mpostma schreef:Trouwens, alsof die amerikaanse meuk zo lekker in elkaar wordt geschroefd?
Schroefjes zelfs? Ik dacht puntlasjes, om de halve meter.
“Amerikaanse auto”, “archaïsche techniek” en “beroerde bouwkwaliteit” zijn op een doodenkele uitzondering na toch wel volwaardige synoniemen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Texter schreef:In AutoVisie nr.2 wordt de C6 3.0 V6 vergeleken met de S80 3.2 en Cadillac CTS 3.6. De C6 (met wit interieur) is het stilste, ruimste en remt het snelst.
Bij AutoVisie twijfelen ze nog steeds aan de bouwkwaliteit van de C6, die zich nog moet bewijzen en ze vinden de stoelen niet zo fijn. Ze kiezen voor de Cadillac omdat die het sportiefst is, ook al is hij wat krapjes achterin.
Die betrouwbaarheid op lange termijn geloof ik wel. Een XM is ook een prima bak, wellicht de aller eerste nagelaten maar dat hebben ze niet alleen bij citroen. Mijn XM doet het nog goed iig en geen gekke dingen gehad. Nog een paar jaar, dan koop ik er ook een
Verder is de AutoVisie test trouwens prima. Ze vinden alleen de stoelen wat hard, en hij is niet echt snel (accelaratie 0-100), maar een XM is ook niet een super snelle racewagen, meer een relaxte bak.
Ze zijn trouwens wel positief over de C6 hoor. Vooral over het design.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
easternnl schreef:Ze vinden alleen de stoelen wat hard
Zijn de stoelen hard moeten ze zachter, zijn ze zacht moeten ze harder. Ik vraag me af waarom ik nog steeds testen van Citroens lees. De caddy wint alleen maar voor de rij eigenschappen. Bouwkwaliteit van de Volvo was beter. Design van de C6 was het beste. Wat Hogervp zegt sportief is mode. Als je een auto van 70.000 wil die snel de slalom doet koop je toch geen zakensedan(lijkt mij). Een dikke sedan koop je om comfortabel en snel van A naar B te gaan. Dus de C6 de beste keus.
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Reken maar dat de C6 die slalom test ook nog goed doet vergelijken met vele andere auto’s
Ik denk dat juist met een actief veersysteem de slalom test juist erg goed te doen is.
Arjan Verkade schreef:Reken maar dat de C6 die slalom test ook nog goed doet vergelijken met vele andere auto’s
ISO-uitwijkmanoeuvre
Lotus Elise 111R.............139,4 leeg
Mini Cooper S................137,0 leeg
Golf GTI........................134,7 leeg
Ferrari 575M..................129,8 leeg
Citroën C6 3.0i V6..........128,4 leeg
Citroën C6 V6HDiF..........127,3 leeg
Jaguar XKR Cabriolet......126,5 leeg
Citroën C4 2.0i 16v.........126,5 leeg
Citroën C4 1.6i 16v.........125,3 leeg
Citroën C6 V6HDiF..........124,5 beladen
MB CLK 230 Kompressor..123,4 leeg
Alfa 166 3.0....................123,1 leeg
Lexus LS430...................122,6 leeg
Citroën C4 1.4i 16v.........121,5 leeg
BMW 528i.......................120,9 leeg
Citroën C5 HDiF173.........120,4 leeg
Volvo S80.......................118,8 leeg
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Waar haal je zo’n lijstje vandaan?
Vanochtend las ik in de Volkskrant (mind you!) dat Henny Huisman in een C6 rijdt. Krijgt ie nou eindelijk de echte smaak te pakken?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
PjotrBlom schreef:Arjan Verkade schreef:Reken maar dat de C6 die slalom test ook nog goed doet vergelijken met vele andere auto’s
ISO-uitwijkmanoeuvre
Lotus Elise 111R.............139,4 leeg
Mini Cooper S................137,0 leeg
Golf GTI........................134,7 leeg
Ferrari 575M..................129,8 leeg
Citroën C6 3.0i V6..........128,4 leeg
Citroën C6 V6HDiF..........127,3 leeg
Jaguar XKR Cabriolet......126,5 leeg
Citroën C4 2.0i 16v.........126,5 leeg
Citroën C4 1.6i 16v.........125,3 leeg
Citroën C6 V6HDiF..........124,5 beladen
MB CLK 230 Kompressor..123,4 leeg
Alfa 166 3.0....................123,1 leeg
Lexus LS430...................122,6 leeg
Citroën C4 1.4i 16v.........121,5 leeg
BMW 528i.......................120,9 leeg
Citroën C5 HDiF173.........120,4 leeg
Volvo S80.......................118,8 leeg
Lotus bovenaan verbaast met niks
Dat de 528i en de Alfa een stuk onder de C6 staan doet me goed
De XKR doet het ook niet verkeerd overigens
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Arjan Verkade schreef:PjotrBlom schreef:Arjan Verkade schreef:Reken maar dat de C6 die slalom test ook nog goed doet vergelijken met vele andere auto’s
ISO-uitwijkmanoeuvre
Lotus Elise 111R.............139,4 leeg
Mini Cooper S................137,0 leeg
Golf GTI........................134,7 leeg
Ferrari 575M..................129,8 leeg
Citroën C6 3.0i V6..........128,4 leeg
Citroën C6 V6HDiF..........127,3 leeg
Jaguar XKR Cabriolet......126,5 leeg
Citroën C4 2.0i 16v.........126,5 leeg
Citroën C4 1.6i 16v.........125,3 leeg
Citroën C6 V6HDiF..........124,5 beladen
MB CLK 230 Kompressor..123,4 leeg
Alfa 166 3.0....................123,1 leeg
Lexus LS430...................122,6 leeg
Citroën C4 1.4i 16v.........121,5 leeg
BMW 528i.......................120,9 leeg
Citroën C5 HDiF173.........120,4 leeg
Volvo S80.......................118,8 leeg
Lotus bovenaan verbaast met niks
Dat de 528i en de Alfa een stuk onder de C6 staan doet me goed
De XKR doet het ook niet verkeerd overigens
Met andere woorden de autovisie test slaat dus weer nergens op.
hogervp schreef:Waar haal je zo’n lijstje vandaan?
die lijst heb ik een tijdje geleden verzameld en gepost. Alleen heeft Pjotr zo te zien wat auto’s als de C4 toegevoegd. Dat is op zich niet zo handig omdat de originele lijst gebaseerd was op redelijk betrouwbare metingen. (AMS)
Helaas is niet ieder autoblad in staat zulke gegevens te meten, bij AW bijv. maken ze bijna altijd fouten.
Sommige auto’s zijn intussen vernieuwd zoals de XKR en S80, maar die laatste heeft de C6 ook verslagen qua weggedrag in een directe vergelijking, waarbij, en passant, ook de BMW525d verslagen werd.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 7767
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Waar zijn de getallen precies op gebaseerd?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:Waar zijn de getallen precies op gebaseerd?
de hierbovenstaande getallen zijn km/h behaalt in de ISO uitwijkproef (ISO-Wedeltest) een soort hogesnelheids Eland-test.
Normaal gesproken testen (Duitse) bladen de volgende gegevens:
Slalom 18m pilonnen
VDA Ausweichgasse
ISO-Wedeltest
VDA ausweich is met gas los een baanwissel maken. je hebt dus een ingaande snelheid en een uitgaande. Slalom en IS wedel zijn met één snelheid, met voordelen dus voor krachtigere auto’s, die hun snelheid vast kunnen houden.
C6 2.7HDi Exclusive [km/h]
Slalom 18 m
leeg 61,3
beladen 62
ISO-Wedeltest
leeg 127,3
beladen 124,5
VDA-Ausweichgasse
In leeg 73
In beladen 71
Uit leeg 53
Uit beladen 53
bij voorwielaandrijvers zie je vaak een relatief hoge ingaande snelheid en een flink lagere uitgaande. Achterwielaandrijvers zijn lastiger om in de hand te houden dus lager ingaan maar ze remmen minder vanzelf (door minder onderstuur) Verder is er een sterke correlatie tussen de verschillende testen
ISO = ~2x Slalom = ~ VDA in + VDA uit.
BMW 530d Activlenk+dyn.drive
Slalom 18 m
leeg 60,1
beladen 59,9
ISO-Wedeltest
leeg 121,5
beladen 120,7
VDA-Ausweichgasse
In leeg 68
In beladen 66
Uit leeg 46
Uit beladen 48
Audi A6 3.0tdi Quattro
Slalom 18 m
leeg 60,6
beladen 60,1
ISO-Wedeltest
leeg 121,5
beladen 120
VDA-Ausweichgasse
In leeg 68
In beladen 67
Uit leeg 44
Uit beladen 47
Je ziet de C6 is iets sneller op de Slalom, maar véél sneller in uitwijkmanoeuvres dan concurrenten als de BMW5 en Audi A6, ondanks dat deze hier voorzien zijn van hun beste systemen (quattro, dyn.drive).
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 7767
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ah, dat verklaart een hoop. Ik heb ooit een video gezien waarin een XM gehakt maakt van alles en iedereen op de slalom. Dat zet de C6 dus voort. Jammer dat in de media een comfortabele wegligging automatisch met minder veilig weggedrag wordt geassocieerd..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:Ah, dat verklaart een hoop. Ik heb ooit een video gezien waarin een XM gehakt maakt van alles en iedereen op de slalom. Dat zet de C6 dus voort. Jammer dat in de media een comfortabele wegligging automatisch met minder veilig weggedrag wordt geassocieerd..
Journalisten zijn sukkels…dat Xm filmpje is hier ook regelmatig langsgekomen, anders ff zoeken op youtube
`Top Gear Tiff Needel Xm Slalom`
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive