2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
XUD9 versus DW8
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 augustus 2007 09:35 PM
  [ # 16 ]

Die kleine beurt stelt niets voor, je mag binnekort wel een keer meekijken als ik mijn Xantia onder handen neem, in princiepe 1 uur werk. Als je dit zelf doet scheelt het je heel veel geld en het stelt echt niets voor, iedereen kan het.

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 02 augustus 2007 11:25 PM
  [ # 17 ]

In principe is het toch alleen filters en vloeistoffen? Doe dat bij het Volvo dieseltje in de boot ook… Vind het alleen lastig zonder brug als ik niet goed bij de motor kan. Maar het lijkt mij erg leuk om eens een keer mee te kijken! En ik vind het ook erg leuk werk, niks mooiers dan een dieseltje starten na een goede beurt en met een bakkie koffie constateren dat het weer mooi starten en lopen is Wink

Maar deze kleine beurt wil ik even bij een garage laten doen zodat ze de auto ook even kunnen nalopen, even kijken of er verder aan de voorwielophanging of de remmen geen gekke dingen zijn (aandrijfassen, homokineten, etc). Ik kan aan een motor wel goed horen of ie een beetje gezond is, maar qua ophanging ben ik geen genie Surprisedops:

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 20 januari 2008 01:19 AM
  [ # 18 ]

nou bij een DW8 is het inderdaad zo bij de modellen van rond bouwjaar 2000 de kleppen na ong 140000km gesteld moeten worden
ik weet niet waaraan het ligt
wel dat dit vaak met kouder weer vooraf gaat met startproblemen koud terwijl de gloeiinstallatie in orde is

vooral de citroenafgeleiden van de 206/306 hebben hier last van
en geeneen dealer dioe bij 120 de kleppen meteen stelt….

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 20 januari 2008 02:14 AM
  [ # 19 ]

Bij een XUD kun je rond de 3 ton eens voorzichtig gaan meten - toch wel een heel verschil met een dw8 dan.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 januari 2008 06:16 AM
  [ # 20 ]

Ik moest altijd iets langer doorgloeien nadat het lampje uit was, om te startten, anders ging de motor even stotteren. Dit had ik al vanaf het begin, de motor stond toen op 115K, heb nu de kleppen gesteld bij 200K. Nu kan ik meteen nadat het voorgloeilampje uit is startten, een klein hikje van de startmotor is genoeg om de motor te laten draaien.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook