Deze zelfde auto werd ook door de Autokampioen getest!
Zie Menu -> Historie -> Tijschrift Artikelen.
gaaf hoor.
had ik 15 jaar geleden maar mijn rijbewijs en een leuke baan dan kon ik een nieuwe bx kopen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
kheb gelukkig de bx die ik nu heb samen met me vader de garage uit gereden, hij was toen gloednieuw dat zit nog vers in me geheugen en gaat er nooit meer uit
Zo, even nieuwe plaatjes erop gedonderd. Als je goed kijkt is ‘t nu wel leesbaar…
Vooral opvallend is de zin “de 80-120 sprint in 3 gaat in 6,1s, dat maken we niet elke dag mee…”
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
metro2005 schreef:gaaf hoor.
had ik 15 jaar geleden maar mijn rijbewijs en een leuke baan dan kon ik een nieuwe bx kopen
Ik heb goed nieuws: je kunt ze nu kopen voor heel weinig. En voor het geld dat je bespaart kun je zo’n GTI compleet restaureren!!
(Geintje hoor, kon het niet laten, ik weet dat je net een BX GTI verkocht hebt… )
winnetou schreef:metro2005 schreef:gaaf hoor.
had ik 15 jaar geleden maar mijn rijbewijs en een leuke baan dan kon ik een nieuwe bx kopenIk heb goed nieuws: je kunt ze nu kopen voor heel weinig. En voor het geld dat je bespaart kun je zo’n GTI compleet restaureren!!
(Geintje hoor, kon het niet laten, ik weet dat je net een BX GTI verkocht hebt… )
ik mis de dame nog bij elke verkeersdrempel
binnenkort die pleurisverlaginsveren onder mijn zx vandaan trekken want ik wordt echt gek van dat gehobbel
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
ergens boven zei ik al
Vooral opvallend is de zin “de 80-120 sprint in 3 gaat in 6,1s, dat maken we niet elke dag mee…”
Nou ik heb ‘t even geprobeerd. 80 rijden in z’n 3 en dan plankgas. Ik telde 7 tellen tot ie op de 120 zat. Pas bij 120 hoef je naar z’n 4 te gaan, daardoor zal ie ook wel zo snel zijn
Heee,
Da wil ik ook!!!!!!!!!!!
Ook in de auto gestapt, rustig warmgereden, en ook ff geprobeerd.
Ik tel ook tegen de 7 seconden in 3. Niet echt een betrouwbare meeting zo zelf in de auto gaan zitten tellen maar in ons geval toch leuk om te vergelijken met de bevindingen van de autojournalisten destijds.
Trouwens Harm, echt heel leuk artikel, bedankt.
Nog leuker is dat mijn auto precies dezelfde is als op de foto’s, dus dezelfde kleur. Ook de foto van de motor is precies datgene wat eronder mijn kapje ligt alsmede die van jou.
tot ziens
BX GTi 8v ‘87
Ik geloof dat m’n koppeling een beetje aan vervanging toe is… hij ging altijd al erg zwaar, maar daarnet merkte ik dat ie bij plankgas ging doorslippen…
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Van de week zal ik ook eens testen met mijn GTI van modeljaar 92
Op de achterklep een enorme spoiler die zo van de BX Sport overgenomen lijkt te zijn.
De grote achterspoiler kan eventueel (door een handige doe-het-zelver) worden gedemonteerd.
Raar hoor dat ze dat soort teksten onder foto’s zetten anno 1986
Alsof het niet duidelijk is dat de spoiler gewoon die van de BX Sport is, en alsof ze iedereen aansporen die spoiler er dan maar af te halen….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Ze hebben het ook niet over de spoiler, maar over die enorme! Wat mij betreft valt het nog wel mee.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
easternnl schreef:Van de week zal ik ook eens testen met mijn GTI van modeljaar 92
Bijna een maand later.
80-120 duur 6,89 seconden in de derde versnelling, net getest met een warme motor.
Harm schreef:ergens boven zei ik al
Vooral opvallend is de zin “de 80-120 sprint in 3 gaat in 6,1s, dat maken we niet elke dag mee…”
Nou ik heb ‘t even geprobeerd. 80 rijden in z’n 3 en dan plankgas. Ik telde 7 tellen tot ie op de 120 zat. Pas bij 120 hoef je naar z’n 4 te gaan, daardoor zal ie ook wel zo snel zijn
120 in 3…... doet mijn 16v in 2
mijn blauwe GTi haalt uiterlijk de 110 in 2, scheelt ook een pak op de 0-100 tijd.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
In de 2 lukt de 100 km/h net.