Picasso cruise control
ronbauke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 28 februari 2005 01:37 AM

Ik sinds kort Picasso 2.0 HDI bouwjaar 2001. Op het aankoop kaartje stond met cruise control. Dus ik zoeken, maar ik kan het niet vinden. Natuurlijk kan ik gaan bellen naar de dealer! Maar via deze forum is ook wel gaaf om achter te komen.

Profiel  

XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1725

Gepost: 28 februari 2005 01:42 AM
  [ # 1 ]

als ik de website van AutoWeek mag geloven (CarBase) dan zit er vanaf februari 2003 op elke Picasso HDI cruise control.

In 2001 was ‘t dus nog niet standaard, ik weet niet of ‘t toen wel als optie leverbaar was…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  

ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 742

Gepost: 28 februari 2005 02:18 AM
  [ # 2 ]

Re: Picasso cruise control

ronbauke schreef:

Dus ik zoeken, maar ik kan het niet vinden.

Als je het niet kunt vinden dan heb je het zeker niet. Dit is nou niet iets waar je overheen kijkt. In de originele lijst Uitrustingspecificaties van januari 2002 komt cruise control niet voor, zelfs niet als optie. Wat je wel hebt is het “akoustisch waarschuwingssignaal overschrijding vooraf geprogrammeerde snelheid via boordcomputer”. Dat is toch iets anders.

Pas later (in de loop van 2003 denk ik) is cruise control in bijna alle uitvoeringen standaard geworden. Mijn 1.8 16V Exclusive van begin 2003 heeft het ook nog niet.

Als je nu je dealer wijs kan maken dat je je auto juist gekocht hebt voor die cruise control (echt onmisbaar in NL ?????) dan kun je misschien nog korting krijgen. Ik geef je alleen heel weinig kans,

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  

reneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122

Gepost: 28 februari 2005 12:09 PM
  [ # 3 ]

(echt onmisbaar in NL ?????)

Geloof me, als je eenmaal cruise control hebt gebruikt wil je daarna niet meer zonder. Het hoort bij de extra’s die je pas mist als je ze niet meer hebt: vaatwasser, airco, navigatie, etc.

Zucht, bij mijn Caddy kon ik hem voor 130 euro laten inbouwen bij een beun. (maja?). Knipperlichtschakelaar vervangen door cruise-type, kabeltjes aansluiten, computerbitje omzetten en karren maar.

Helaas kan ik deze truc niet bij mijn Xsara uithalen, begrijp ik van dit forum…

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 februari 2005 12:32 PM
  [ # 4 ]
reneke schreef:

(echt onmisbaar in NL ?????)

Geloof me, als je eenmaal cruise control hebt gebruikt wil je daarna niet meer zonder. Het hoort bij de extra’s die je pas mist als je ze niet meer hebt: vaatwasser, airco, navigatie, etc.

Zucht, bij mijn Caddy kon ik hem voor 130 euro laten inbouwen bij een beun. (maja?). Knipperlichtschakelaar vervangen door cruise-type, kabeltjes aansluiten, computerbitje omzetten en karren maar.

Helaas kan ik deze truc niet bij mijn Xsara uithalen, begrijp ik van dit forum…

helemaal mee eens, eenmaal gehad en je wil niet meer zonder Smile

Profiel  

rafvdm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 26 april 2005 08:28 PM
  [ # 5 ]

Onze Picasso is mijn derde wagen met cruise control en inderdaad ... het MOEST erin van mij, want ik wil NOOIT meer zonder.

Maar wat me ergert aan de cruise control in de Picasso, is dat je absoluut in 4de of 5de moet rijden.
Ik kan begrijpen dat Citroën wil vermijden dat opa tegen 80 in 3de over de baan cruiset, maar als geroutineerde cruiser voel ik me wel als een klein kind behandeld.

Als je de dealer dan vraagt of dat kan worden aangepast (cruise control in alle versnellingen), krijg je doodleuk als antwoord dat dat weinig zin heeft omdat de cruise control pas vanaf 70 km/u werkt.
Jawadde ... de mijne slaat al aan bij 40, hoor!
Maar dat geloven ze niet, want in HUN boekje staat 70. Discussie gesloten.

Gevolg is dan dat ik lekker tegen 40 tot 50 in z’n 4 door sommige straten moet “brommen”.

Nog iemand die zich hieraan ergert?

Profiel  

reneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122

Gepost: 26 april 2005 10:13 PM
  [ # 6 ]

Inderdaad, kinderachtig! Troost je, je hebt er tenminste eentje. Brutaal Hollands vraagje: “Wat kost dat nou?”

Profiel  

XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1725

Gepost: 26 april 2005 10:17 PM
  [ # 7 ]
rafvdm schreef:

Onze Picasso is mijn derde wagen met cruise control en inderdaad ... het MOEST erin van mij, want ik wil NOOIT meer zonder.

Maar wat me ergert aan de cruise control in de Picasso, is dat je absoluut in 4de of 5de moet rijden.
Ik kan begrijpen dat Citroën wil vermijden dat opa tegen 80 in 3de over de baan cruiset, maar als geroutineerde cruiser voel ik me wel als een klein kind behandeld.

Als je de dealer dan vraagt of dat kan worden aangepast (cruise control in alle versnellingen), krijg je doodleuk als antwoord dat dat weinig zin heeft omdat de cruise control pas vanaf 70 km/u werkt.
Jawadde ... de mijne slaat al aan bij 40, hoor!
Maar dat geloven ze niet, want in HUN boekje staat 70. Discussie gesloten.

Gevolg is dan dat ik lekker tegen 40 tot 50 in z’n 4 door sommige straten moet “brommen”.

Nog iemand die zich hieraan ergert?

het kan anders bij Citroen:  mijn C3 rijdt vrolijk in de 3e versnelling met cruisecontrol erop…
alhoewel de sensodrive meestal bij 50 km/h in 5 zit (automaatstand)

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 april 2005 10:28 PM
  [ # 8 ]

nou in onze Xsara break heb ik zovaak 50 op cruise gereden, meestal wel in 4 denk.

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 26 april 2005 10:51 PM
  [ # 9 ]

Bij mijn C5 doet de Cruise Control het al bij 30….....

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

wissels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58

Gepost: 26 april 2005 11:58 PM
  [ # 10 ]

Hallo heren,

mijn Picasso heeft al meerdere malen een software update gehad, bij deze update zijn ook de waarden van de cruise control veranderd.

Hij schakelt nu in met 50 km. in zijn 4 en 60 in zijn 5, overigens ben ik van mening dat het best een paar km. lager zou kunnen, zodat je in stadsverkeer ook gebruik kan maken van de cruisecontrol in combinatie met een groene golf bij 50 km. per uur. Steevast rijdt het verkeer net een paar km. langzamer omdat mij iedere kruising tevens een camera staat. Ook met de caravan erachter wil je soms bij stevige tegenwind (bv. Mistral in Zuid Frankrijk) in zijn 3 kunnen rijden op de cruise.

Groeten, Walter

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 27 april 2005 11:36 AM
  [ # 11 ]

Vind het zowiezo een beetje vaag dat de Cruise Control het alleen maar doet in zijn 4 en zijn 5. Nu heb ik op dit moment een automaat en daar doet de Cruise Control het in alle versnellingen (al heb ik het in zijn eerste versnelling nog nooit geprobeerd) maar al mijn vorige auto’s met Cruise Control (dat waren alleen maar vreemde merken Surprisedops:  Surprisedops: ) hadden jouw probleem niet. De Seat Leon die ik reed deed het ook gewoon vanaf 30 km/uur.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook