Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
In bijna 7 jaar tijd 2 auto’s gehad..
6jaar lang een VW Golf uit 86
en een half jaar een Citroën Xsara coupe 01
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
patje74 schreef:Grappig, ik heb nog geen een citroën gehad.
Ik wel dus,
en dat is reuze makkelijk hoor…....
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
1e BX 19 TRD amiral blauw
2e Berlingo 1.4 amiral blauw
Tussendoor Toyota starlet 1.0
3e C4 1.4 Image (B) Gris Cendre
Nog altijd een beetje heimwee als ik een BX zie rijden.
Na de BX is de kwaliteit van de vering traps gewijs naar beneden gegaan.
Ha zucht droom kwijl van de nieuwe C5
1e auto Wartburg 312 (1969), Daarna een ’ 82-er Citroen Dyane, vervolgens een Citroen BX 1.9 TZI en nu een ‘87 -er Visa Club
Totaal aan Citroens: 3. Leeftijd: 27. Wat er weer ‘moet’ komen: een goede BX!
Daan
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tsja… in 12 jaar de volgende lijst Citroenen gehad:
De volgorde weet ik niet meer, maar ik zal ‘t eens proberen
Cx 20 Pallas
BX 14
BX 19 TRD
Dspecial Confort
Ds 21 ie pallas
Ds 21 ie pallas
Ds 21 cabriolet 1967
ID 19b
Dsuper
DS 19 pallas
Cx 2000 super
AX 15 diesel
XM 2.0i 16v
XM v6 24v exculsive ( 1999)
Xantia 1.8i lpg
Xantia 2.0i 16v sx
DS 21 cabriolet 1968
XM v6
Visa 11re
GS 1220 club
GSA 1300 x3
Nu:
SM 3.0….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zal het ook nog eens op een rijtje zetten.
Ik ben nu 27 en heb mijn rijbewijs (pas) sinds maart 2002.
Deze auto’s heb ik gehad sinds juni 2002 (geen enkele non-Citroën dus):
BX 14 TE 1990
BX 19 TGI Routière 1992
BX 19 GT 1985
BX 16 TRS 1983
BX 16 TRS automatic 1986
BX TRD Turbo 1990
BX Sport 1986
BX 19 Digit 1985
BX 14 basis LPG 1989
2CV6 Spécial 1979
BX Leader 1986
BX 19 Digit 1985
BX 19 Digit 1985
BX 19 TZI 1989
BX 19 TZD 1991
GS X3 1979
Dyane 6 1982
AX 1.1i Volcane 1995
BX 16 TZI automatic LPG 1992 (nog in bezit)
BX 14 basis 1989 (nog in bezit)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
In chronologische volgorde:
-BX 1.9TZI break; ruim van binnen en redelijk vlot, maar naar mijn mening veel te licht voor de grootte, waardoor de rijeigenschappen equivalent zijn aan waterverf.
-Xantia 1.9TD break; fijne kar die ik maar kort heb gehad, omdat een garagist mij een offer deed die I idd couldn’t refuse toen ik voor een nieuwe voorruit langskwam. Nu is het verreweg de beste Xant die er in Polen rondrijdt
-XM 2.1D; met spoed gekocht na onverwachte verkoop van de Xant voor een borrel en sigaar. Chipszak met 4 ton op de teller, maar toch nog in 1 jaar een halve ton erbij opgezet, zonder dat ze in die tijd noemenswaardig [broodnodig] onderhoud heeft gehad. Ondanks dat heeft ze me nooit 1 keer laten staan. Topkar!
-ID 20; half jaar mee gereden en toen volledig uit elkaar getrokken voor een totaalrestauratie. Momenteel ben ik bezig met laswerk aan het chassis; instapdorpels, regengootjes kofferbak, onderkanten B-stijlen, en dakrand.
-XM 2.1D; huidige werkpaard. Niet snel, maar verder een bijzonder heerlijke km-vreter.
-DS 23; donorwagen voor de ID. Alle techniek; motorblok + hydraulisch systeem (incl paddestoel) gaan over in de ID.
-CX 2200 Pallas; werkpaard to be. In de komende maanden begin ik met de restauratie van deze dame en als ze klaar is gaat ze de XM diesel vervangen.
-XM 3.0 V6 12v Exclusive aut; gekocht voor de fun met een twijfelachtige automaat. Uiteindelijk toch gesloopt, maar net lang genoeg in gereden om te weten dat dit de XM is zoals de XM bedoeld is; V6 12v, DiRaVi en automaat. FUN pur sang! Voor herhaling vatbaar.
-CX ambu door Collet; Het elegante werkpaard. Zalig rijdende karakterbak met een zee aan ruimte. Deze dame gaat nooit meer vrijwillig weg.
Animal triste post coitum
4 Citroëns:
Juli 2006-Augustus 2006: Citroën XM V6 Ambiance 1992 Donkergroen
Gekocht in Rotterdam, na 100 km naar Nijmegen rijden kapot. Gesloopt.
November 2006-December 2006: Citroën XM V6 Exclusive 1992 Zwart
Gekocht in Arnhem, verkocht aan XMine.
Februari 2007-Augustus 2007: Citroën XM V6 Ambiance 1991 Antraciet
Gekocht in Arnhem, verkocht aan iemand uit Heerhugowaard.
Augustus 2007- ? : Citroën XM V6.24 1991 Antraciet
Gekocht in Tilburg van bxsport.com.
heb er inmiddels
ax (tegen een boom geparkeerd)
ax in begin 2007
bx 19 GTi (ax op ingeruild) verkocht !
bx 19 GTi (onderdelen wagen in bezit)
bx 19 GTi 16v ( helemaal niks van kunnen zien meteen doorverkocht in duidsland)
bx 19GTi 16v furio rood (in bezit)
2cv6 een blauwe )donker en licht blauw.. in bezit)
dyane moet nog een nieuw chassis onder.. (doorgezakt)
dus vanaf mei 2007
7 auto’s gehad…