Met de cx gti serie 2 heb ik nog iets wat niet goed werkt. De blower, voor de verwarming etc, doet het alleen nog in de hoogste stand. Ik heb het wiel ,et bijhorende spullen alle vervangen door een ander, maar dat was het niet. Volgens mij is het niet de motor, maar er zal wel ergens een regelunit zitten. Iemand een idee?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Even kijken hoor, ben geen expert hoor heb gisteren mijn eerste CX gesloopt, maar er zat een schuifweerstand in het middenconsole aan de linkerkant. (naast de ventilatieroosters zeg maar) Kan mij voorstellen dat die er wat mee te maken heeft… kan me ook voorstellen dat het niet heel makkelijk bij te komen is als je de hele auto niet aan het slopen bent. Maar goed, misschien heb je wat aan die info.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Die heb ik .vervangen van een sloop auto, heb het hele rooster om gezet met alles wat er aan vast zit. Maar dat hielp niet. Wat voor cx heb gesloopt, zoek nog wat spulletjes
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Hij was niet van mij, heb alleen geholpen. Maar ‘t was een 87’er of 88’er zwarte Gti Turbo 2 met ABS (onderdelen daarvan heb ik dus), airco, schuifdak en leer. Maar ik weet niet of ze nog wat kwijt willen daarzo, wat zoek je?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
nou wat losse stripjes etc. En er is dus een losse regelunit voor de blower, zit achter het handschoenen kastjes, dat moet dus stuk zijn, stond op zaix.de. Zoek eigenlijk ook nog airco, wil dat wel eens overbouwen. En een knop voor de breedstralers, ga ik er nog inbouwen. Mijn cx is helemaal uit elkaar geweest, ben m nu weer inelkaar aan het schroeven, breekt wel eens wat af, blijft citroen he.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
heb het gevonden. Zit een regelaar boven het dashbord kastje.
Is een alu plaatje met een transistor. De aansluitklemmetjes zitten nogal gamel. Ff gesoldeerd en werkt weer.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Altijd handig om te weten, ik ga dat proberen te onthouden .

Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik heb op dit moment precies het zelfde, echter, ik heb een transistor van de sloop gehaald, een van citroville, met allebei geen resultaat.
De relais klikt erop los als je de knop op het dashboard verdraait, ook geen resultaat.
De schuifweerstand is nog als nieuw.
De transistor ook.
Ik wordt er in ieder geval gek van, en zit er aan te denken om de ventilatorschakelaar om te leiden via een zelfgeknutselsde schakelaar…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Volgens mij gaat de blower ook alleen in de hoogste stand draaien als de sensor in het dak defect is. (dat vogelkooitje zeg maar).
Life is short !!!
Drive fast !!!

Totaal aantal Berichten: 54
- ID/DS DSpécial
- CX 25 GTI Automatic
- XM V6 VSX
- Xantia Break 1.8 16V Plus
Mijn CX serie 2 heeft ook het probleem dat de kachelventilator het alleen nog doet in de hoogste stand. Na wat zoeken op het forum wil ik daarom de kachelweerstand/transistor die achter/boven het dashbordkastje zit vervangen of repareren. Ik loop helaas meteen al vast, want ik krijg het dashboardkastje niet verwijderd. Ik heb de moeren aan de zijkant, de kruiskopschoefjes aan de zijkant en de kruiskopschroeven bovenin losgemaakt, maar het kastje zit dan nog steeds vast. Zie voor de linkerzijde van het dashboardkastje de genoemde schroeven en moer op deze foto:
Weet iemand hoe ik het dashboardkastje gedemonteerd krijg?
Dat is het twee keer moertje 10 dacht ik en twee kruiskoppen.
Alles er helmaal afdraaiden. Vervolgens dashbord kastje naar je toe trekken!. Zit meestal aardig vast inderdaad!!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zit over twee pinnen aan het schutbord vast geschoven, inderdaad.

Totaal aantal Berichten: 54
- ID/DS DSpécial
- CX 25 GTI Automatic
- XM V6 VSX
- Xantia Break 1.8 16V Plus
Dankzij de tips om het dashboardkastje met wat kracht van de pinnen af te trekken kreeg ik het los. Nu wil ik de kachelweerstand/transistor demonteren. Is dat het zilverkleurige onderdeel rechtsboven op de foto half verscholen achter isolatiemateriaal waar een groene en een blauwe stekker opzitten?
Verder is er op de foto ook een groene stekker zichtbaar die nergens op is aangesloten. Kan dat kloppen?
Da’s de transistor inderdaad. Er is geen weerstand, het overtollige vermogen wordt opgestookt door de transistor , daarom is hij voorzien van een fors koelelement.
Dat is m inderdaad. Vaak zijn de koolbanen gebroken, ff doorsolderen en het werkt weer.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 68
- CX GTi 25 (automaat)
- ID/DS DS23 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- Panhard Dyna X
- Overig Peugeot P4 pick-up
- C4 (1928-1932) C4F pick-up
Zit de transistor ook bij een type 1 op deze plaats?
Ik heb het zelfde probleem n.l. :