18 van de 22
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Citroen C6 in de (auto)bladen
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 17 januari 2008 07:54 PM
  [ # 256 ]
mpostma schreef:

Trouwens, alsof die amerikaanse meuk zo lekker in elkaar wordt geschroefd?

Schroefjes zelfs? Ik dacht puntlasjes, om de halve meter.

“Amerikaanse auto”, “archaïsche techniek” en “beroerde bouwkwaliteit” zijn op een doodenkele uitzondering na toch wel volwaardige synoniemen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 18 januari 2008 01:57 AM
  [ # 257 ]
Texter schreef:

In AutoVisie nr.2 wordt de C6 3.0 V6 vergeleken met de S80 3.2 en Cadillac CTS 3.6. De C6 (met wit interieur) is het stilste, ruimste en remt het snelst.
Bij AutoVisie twijfelen ze nog steeds aan de bouwkwaliteit van de C6, die zich nog moet bewijzen en ze vinden de stoelen niet zo fijn. Ze kiezen voor de Cadillac omdat die het sportiefst is, ook al is hij wat krapjes achterin.

Die betrouwbaarheid op lange termijn geloof ik wel. Een XM is ook een prima bak, wellicht de aller eerste nagelaten maar dat hebben ze niet alleen bij citroen. Mijn XM doet het nog goed iig en geen gekke dingen gehad. Nog een paar jaar, dan koop ik er ook een Cool

Verder is de AutoVisie test trouwens prima. Ze vinden alleen de stoelen wat hard, en hij is niet echt snel (accelaratie 0-100), maar een XM is ook niet een super snelle racewagen, meer een relaxte bak.

Profiel  
 
Texter
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 215
Geregistreerd: 28-02-2006

Gepost: 18 januari 2008 01:58 AM
  [ # 258 ]

Ze zijn trouwens wel positief over de C6 hoor. Vooral over het design.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 18 januari 2008 08:48 PM
  [ # 259 ]
easternnl schreef:

Ze vinden alleen de stoelen wat hard

Zijn de stoelen hard moeten ze zachter, zijn ze zacht moeten ze harder. Ik vraag me af waarom ik nog steeds testen van Citroens lees. De caddy wint alleen maar voor de rij eigenschappen. Bouwkwaliteit van de Volvo was beter. Design van de C6 was het beste. Wat Hogervp zegt sportief is mode. Als je een auto van 70.000 wil die snel de slalom doet koop je toch geen zakensedan(lijkt mij). Een dikke sedan koop je om comfortabel en snel van A naar B te gaan. Dus de C6 de beste keus.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 januari 2008 08:56 PM
  [ # 260 ]

Reken maar dat de C6 die slalom test ook nog goed doet vergelijken met vele andere auto’s Wink

Ik denk dat juist met een actief veersysteem de slalom test juist erg goed te doen is.

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 18 januari 2008 11:59 PM
  [ # 261 ]
Arjan Verkade schreef:

Reken maar dat de C6 die slalom test ook nog goed doet vergelijken met vele andere auto’s Wink

ISO-uitwijkmanoeuvre
Lotus Elise 111R
.............139,4 leeg
Mini Cooper S
................137,0 leeg
Golf GTI
........................134,7 leeg
Ferrari 575M
..................129,8 leeg
Citroën C6 3.0i V6
..........128,4 leeg
Citroën C6 V6HDiF
..........127,3 leeg
Jaguar XKR Cabriolet
......126,5 leeg
Citroën C4 2.0i 16v
.........126,5 leeg
Citroën C4 1.6i 16v
.........125,3 leeg
Citroën C6 V6HDiF
..........124,5 beladen
MB CLK 230 Kompressor
..123,4 leeg
Alfa 166 3.0
....................123,1 leeg
Lexus LS430
...................122,6 leeg
Citroën C4 1.4i 16v
.........121,5 leeg
BMW 528i
.......................120,9 leeg
Citroën C5 HDiF173
.........120,4 leeg
Volvo S80
.......................118,8 leeg 

Wink

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 19 januari 2008 12:38 AM
  [ # 262 ]

Waar haal je zo’n lijstje vandaan?

Vanochtend las ik in de Volkskrant (mind you!) dat Henny Huisman in een C6 rijdt. Krijgt ie nou eindelijk de echte smaak te pakken?  Wink
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 januari 2008 12:17 PM
  [ # 263 ]
PjotrBlom schreef:
Arjan Verkade schreef:

Reken maar dat de C6 die slalom test ook nog goed doet vergelijken met vele andere auto’s Wink

ISO-uitwijkmanoeuvre
Lotus Elise 111R
.............139,4 leeg
Mini Cooper S
................137,0 leeg
Golf GTI
........................134,7 leeg
Ferrari 575M
..................129,8 leeg
Citroën C6 3.0i V6
..........128,4 leeg
Citroën C6 V6HDiF
..........127,3 leeg
Jaguar XKR Cabriolet
......126,5 leeg
Citroën C4 2.0i 16v
.........126,5 leeg
Citroën C4 1.6i 16v
.........125,3 leeg
Citroën C6 V6HDiF
..........124,5 beladen
MB CLK 230 Kompressor
..123,4 leeg
Alfa 166 3.0
....................123,1 leeg
Lexus LS430
...................122,6 leeg
Citroën C4 1.4i 16v
.........121,5 leeg
BMW 528i
.......................120,9 leeg
Citroën C5 HDiF173
.........120,4 leeg
Volvo S80
.......................118,8 leeg 

Wink

Lotus bovenaan verbaast met niks Cool

Dat de 528i en de Alfa een stuk onder de C6 staan doet me goed Very Happy
De XKR doet het ook niet verkeerd overigens Wink

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 19 januari 2008 12:19 PM
  [ # 264 ]
Arjan Verkade schreef:
PjotrBlom schreef:
Arjan Verkade schreef:

Reken maar dat de C6 die slalom test ook nog goed doet vergelijken met vele andere auto’s Wink

ISO-uitwijkmanoeuvre
Lotus Elise 111R
.............139,4 leeg
Mini Cooper S
................137,0 leeg
Golf GTI
........................134,7 leeg
Ferrari 575M
..................129,8 leeg
Citroën C6 3.0i V6
..........128,4 leeg
Citroën C6 V6HDiF
..........127,3 leeg
Jaguar XKR Cabriolet
......126,5 leeg
Citroën C4 2.0i 16v
.........126,5 leeg
Citroën C4 1.6i 16v
.........125,3 leeg
Citroën C6 V6HDiF
..........124,5 beladen
MB CLK 230 Kompressor
..123,4 leeg
Alfa 166 3.0
....................123,1 leeg
Lexus LS430
...................122,6 leeg
Citroën C4 1.4i 16v
.........121,5 leeg
BMW 528i
.......................120,9 leeg
Citroën C5 HDiF173
.........120,4 leeg
Volvo S80
.......................118,8 leeg 

Wink

Lotus bovenaan verbaast met niks Cool

Dat de 528i en de Alfa een stuk onder de C6 staan doet me goed Very Happy
De XKR doet het ook niet verkeerd overigens Wink

Met andere woorden de autovisie test slaat dus weer nergens op.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 19 januari 2008 12:59 PM
  [ # 265 ]
hogervp schreef:

Waar haal je zo’n lijstje vandaan?

die lijst heb ik een tijdje geleden verzameld en gepost. Alleen heeft Pjotr zo te zien wat auto’s als de C4 toegevoegd. Dat is op zich niet zo handig omdat de originele lijst gebaseerd was op redelijk betrouwbare metingen. (AMS)

Helaas is niet ieder autoblad in staat zulke gegevens te meten, bij AW bijv. maken ze bijna altijd fouten.

Sommige auto’s zijn intussen vernieuwd zoals de XKR en S80, maar die laatste heeft de C6 ook verslagen qua weggedrag in een directe vergelijking, waarbij, en passant, ook de BMW525d verslagen werd.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7767
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 januari 2008 02:47 PM
  [ # 266 ]

Waar zijn de getallen precies op gebaseerd?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 19 januari 2008 03:30 PM
  [ # 267 ]
DigiDaan schreef:

Waar zijn de getallen precies op gebaseerd?

de hierbovenstaande getallen zijn km/h behaalt in de ISO uitwijkproef (ISO-Wedeltest) een soort hogesnelheids Eland-test.

Normaal gesproken testen (Duitse) bladen de volgende gegevens:

Slalom 18m pilonnen
VDA Ausweichgasse
ISO-Wedeltest

VDA ausweich is met gas los een baanwissel maken. je hebt dus een ingaande snelheid en een uitgaande. Slalom en IS wedel zijn met één snelheid, met voordelen dus voor krachtigere auto’s, die hun snelheid vast kunnen houden.

C6 2.7HDi Exclusive [km/h]

Slalom 18 m
leeg    61
,3
beladen    62

ISO
-Wedeltest
leeg    127
,3
beladen    124
,5

VDA
-Ausweichgasse
In leeg    73
In beladen    71


Uit leeg    53
Uit beladen    53 

bij voorwielaandrijvers zie je vaak een relatief hoge ingaande snelheid en een flink lagere uitgaande. Achterwielaandrijvers zijn lastiger om in de hand te houden dus lager ingaan maar ze remmen minder vanzelf (door minder onderstuur) Verder is er een sterke correlatie tussen de verschillende testen

ISO = ~2x Slalom = ~ VDA in + VDA uit.

BMW 530d Activlenk+dyn.drive

Slalom 18 m
leeg    60
,1
beladen    59
,9

ISO
-Wedeltest
leeg    121
,5
beladen    120
,7

VDA
-Ausweichgasse
In leeg    68
In beladen    66


Uit leeg    46
Uit beladen    48

    Audi A6 3.0tdi Quattro

Slalom 18 m
leeg    60
,6
beladen    60
,1

ISO
-Wedeltest
leeg    121
,5
beladen    120

VDA
-Ausweichgasse
In leeg    68
In beladen    67


Uit leeg    44
Uit beladen    47 

Je ziet de C6 is iets sneller op de Slalom, maar véél sneller in uitwijkmanoeuvres dan concurrenten als de BMW5 en Audi A6, ondanks dat deze hier voorzien zijn van hun beste systemen (quattro, dyn.drive).

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7767
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 januari 2008 03:35 PM
  [ # 268 ]

Ah, dat verklaart een hoop. Ik heb ooit een video gezien waarin een XM gehakt maakt van alles en iedereen op de slalom. Dat zet de C6 dus voort. Jammer dat in de media een comfortabele wegligging automatisch met minder veilig weggedrag wordt geassocieerd..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 19 januari 2008 04:05 PM
  [ # 269 ]
DigiDaan schreef:

Ah, dat verklaart een hoop. Ik heb ooit een video gezien waarin een XM gehakt maakt van alles en iedereen op de slalom. Dat zet de C6 dus voort. Jammer dat in de media een comfortabele wegligging automatisch met minder veilig weggedrag wordt geassocieerd..

Journalisten zijn sukkels…dat Xm filmpje is hier ook regelmatig langsgekomen, anders ff zoeken op youtube
`Top Gear Tiff Needel Xm Slalom`

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
 
18 van de 22
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook