de gsa toen ik haar gewassen had vrijdag.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ik ben heel blij dat ik op die meeting jouw GSA heb mogen bekwij…uh, aanschouwen.
Wat een ongelooflijk mooie auto zeg. Daarnaast verkeert de GSA in een bijzonder mooie staat. Zelfs alle plastic delen zoals spiegels en bumpers zijn nog een stuk zwarter dan bij de doorsnee-GSA.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Is dit nu ook een beige-atlas kleur??
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Beige Atlas (ECF) is alleen in modeljaar 1986 geleverd. Het laatste jaar dat de GSA leverbaar was.
Het lijkt me eerder Beige Nevada (AC074), die voor de modeljaren 1980 en 1981 leverbaar was. Leuk kleurtje overigens (mijn GS had die kleur ook).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
De auto is wel overgespoten toen ze nog in frankrijk reed. Oorspronkelijk was ze dan ook bruin metallic (cuvre metallic of zo iets) maar volgens degene waar ik hem van gekocht heb is ze nu beige impala.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Indien het Cuivre Pargas was, dan was het dit .
Dat vind ik persoonlijk de mooiste kleur ooit geleverd. Beige is echter ook heel fraai en staat zeer mooi op een GSA. Zeker met de goede staat van de bumpers van jouw GSA.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dat was inderdaad de kleur die ze geweest is. Ook heel mooi en jammer dat het nu niet meer is, maarja. Ze ziet er nu ook prachtig uit
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 994
Geregistreerd: 22-02-2004
- Saxo 1.6i SX automaat
Art schreef:Ze ziet er nu ook prachtig uit
Volledig mee eens!
Echt een gave GSA, ik volg je topic altijd.
Dank je wel
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Zeker een leuke Gsa vooral de groene lunnelles (snelheidsoog en toerenteller)achter groen glas hadden alleen de eerste types Gsa en dat is toch het mooist
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Volgens mij heb ik jouw dametje vandaag gespot in de parkeergarage van de winkelhof… rond een uur of half 6 a 6 uur… Het is in ieder geval een hele mooie en nette wagen om te zien zeg! Zeer fraai
Overigens wel grappig, toen ik de parkeergarage uit kwam straalde een witte DS mij tegemoet onder iemands car-poort… het barst weer eens van de klassieke citroens
Groetjes, Rik.