Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Hm 2 spanrollen wist ik niet… Nog nooit gezien bij een 16v motor in een andere auto (peugeot/citroen)
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Daan88 schreef:Hm 2 spanrollen wist ik niet… Nog nooit gezien bij een 16v motor in een andere auto (peugeot/citroen)
De diesels hebben trouwens allemaal wel 2 rollen. Maar dan zit er eentje vast en kan er maar 1 gespannen worden.
Bij de BX 16v motor kun je beide rollen spannen.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
je moet zelfs, en dat is een leuk klusje om ze tov elkaar af te stellen.
Alhoewel voor mij de vochtig tot natte vinger methode wel geholpen heeft, tenminste zo blijkt gezien de afgelopen 15000 kilometers (die niet geheel probleemloos waren wat verder niets met de distributie te maken had)
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
de auto heeft zo als ik gezien heb op de tocht in een droge schuur gelegen..
want er lagen zelfs dingen op de grond waarvan ik dacht dat ze wel helemaal vochtig zouden zijn wat helemaal droog bleek te zijn..
zo lag er een achterbank van een 16s op de grond die voelde niet eens klam aan..
dusja dat is denk ik wel een voordeel..
maar hoe dan ook eerst moet ik zorgen dat hij hierzo komt..
en dan alles vervangen.. en danpas rijden..
en ik duw hem wel op zijn plaats want ik durf hem echt niet te laten lopen hoor..
straks gaat er nog eens 1500 euro overheen om de kop te laten reviseren
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
En dat is verstandig…... en moeilijk want als ie er staat…..
Als je je maar kunt inhouden! maar je hebt in ieder geval door dat het een hoop ellende kan (en waarschijnlijk zal) opleveren als je ermee gaat rijden.
Ik zal mijn best doen om de 3e ff langs te wippen in Sellingen, dan kun je ff meemaken waar je naar uit kunt kijken
maar inderdaad bij jouw 16V eerst de generale uberholung danheb je er ook het meeste en langste plezier van!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
FmXXX-STanie schreef:en dan alles vervangen.. en danpas rijden..
en ik duw hem wel op zijn plaats want ik durf hem echt niet te laten lopen hoor..
straks gaat er nog eens 1500 euro overheen om de kop te laten reviseren
Positief nieuws, goed plan, en veel plezier om naar uit te kijken - al is het nog een heleboel werk!
Ich bin ein Breaker
ja als mij die kop kapot loopt dan duurt het no wel een jaar voordat hij weer rijd !!
dusja dat moeten we niet hebben..
maar je bakolie en de rest van de olieén en vloeistoffen kunnen we zelf wel bestellen..
maar de rest niet en alsk het zelf bestel dan betaal ik de helft van wat ik bij de meeste auto zaken betaal..
dusja waarom niet ??
FmXXX-STanie schreef:en als je goed kijkt zie je nog 2 grijze 16v’s staan
Inderdaad, is dat de opslag van een 16v Mk2 opkoper of zo? Drie bij elkaar, toe maar…..
En gefeliciteerd met je aankoop natuurlijk.
waar haal jij je onderdelen?
http://www.hbase.nl
http://www.carparts-cat.com/nl/webkat.asp?SID=0077248124756000021009&ROOT=1
groet,
jonne
bij de auto gros..
maar ik waas nog aan het vergelijken..
ik zal je link even bekijken bedankt alvast !
BxBandit schreef:FmXXX-STanie schreef:en als je goed kijkt zie je nog 2 grijze 16v’s staan
Inderdaad, is dat de opslag van een 16v Mk2 opkoper of zo? Drie bij elkaar, toe maar…..
En gefeliciteerd met je aankoop natuurlijk.
heb je ze kunnen ondekken ??
die zijn ook best kanp hoor !!..
FmXXX-STanie schreef:BxBandit schreef:FmXXX-STanie schreef:en als je goed kijkt zie je nog 2 grijze 16v’s staan
Inderdaad, is dat de opslag van een 16v Mk2 opkoper of zo? Drie bij elkaar, toe maar…..
En gefeliciteerd met je aankoop natuurlijk.
heb je ze kunnen ondekken ??
die zijn ook best kanp hoor !!..
Wat is de toekomst van die auto’s dan??
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
is het trouwens nog mogelijk om een orginale sebring uitlaat te krijgen voor een 16v ??
want ik weet dat het nog een accisare (of hoe je het maar schrijft !! )
is geweest om de midden demper en eind demper van sebring te hebben…
en heb je trouwens erg veel kabaal als je alleen een sport eind demper hebt ??
als je de kat eronder weg haalt..
en een hoefijzer stuk monteerd waar de midden demper hoort te zitten en dan de orginale sebring demper hebt ??
is dat dan nog legaal ?
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Je komt waarschijnlijk niet door de CO meting van de APK heen, en het geeft een teringherrie. Die Sebring dingen zijn trouwens gewoon nog nieuw te bestellen. Kost alleen wel flink veel knaken. Je kan ook marktplaats en het forum goed in de gaten houden. Af en toe komen die Sebring dempers nog wel eens voorbij zetten.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005