Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Re: Opgelost!
Edgewalker schreef:Even een update:
Bedankt! Ik heb jullie adviezen opgevolgd, ook een enkel ding wat ik elders op dit forum las, en heb:
-De ECU van de accu gereset;
-De vacuumslang van de mapsensor gerepareerd, het ingescheurde stukje weggeknipt en de slang teruggeplaatst;
-De bougies vervangen.Het oude beestje rijdt weer als een zonnetje. Ik verheug me (nooit gedacht dit nog te zeggen) al zowat op de rit naar het werk morgen!
Donders! Zie je nou wel… |9 van de 10x is het een ingescheurd stukje slang! Veel veilige km’s verder
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Vacuumslang dus! Die bougies en de reset van de ECU zijn het zeker niet geweest.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX-Enschede schreef:Vacuumslang dus! Die bougies en de reset van de ECU zijn het zeker niet geweest.
Bougies en ECU reset vallen onder kopje: ‘‘als ik toch bezig ben’’
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Oh zeker! Je weet nooit hoe de ECU zichzelf probeert in te regelen als er een vacuumslang kapot is.
Jos van der Voort
Drie euro bij de Brezan…...
Jos van der Voort
is het nodig om de ECU te resetten?? en wat is ECU??
top dat het geholpen heeft..morgen ga ik vanuit mijn werk naar Brezan om een vacuumslang te halen.
Die ECU en de bougies vielen inderdaad onder het kopje ‘als ik toch bezig ben’. De bougies liepen ook op hun eind. En ik ga inderdaad een nieuw slangetje halen, maar vandaag, toen ik eraan bezig was, kon ik natuurlijk geen slangetje halen. Ga ik zsm doen. Waar kan ik dat zoal halen? heb hier geen brezan in de buurt…
Elke automaterialen zaak verkoopt dat aan de meter. Even het oude slangetje mee naar binnen nemen dan kunnen ze de binnendiameter opmeten. Ik dacht dat het 4,5 mm was maar meten is weten.
Jos van der Voort
Bedankt! Ga ik, wanneer ik van de week tijd heb (waarschijnlijk vrijdagmiddag) effe doen. Dan alleen nog nieuwe sloten rondom en dan ben ik voorlopig weer klaar.